Gå til innhold

Jeg plukker nesten aldri opp etter hunden min😇

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så ekkelt og plukke opp! Stinker også er det nesten ikke bosspann her jeg bor.. Det råtner jo i jorden tilslutt uansett så hva er problemet? Eneste gangene jeg faktisk plukker opp er hvis det er midt på en sti eller fortau der folk ferdes. Ellers lar jeg det bare ligge. Har vært flere som har prøvd å stoppe meg og kjefte på meg når jeg har latt det ligge men da ignorerer jeg bare dem og går videre :) De kan jo ikke ta tak i meg/fysisk stanse meg heller. Er vi flere?

Anonymkode: 7345a...f65

• Liker 1
Skrevet

Bedre det enn de hundeeierne som plukker det opp og så kaster posen rundt om i naturen.

• Liker 5
Skrevet
Vixella skrev (14 minutter siden):

Bedre det enn de hundeeierne som plukker det opp og så kaster posen rundt om i naturen.

Ja det tenker jeg også. Er jo verre for naturen det enn å bare la det ligge :) 

Ts

Skrevet

Jeg bor på bygda og går mest i skogen, så plukker sjeldent opp. Plukker derimot alltid opp dersom det havner på eller rett utenfor sti eller vei.

Anonymkode: 260c6...3d8

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke jeg heller😅 Hunden går vanligvis langt ut i grøften der andre uansett ikke går. Plukker opp dersom det skjer midt på veien, eller i noens oppkjørsel da. 

Skal sies at jeg bor på et tettsted der det går både sau, elg og hest etter veien og sjiter også, så en bæsj fra eller til😅

Anonymkode: ef9a8...dcc

• Liker 5
Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Latskap kalles det😊 Værste som finnes er når hunden tråkker  i andre hunders bæsj og så må dusjes etterpå. Ta posen med deg hjem å kast i din egen søppeldunk. Er ett ansvar hundeeiere har. 

Skrevet

Jeg har med både pose og spade når jeg er ute. En slik liten blomsterspade. Gjør hunden i fra seg måker jeg det opp med spaden og kaster det vekk. Også hvis han gjør ifra seg i grøften. Hvis ikke spade og kast lar seg gjøre, bruker jeg pose. 

Synes det er rimelig ufint å la hunden gjøre i fra seg der folk ferdes, og så bare forlate. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg lar være å plukke opp hvis det er godt utenfor der folk ferdes og det er ikke er synlig. Jeg går ofte med hunden i et turområde der det er mange som går med hunder. Det ligger så mye synlig hundebæsj i kanten av turstien eller tildels i grøften. Det er lite pent å se og det kan nesten virke som om folk ser dette og lar være å plukke opp fordi så mange andre også lar være. Så ender det bare med å bli myyye hundebæsj i turområdet. Så jeg synes det er en uting å ikke plukke opp dersom det er godt synlig, men det er helt klart mye verre med dem som kaster hundeposer fra seg på tur.

Anonymkode: 4f36e...50d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lar være å plukke opp hvis det er godt utenfor der folk ferdes og det er ikke er synlig. Jeg går ofte med hunden i et turområde der det er mange som går med hunder. Det ligger så mye synlig hundebæsj i kanten av turstien eller tildels i grøften. Det er lite pent å se og det kan nesten virke som om folk ser dette og lar være å plukke opp fordi så mange andre også lar være. Så ender det bare med å bli myyye hundebæsj i turområdet. Så jeg synes det er en uting å ikke plukke opp dersom det er godt synlig, men det er helt klart mye verre med dem som kaster hundeposer fra seg på tur.

Vil legge til at i et annet turområde vi også går mye ligger det lite bæsj langs sti og grøfter, men i dette område er det utplassert søppelspann flere steder. Så da er nok flere som plukker opp når de vet at de slipper å gå å bære langt på posen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg pleier som regel alltid å plukke opp etter gutten, men dropper det om han gjør det langt nede i ei grøft eller om han er litt løs i magen....da skal jeg forøvrig være sikker å at det er plasser folk ikke trør . Men veldig enig at faktisk bedre at man ikke plukker opp fremfor de som plukker opp for så å slenge posen fra seg.......

• Liker 1
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det som ikke synlig er nesten værre fårr da har man null kontroll på om hunden går å tråkker i det og får bæsj på hele seg. Blir en skikkeli 💩jobb for oss andre som orker å plukke opp. 

Skrevet

Ærlig talt, plukk opp dritten etter bikkja di. Den skal vel luftes 2-3 ganger pr dag. Dersom den driter 1-2 ganger pr dag blir det MYE dritt etter den pr år. Makan til latskap!

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet

Hundeeiere altså. Dere vil kun ha det koselige som hører med. Plukk opp etter dere.Så andre som ferdes i naturen slipper å tråkke i det. Hvis det er så jævlig å plukke opp,bør dere faen ikke ha hund😡

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
Vixella skrev (10 timer siden):

Enig. 

