Gå til innhold

Hva motiverer deg til å gå på jobb hver dag?

Gjest Lija

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er motiverende i seg selv å ha noe å til, en plan og mening med dagen. Så er det mestringsfølelse. Jeg jobber i et mannsdominert teknisk miljø, men er ikke teknisk utdannnet. Har bare jobbet meg opp fra en nesten sekretærtilling og til nå å være teknisk ansvarlig og prosjektleder. Jeg er flink og jeg er bedre og mer praktisk anlagt enn mange av mine mannlige kollegaer som liksom skal belære meg.  Da er det ekstra givende når jeg leverer bedre enn alle de til sammen.

Så er det selvfølgeliig lønn. Jeg begynner å dra litt på årene og er litt mett av å alltid håndtere stress og  tidsfrister og gjøre "alt for kundene" Det stjeler ganske mye energi fra privatlivet. Hadde jeg fått beholdt pengene og samtidig trappet ned noe på jobbingen, så ville jeg gjort det. 

Ellers er det stort sett på jobb og med kollegaer ellers jeg sosialeserer. Så jobben er egentlig blitt en del av min identitet, føler.  Jeg har et indre driv og trenger ingen som forteller meg hva jeg skal gjøre. Jeg våkner ikke i morran og gruer meg til å gå på jobb, jeg teller ikke ned til helgen eller surner på søndag fordi uka surner. Jobb er livet. I vanskelige perioder av livet, som samlivsbrudd, kjærlighetssorg, dødsfall så har jobben vært min terapi, et sted å rømme til istedenfor å sitte og gruble på ting. Jeg har vært forelsket i kollegaer også, og da har det vært en motivator for å gå på jobb. Når jeg har vært syk, så har det å komme tilbake til jobb vært en faktor for raskt å komme i gjenge igjen. 

Alt i alt, jeg ser på jobben min som noe positivt og givende i livet mitt. 

Anonymkode: ac636...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...