Gå til innhold

Hva motiverer deg til å gå på jobb hver dag?

Gjest Lija

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo flere ting. Jeg er så heldig å få dele kontor med to veldig gode venner, hun ene er min bestevenn. Vi har det oppriktig gøy på jobb. Så det sosiale er en stor del av det, jeg har lite behov for å være sosial etter jobb for det behovet får jeg dekt gjennom jobb. 

I tillegg, så klart, lønn. Men vi hadde klart oss fint hjemme selv om jeg jobbet redusert, jeg velger å jobbe fulltid pga. pensjon

Anonymkode: 6017f...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønn her også. 

Kunne jeg klart meg uten lønnen så hadde jeg ikke jobbet noe. 
Når jeg først må jobbe så har jeg en helt grei og passe spennende/utfordrende jobb. Men ikke så interessant at jeg ville valgt å jobbe hvis jeg ikke måtte. 

Drømmer om den store lottogevinsten (tipper sjelden, men drømmen lever) så jeg kan pensjonere meg som 45åring. 

Anonymkode: 22eba...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønn. Ene og alene. Er drittlei arbeidslivet og hverdagsrulla etter 30 år som yrkesaktiv i full stilling. Gleder meg til å bli pensjonist, og håper jeg lever lenge nok til å kunne nyte noen år av livet…

Anonymkode: b7280...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fritid.

Jeg jobber for å ha råd til fritid.

Hadde jeg vunnet en god sum penger, hadde jeg sluttet å jobbe omgående.

Anonymkode: 3bd08...65e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolleger. Mestringsfølelse. Hjelpe folk. Lønn. 

På tunge dager der jeg ikke finner helt motet, tenker jeg på hva jeg kan gjøre som er hyggelig når jeg kommer hjem fra jobb, og tenker på hvor godt det vil bli😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 12.56):

Lønn. Ene og alene. Er drittlei arbeidslivet og hverdagsrulla etter 30 år som yrkesaktiv i full stilling. Gleder meg til å bli pensjonist, og håper jeg lever lenge nok til å kunne nyte noen år av livet…

Ekspander  

Veldig dumt å ikke nyte livet NÅ…. man vet aldri hvor langt livet blir, og få ting blir slik man tror på forhånd. Jeg har jobbet fullt i førti år, og er ikke lei…. Og om jeg blir sprek pensjonist, vil jeg helt sikkert engasjere meg i frivillig arbeid. Selv om jeg har mange interesser og hobbyer, familie og venner, så gir det meg mye å være til nytte.

Anonymkode: 2d76d...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I nåværende jobb er det ingenting annet enn lønn. Hadde jeg hatt mindre lån og mer buffer hadde jeg sagt opp uten ny jobb å gå til. 

Hver dag på jobb er et helvetes stress og press. Kjeft for at ting ikke er gjort eller ikke er gjort godt nok. Grunnen er at det er ALTFOR mange oppgaver som spriker i alle retninger. Sjefen maser og maser. Selv når jeg lukker døren og setter «ikke forstyrr» som status, går han bare inn på kontoret og krever at jeg prioriterer å hjelpe han. I neste sekund får jeg kjeft for at jeg ikke har fullført jobben jeg lukket døren for å gjøre. Lat, udugelig sjef som aldri støtter eller hjelper, kombinert med at sjefens sjef er utålmodig og ekstrem ufin er rett og slett en jævlig kombo. Hater jobben min. Og hater meg selv for at jeg forlot min forrige arbeidsplass fordi jeg tenkte det var på tide å finne på noe annet. 

Anonymkode: afb4d...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønn, pensjon og det å vise barna at man skal jobbe for å være en ressurs i samfunnet. 

Anonymkode: d59fd...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har veldig hyggelige kollegaer og jobber i et til dels spennende fagfelt, men det som motiverer meg er hovedsakelig lønna. 

Kunne jeg drevet med hobbyen min ++ hver dag, ville jeg helst sluppet å jobbe! :) Drit lei av å stå opp før fuglene fiser, jobbe 8 timer, kjøre en halvtime hjem. Så middag, slappe av, trene, rydde, vaske, tv  og sove, før samme greia resten av uka 💤

Anonymkode: 50273...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 12.56):

Ekspander  

Skulle tro dette var mitt innlegg... Føler nøyaktig det samme. Greit nok om man lever lenge og får noen gode år som pensjonist. Men i verste fall kommer sykdom og død rett etter at man har gått av som pensjonist.

Anonymkode: a7cad...33b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på jobb for å gjøre samfunnet litt bedre hver dag, og for å bekjempe idioti og intellektuell latskap.

Jo lønn er viktig, men hadde jeg bare brydd meg om lønn hadde jeg skaffet en jobb hvor jeg tjener vesentlig mer.

I dag tjener jeg bare litt over gjennomsnittet for min utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Gjest Lija skrev (På 12.1.2023 den 20.39):

Sånn innerst inne.. 

Ekspander  

Lønn. Punktum. 

Anonymkode: d761d...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  Gjest Lija skrev (På 12.1.2023 den 20.39):

Sånn innerst inne.. 

Ekspander  

Pliktfølelse, oppdragelse og nødvendighet.

Uheldigvis i mine øyne, trenger vi lønn for å kunne leve. Ytterligere kjipt, jeg ser få andre grunner til å gå til akkurat min jobb/stilling.

Anonymkode: aacc5...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak pengene, men tror det hadde vært kjedelig å vært hjemme hver dag,  pluss at jeg hadde følt meg unyttig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...