Da jeg hadde hund og bodde "i skogen" med et fantastisk turterreng, fant jeg stadig vekk bæsjeposer hengende rundt på trærne i skogen. Hva faen, liksom!!?? En lyktestolpe kunne fort ha ti bæsjeposer hengende på en krok som stakk ut. 

Og alle sa at de plukket det opp på returen, det skjedde ikke! På en tur kunne jeg fort plukke med meg 20 bæsjeposer. Jeg hadde ofte med en bærepose og tok med restene etter andre. 

Da er det mye bedre å la bæsjen ligge i skogen. Så lenge det ikke var midt på stien. 

Anonymkode: a516f...368

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er så ekkelt og plukke opp! Stinker også er det nesten ikke bosspann her jeg bor.. Det råtner jo i jorden tilslutt uansett så hva er problemet? Eneste gangene jeg faktisk plukker opp er hvis det er midt på en sti eller fortau der folk ferdes. Ellers lar jeg det bare ligge. Har vært flere som har prøvd å stoppe meg og kjefte på meg når jeg har latt det ligge men da ignorerer jeg bare dem og går videre :) De kan jo ikke ta tak i meg/fysisk stanse meg heller. Er vi flere?

Hadde du likt det viss jeg satt meg på huk og dreit i ytterkanten av hagen din hvor du ikke går? Det råtner jo bort i jorden til slutt.

Anonymkode: d4ebe...b09

• Liker 11
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du likt det viss jeg satt meg på huk og dreit i ytterkanten av hagen din hvor du ikke går? Det råtner jo bort i jorden til slutt.

Anonymkode: d4ebe...b09

Ikke gjør det a 🤣🤣🤣🤣

• Liker 2
Skrevet
Sunfl0wer skrev (10 timer siden):

Latskap kalles det😊 Værste som finnes er når hunden tråkker  i andre hunders bæsj og så må dusjes etterpå. Ta posen med deg hjem å kast i din egen søppeldunk. Er ett ansvar hundeeiere har. 

Hund som tråkker i bæsj? Har jeg aldri opplevd. Men tråkket i hundebæsj selv. Her i byen er det helt ufyselig når snøen smelter og alle bæsjene folk har sparket snø over avsløres. Det er så ekkelt! Jeg plukker alltid opp. Glemmer jeg pose en gang tar jeg den på neste runde. Forventer at andre også gjør det. Jeg bor i tredje etasje og det er så idiotisk å se hundeeiere som kikker seg rundt og går videre fordi de tror ingen ser dem. 

Anonymkode: 768de...b0a

• Liker 4
Skrevet

Jeg plukker alltid opp hvis hunden gjør fra seg langs sti eller gangvei. Nå er hunden min en sånn som gjerne går laaangt utenfor stien eller under en busk for å gjøre fra seg, og da plukker jeg ikke opp.

Jeg registrerer at flere kommenterer at det kan komme en annen hund som tråkker i det, men de kan jo også tråkke i kattebæsj, avføring fra ville dyr osv når de går langt utenfor stien eller under busker, så det tenker jeg ikke på. Har selv aldri opplevd at hunden min kommer hjem med avføring i pelsen, til tross for at det ligger avføring langs veien også.

Anonymkode: 8d5d4...a89

• Liker 2
Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Hund som tråkker i bæsj? Har jeg aldri opplevd. Men tråkket i hundebæsj selv. Her i byen er det helt ufyselig når snøen smelter og alle bæsjene folk har sparket snø over avsløres. Det er så ekkelt! Jeg plukker alltid opp. Glemmer jeg pose en gang tar jeg den på neste runde. Forventer at andre også gjør det. Jeg bor i tredje etasje og det er så idiotisk å se hundeeiere som kikker seg rundt og går videre fordi de tror ingen ser dem. 

Anonymkode: 768de...b0a

Min hund har tråkket flere gang i bæsj. Spesielt bæsj som ligger skjult i gresset osv som han ikke er obs på. 

Ja,det er ekkelt. Burde ikke være så vanskelig å plukke opp etter hunden🤷‍♀️

Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Jeg plukker alltid opp hvis hunden gjør fra seg langs sti eller gangvei. Nå er hunden min en sånn som gjerne går laaangt utenfor stien eller under en busk for å gjøre fra seg, og da plukker jeg ikke opp.

Jeg registrerer at flere kommenterer at det kan komme en annen hund som tråkker i det, men de kan jo også tråkke i kattebæsj, avføring fra ville dyr osv når de går langt utenfor stien eller under busker, så det tenker jeg ikke på. Har selv aldri opplevd at hunden min kommer hjem med avføring i pelsen, til tross for at det ligger avføring langs veien også.

Anonymkode: 8d5d4...a89

Men dette handler om bæsj folk bevvist ikke plukker opp etter seg! Er en viss forskjell mellom ville dyr og late folk som lar dritten ligge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...