AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #21 Del Skrevet 17. januar 2023 On 1/15/2023 at 12:52 PM, AnonymBruker said: Virker som at en del her ikke forstår at mye penger ikke har noe med hvilken «klasse» man tilhører. Norge har en meget omfangsrik og meget bemidlet arbeiderklasse. Det skiller Norge fra andre land hvor arbeiderklasse omtrent automatisk betyr lavtlønnet. Anonymkode: 16b51...c63 Penger har absolutt med klasse å gjøre. Ja, i Norge er det svært mange som tjener godt. Men vi har da lavtlønnede, folk som ikke klarer å få fast fulltidsjobb og folk som er varig utenfor arbeidslivet med svært dårlg økonomi. Enkelte prøver å skape en myte om at vi er alle i en stor bemidlet middelklasse, men slik er det jo ikke. Det ser man spesielt godt nå med de høye strømprisene. Men også før det. Når barna ikke kan gå i eller ha bursdag så er man jo i en annen klasse enn de andre elevene. Anonymkode: f64a7...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #22 Del Skrevet 17. januar 2023 Det finnes alle typer i alle klasser. Jeg kommer fra et hjem med far som var vanlig arbeider og en mor som var fra overklassen. Familieselskapene våre kunne til tider være verdt et studium. Anonymkode: 3018d...9f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli #23 Del Skrevet 27. juli Mitt inntrykk er at man ikke alltid helt kan skille de ulike klassene Min far jobber som advokat og har eget firma som drar inn flere millioner. Likevel tar han ut en «simpel» lønn i forhold til arbeidet han gjør som er i nærheten av gjennomsnittslønna i Norge. Han er oppvokst i arbeiderklassen og det er der hans identitet ligger. Han går verken kledd i dress eller spesielt fint tøy, men helt normalt. Og huset er heller ikke spesielt nyoppusset, og han kjører rundt i en ny men normal bil. Han er veldig opptatt av å ikke ha finere bil enn naboen. Jeg tror for folk som ikke kjenner han vil tenke at han tilhører arbeiderklassen fordi det er sånn han trives godt. Når han i virkeligheten har xx millioner i firmaet og lett kunne ha levd en annen livsstil. Så min erfaring er at de personene som tjener veldig godt ikke har det største behovet for å vise det alltid! Men her i byen jeg kommer fra er det endel som ikke har så mye som skal få det til å virke som at de er velstående. Har inntrykk av at det er endel fra arbeiderklassen som er ganske fasade-preget. Men jeg tror det fort henger litt sammen med type arbeid og mentaliteten til foreldrene dine. Hvis foreldrene streber etter mer så tror jeg man kanskje blir litt sånn selv og? I min fars tilfelle så var foreldrene hans veldig opptatt av å ikke ha for mye, og sette pris på det de har! Anonymkode: d1d40...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå