Gå til innhold

Godt sted for en fin lunsj på Hamar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 40 år om noen uker, og ønsker ikke noe stort selskap. Derimot vil jeg gjerne holde et lite dameselskap en av lørdagene rett før eller etter dagen. Det jeg har lyst til er å ha en slags champagnelunsj, afternoon tea eller noe annet som er litt "stas" med 5-6 venninner. Jeg bor i nærheten av Hamar, og det gjør de fleste av de andre også, så det passer best å feire der. Det er ikke et alternativ å reise til Oslo.  

Jeg sliter bare veldig med å finne det rette stedet. Finnes det i det hele tatt et godt sted for noe slikt på Hamar? Et sted hvor man kan reservere bord (det er et absolutt krav), som åpner tidlig ettermiddag, eller i alle fall før det er blitt kveld, og som har litt classy mat? Hvis de i tillegg har chambre separee ville det jo vært ekstra hyggelig, men det er ikke noe absolutt krav. Vi blir for få til at det er ok å leie et lokale, men det kunne jo vært fint å ha følelsen av "lukket selskap". 

Noen som vet? 

Anonymkode: faf90...48a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det er ikke akkurat flust å velge i av fine dining i Hamar. Mtp åpningstider midt på dagen og "finere mat" er det som kommer nærmest kanskje Il Teatro. De åpner 11, har champagne og veldig god (italiensk) mat. Andre alternativer åpner som regel ikke før 17.

Anonymkode: 1f30e...f6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 15.30):

Oi, det er ikke akkurat flust å velge i av fine dining i Hamar. Mtp åpningstider midt på dagen og "finere mat" er det som kommer nærmest kanskje Il Teatro. De åpner 11, har champagne og veldig god (italiensk) mat. Andre alternativer åpner som regel ikke før 17.

Tusen takk for svar. Ja, jeg har også vurdert Il Teatro, men egentlig synes jeg de er litt oppskrytt. Det er god mat der, bevares, men egentlig ikke mer enn det. Jeg klarer ikke helt så sette fingeren på det, men det er noe som irriterer meg ved det stedet. Jeg har vært der flere ganger, og selv om jeg har vært helt greit fornøyd har de aldri imponert. Dessuten synes jeg ikke de passer så godt til selskap og feiringer, med mindre man er kjempeheldig og får ett av de få bordene hvor man ikke sitter kliss oppi naboene. 

Det er faktisk NESTEN så jeg vurderer å bestille bord på Royal India. Helt noe annet, og slett ikke fine dining, men man kan absolutt få til et festmåltid der, og de åpner klokka 15 eller noe, så det kan bli en seeen lunsj istedenfor. 

Et annet alternativ er at jeg tar selskapet hjemme, og bestiller catering. Det er bare det at jeg kunne ønsket å slippe å stelle istand og slikt denne dagen. 

Skrevet

Husker ikke hva den heter, men den der restauranten ute på Domkirkeodden? :)

Anonymkode: 45a49...db3

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Takk for tipset. Det stedet hadde jeg glemt litt. Jeg sjekket der nå, og de åpner dessverre ikke før 1. mai, bortsett fra til selskaper for mer enn 30 personer. Jeg må nok gå for en plan B. 

Skrevet
On 1/14/2023 at 10:13 PM, AnonymBruker said:

Dette ER det beste stedet for TS, men jeg anbefalte det ikke fordi det er stengt til sommeren.

Skrevet
On 1/14/2023 at 7:36 PM, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar. Ja, jeg har også vurdert Il Teatro, men egentlig synes jeg de er litt oppskrytt. Det er god mat der, bevares, men egentlig ikke mer enn det. Jeg klarer ikke helt så sette fingeren på det, men det er noe som irriterer meg ved det stedet. Jeg har vært der flere ganger, og selv om jeg har vært helt greit fornøyd har de aldri imponert. Dessuten synes jeg ikke de passer så godt til selskap og feiringer, med mindre man er kjempeheldig og får ett av de få bordene hvor man ikke sitter kliss oppi naboene. 

Det er faktisk NESTEN så jeg vurderer å bestille bord på Royal India. Helt noe annet, og slett ikke fine dining, men man kan absolutt få til et festmåltid der, og de åpner klokka 15 eller noe, så det kan bli en seeen lunsj istedenfor. 

Et annet alternativ er at jeg tar selskapet hjemme, og bestiller catering. Det er bare det at jeg kunne ønsket å slippe å stelle istand og slikt denne dagen. 

Royal india er i hvert fall bra mat! Hamars beste synes jeg, men det er vel omtrent så langt unna "champagnelunsj" du får det.

Skrevet

Istanbul Restaurant har god mat. ☺️

Anonymkode: cf0d5...ae2

Skrevet (endret)

Som det blir nevnt over her har de utrolig god mat hos Royal India. Definitivt byens beste!

Endret av Makeupgeek
Skrevet

Hva med Nagomi eller Egon? 

Anonymkode: a973e...724

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 0.05):

Hva med Nagomi eller Egon

Er du seriøs? Har du noen gang fått god mat på Egon, uansett hvor i landet du er? I alle fall så langt fra champagne-lunsj som det er mulig å komme…

Anonymkode: 80a55...edf

• Liker 4
Skrevet

John Bs BBQ Creole and Caribbean Food

Beste restauranten på Hamar.

Anonymkode: 9bd60...80c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du seriøs? Har du noen gang fått god mat på Egon, uansett hvor i landet du er? I alle fall så langt fra champagne-lunsj som det er mulig å komme…

Anonymkode: 80a55...edf

Er vel nevnt fordi det ikke finnes så mye å velge i på Hamar, som ts søker. Kunne sagt Macdonalds også altså, men tenkte Egon var litt mer «voksent». 
Champagne-lunsj på Hamar tror jeg ikke blir lett… 

Skrevet

Lysaker Gjestgiveri ved Hunderfossen tilbyr after noon tea, men det blir jo nesten 1 time unna da...

Anonymkode: 76157...7a7

Skrevet

Kai@Mattis i gågata serverer både lunsj og champagne. Åpner alle dager kl.11, unntatt mandager😃

Skrevet
Makeupgeek skrev (På 17.1.2023 den 0.00):

Som det blir nevnt over her har de utrolig god mat hos Royal India. Definitivt byens beste!

Helt enig! 

Anonymkode: aa94b...849

Skrevet

Ettersom du bor nær Hamar, så kan du jo gå innom forskjellige steder for å se hva du synes. Hva med å sjekke Lillehammer også, det tar jo ikke lang tid med tog. 

Anonymkode: aa94b...849

Skrevet

Kai og Mattis 

Victoriahaven 

Matkvartalet 

Anonymkode: a6f03...397

Skrevet
Filia skrev (6 timer siden):

Kai@Mattis i gågata serverer både lunsj og champagne. Åpner alle dager kl.11, unntatt mandager😃

Det er favorittstedet mitt på Hamar, men de har ikke bordreservering, så vidt jeg vet. Jeg vil ikke risikere å stå i kø for å få bord, slik man ofte må på lørdager. 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er favorittstedet mitt på Hamar, men de har ikke bordreservering, så vidt jeg vet. Jeg vil ikke risikere å stå i kø for å få bord, slik man ofte må på lørdager. 

Du kan jo ta kontakt med dem å høre om de tar selskap. Det verste som skjer er at du får nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...