Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen opplevd at når man har søkt om AAP så fyller NAV ut søknad om dagpenger? Jeg har fått beskjed om at jeg har søkt dagpenger, og søknaden er full av feil. Det er veileder som har fylt ut denne. 

Anonymkode: d3ad9...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har veileder fylt ut søknad for deg?

Anonymkode: 309ce...c05

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor har veileder fylt ut søknad for deg?

Anonymkode: 309ce...c05

Jeg vet ikke. Har aldri opplevd det før. I tillegg står det at jeg skal sende meldekort fra nå, selv om jeg har sykepengerettigheter i 8 uker til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke. Har aldri opplevd det før. I tillegg står det at jeg skal sende meldekort fra nå, selv om jeg har sykepengerettigheter i 8 uker til. 

Vet ikke hvorfor du har fått endret fra AAP til dagpenger, men du må levere meldekort på AAP også. 

Anonymkode: 130c2...977

Skrevet

Det høres veldig rart ut. Du skal selv fylle ut søknader, men veileder kan hjelpe deg. Om du er sykemeldt 100% så har du ikke rett på dagpenger. Men hvis du tenker at du ikke blir frisk og AAP er veien å gå, så bør du søke om det nå. For saksbehandlingstiden kan fort gå over 8 uker. 

Du kan skrive at du trekker søknaden om dagpenger på dine sider på nav.no

Anonymkode: 51a7c...711

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres veldig rart ut. Du skal selv fylle ut søknader, men veileder kan hjelpe deg. Om du er sykemeldt 100% så har du ikke rett på dagpenger. Men hvis du tenker at du ikke blir frisk og AAP er veien å gå, så bør du søke om det nå. For saksbehandlingstiden kan fort gå over 8 uker. 

Du kan skrive at du trekker søknaden om dagpenger på dine sider på nav.no

Jeg har søkt om AAP, og lurer på om det er derfor hun har registrert søknad om dagpenger? 

Skrevet

NAV kan også gjøre feil, kanskje saksbehandleren er nyansatt og har misforstått noe? Du bør jo ta kontakt med nav så fort som mulig og snakke med dem om dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har søkt om AAP, og lurer på om det er derfor hun har registrert søknad om dagpenger? 

Nei, altså veileder skal ikke søke om noe som helst for deg. Men kan være behjelpelig å søke om det er vanskelig. Hun kan egentlig ikke legge den inn for deg, for enten skal den skrives under eller at du må logge inn med bankID for å sende digitalt. Så dette var veldig rart. Kan være at noe har gått galt i systemet. 

Man kan ikke få både dagpenger og AAP. Man må søke om en om gangen. Har du en AAP søknad inne og sender inn en dagpengesøknad samtidig, så vil dagpengesøknaden bli liggende til AAP søknaden er avgjort. For om den innvilges så blir dagpengesøknaden automatisk avslått. Om AAP søknaden blir avslått så vil de se på dagpengesøknaden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...