Gå til innhold

Hva motiverer deg til å gå på jobb hver dag?

Gjest Lija

Anbefalte innlegg

Det sosiale i å ha gode/kjekke kollegaer, har ikke så alt for mye sosial omgang utenfor jobb så det hadde blitt kjedelig å gå hjemme. Jobben i seg selv er helt ok, men der er mange andre mer spennende ting jeg kunne tenkt meg å gjort.
Hadde det ikke vært så mange kjekke folk her hadde jeg nok slutta for lenge siden, har jobba her i 18 år nå.

Kjekke kollegaer og et godt arbeidsmiljø veier i mine øyner tyngre en selve jobben.

Anonymkode: f1d6a...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Penger 

- Samfunnsnytten 

- Hvor deppa jeg blir hvis jeg ikke gjør noe 

Anonymkode: 99d7b...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives veldig godt med oppgavene og kollegaene. Selv om det kan være veldig faglig og strategisk krevende, føler jeg det er veldig utviklende. Og føler meg ofte mer tilfreds og lykkelig på kvelden enn om jeg bare har daffet hjemme en dag. 

Økonomisk kunne jeg både trappet ned, eller byttet til noe mindre intensivt. Men ville gjort det samme selv uten lønn. 

Anonymkode: de643...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lija skrev (17 timer siden):

Sånn innerst inne.. 

penger til å betale for å gjøre det som er gøy.. 🏍️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som motiverer meg er variasjonen jeg har på jobben min. Ingen dager er like, og jeg har helt supre arbeidskollegaer som jeg verdsetter høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønn er en stor motivasjon men jeg trives også veldig godt på jobb,både med kollegaer, arbeidsoppgaver, pasienter og å ha rutiner.

Har i hvertfall aldri gruet meg til å dra på jobb i den jobben jeg har nå, og dagene går fort. Jobber over 400 timer overtid i tillgg til min 100 prosent stilling og ble fortsatt ikke lei..

:)

Anonymkode: 8ce5e...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Lønn er en stor motivasjon men jeg trives også veldig godt på jobb,både med kollegaer, arbeidsoppgaver, pasienter og å ha rutiner.

Har i hvertfall aldri gruet meg til å dra på jobb i den jobben jeg har nå, og dagene går fort. Jobber over 400 timer overtid i tillgg til min 100 prosent stilling og ble fortsatt ikke lei..

:)

Jobbet ifjor***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger.

Ferie og/eller avspasering.

Kollegaer.

Rutine.

Anonymkode: f093f...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg kan gjøre en forskjell, at jeg får lov til å være en viktig del av barns liv og forme dem, være god og trygg voksen.

I tillegg er jeg et omsorgsmenneske som liker å jobbe med barn. 

Å være lærer er ikke bare noe jeg har utdannet meg til å bli, men det er noe jeg er født til å gjøre. Det er et kall.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk først jobbglede i årene med hjemmekontor. Aldri hatt så motivert og effektiv på jobb som da. Og med de resultatene jeg oppnådde under pandemien så fikk jeg også bedre lønnsbetingelser. Nå når alle i min bedrift må være på kontoret så har motivasjonen falt drastisk. Har lang reisevei, og er sliten av å jobbe i kontorlandskap. Men jeg sparker meg bak og tvinger meg gjennom det fordi lønnen er god. Så per i dag er det min eneste motivasjon. 

Anonymkode: 6184b...09c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier lønn. Men jeg kan ikke jobbe hvor som helst for lønn ser jeg. Så jeg jobber også for trivsel, hyggelige kollegaer med lønn. 

Anonymkode: d2767...565

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange sier lønn. Men jeg kan ikke jobbe hvor som helst for lønn ser jeg. Så jeg jobber også for trivsel, hyggelige kollegaer med lønn. 

Anonymkode: d2767...565

Enig og fordi jeg elsker det jeg gjør😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn er største motivasjon. Om jeg vant x antall millioner så hadde jeg sluttet å jobbe ev. 80-50%. 

Anonymkode: 6c3fa...620

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk først jobbglede i årene med hjemmekontor. Aldri hatt så motivert og effektiv på jobb som da. Og med de resultatene jeg oppnådde under pandemien så fikk jeg også bedre lønnsbetingelser. Nå når alle i min bedrift må være på kontoret så har motivasjonen falt drastisk. Har lang reisevei, og er sliten av å jobbe i kontorlandskap. Men jeg sparker meg bak og tvinger meg gjennom det fordi lønnen er god. Så per i dag er det min eneste motivasjon. 

Anonymkode: 6184b...09c

Veldig rart at de ser at det blir mer effektivt hjemme, men samtidig ikke ønsker å fortsette med det. Jeg ble lønnstaper under pandemien, men fortsatt hjemmekontor veier opp for det. 

Anonymkode: 0afd5...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn, må jo ha pæng.  Og tanken på at det er bedre å ha jobb man hater, men frihet i livet uten om den, enn å havne i klørne på nav som kontrollerer hele ditt liv. 

Anonymkode: 9fdba...97c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Lønn, må jo ha pæng.  Og tanken på at det er bedre å ha jobb man hater, men frihet i livet uten om den, enn å havne i klørne på nav som kontrollerer hele ditt liv. 

Anonymkode: 9fdba...97c

Ja, du kan godt si at tanken på å slippe jobbintervjuer får en til å sette mer pris på jobben sin. 

Anonymkode: 0afd5...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn. Treffe folk jeg digger. Pynte meg. Flørte. Ha igjen for mastergraden. Ha noe å være stolt av. Gjøre verden ørlite bedre. Få tilbakemelding på at det jeg gjør betyr noe. Fylle tiden. 

Anonymkode: ed812...2cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...