Jocelynn Skrevet 14. januar 2023 #121 Del Skrevet 14. januar 2023 1. Lønna 2. Kollegaene 3. Møte nye mennesker 4. Følelsen av å være produktiv 5. Litt jobbflørt Litt sånn i den rekkefølgen der. Det skjer noe med motivasjonen hvorfor en har den jobben en har når en har jobbet mange år i samme yrke, kjenner jeg. Lønna var ikke det viktigste før. 😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #122 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg må ha penger for å leve Anonymkode: 44440...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #123 Del Skrevet 14. januar 2023 GrønnNellik68 skrev (34 minutter siden): Syns det ser stusselig ut folk går på jobb kun for lønn?? Jeg går på jobb for at jeg trives. Syns det er stort sett gøy. Selvsagt lønn og. Treffe alle hyggelige, artige og snåle kollegene mine. Treffe på hyggelige ukjente folk. Skolebarna mine, tulle og fjase med sjefen. Ja jobbe er en lek nesten .. ingen dag er like. Og at jeg bidrar i samfunnet jeg betaler gladelig skatt for fellesskapet. Jobben min er "helt grei", men er ofte alene, så ingen kollegaer å snakke med annet enn vaktskifte. Kunder har en tendens til å være grisete, skitne, rotete, dumme, gretne, masete osv. Får ingenting igjen for å gå "the extra mile" / yte ekstra service. Såvidt man får en takk. Man bare brennes ut. Fordi jeg mestrer jobben godt, dumpes det mer ansvar på meg uten at jeg har bedt om det. Lav lønn, lange dager, lite fri, sjeldent helgefri. (Ingen trenger si "bytt jobb" osv fordi jobben vil være det samme enten det er meg eller noen andre.) Anonymkode: 44440...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 14. januar 2023 #124 Del Skrevet 14. januar 2023 pensjonoppsparing 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2023 #125 Del Skrevet 14. januar 2023 Lønna, hyggelige kolleger og interessante oppgaver innimellom rutinearbeidet. Rutinearbeidet er greit nok det altså, men det er morsommere når jeg får brynet meg på noe som krever litt tenking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #126 Del Skrevet 14. januar 2023 GrønnNellik68 skrev (1 time siden): Syns det ser stusselig ut folk går på jobb kun for lønn?? Jeg går på jobb for at jeg trives. Syns det er stort sett gøy. Selvsagt lønn og. Treffe alle hyggelige, artige og snåle kollegene mine. Treffe på hyggelige ukjente folk. Skolebarna mine, tulle og fjase med sjefen. Ja jobbe er en lek nesten .. ingen dag er like. Og at jeg bidrar i samfunnet jeg betaler gladelig skatt for fellesskapet. Nei, det tror jeg er helt normalt. Det er et moderne fenomen at jobben liksom skal være så selvrealiserende og givende. Lønn er min motivasjon, så bruker jeg disiplin for å stille opp hver dag. Lønnen gjør at jeg kan ha den livsstandarden jeg ønsker, dra på de feriene jeg vil og leve livet. Anonymkode: 6184b...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 14. januar 2023 #127 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, det tror jeg er helt normalt. Det er et moderne fenomen at jobben liksom skal være så selvrealiserende og givende. Lønn er min motivasjon, så bruker jeg disiplin for å stille opp hver dag. Lønnen gjør at jeg kan ha den livsstandarden jeg ønsker, dra på de feriene jeg vil og leve livet. Anonymkode: 6184b...09c ja er vel derfor en går på jobb for å få ett bra liv men skader ikke å kose seg på jobb heller...livet blir hakket bedre da. I hvertfall for meg. Tenkt på all tiden du bruker på jobb i livet? Reise og alt det er bare en liten prosent av hva det en bruker i tid på jobb. Så for meg er det viktig å trives på jobb og ha det moro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #128 Del Skrevet 14. januar 2023 Lønn og litt pliktfølelse. Og for å komme meg unna litt, da ungene var små og fryktelig slitsomme. Anonymkode: 78c3c...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #129 Del Skrevet 14. januar 2023 ingenting, må til jobb for å overleve Anonymkode: e6a22...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 14. januar 2023 #130 Del Skrevet 14. januar 2023 Det som får meg til å gå på jobb hver eneste vakt er pliktfølelse og lojalitet. Det som får meg til å bli er fleksibilitet, gode kolleger og å oppnå mer erfaring. Hadde motivasjonen min vært lønn hadde jeg jobbet i en annen bransje som betalte mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #131 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg har veldig mestringsfølelse i min jobb! Og jeg er vanligvis ajour med sakene/oppgavene mine, i motsetning til en del av kollegaene mine. Jeg liker jobben min. Det er ikke fryktelig bra lønn, helt normal. Anonymkode: 2a356...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #132 Del Skrevet 14. januar 2023 Mange som nevner gode kolleger, og mestringsfølelse. Men så er det jo en gang sånn at man sjelden velger sine kolleger, og det er ikke alle som har gode. Og det er heller ikke alle jobber som gir en mestringsfølelse. Uansett hadde jeg aldri valgt å jobbe av noen andre grunner enn lønn, når det er så mye annet å fylle tiden med ellers. Anonymkode: 0afd5...e01 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #133 Del Skrevet 14. januar 2023 Trenger heldigvis ikke dra fysisk på kontoret så ofte. Men det eneste som motiverer er at jeg trenger penger. Anonymkode: 48083...b88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #134 Del Skrevet 14. januar 2023 At jeg har noe å gjøre noen dager i uka, og tjener litt penger. Ble ufør for noen år tilbake, men er så heldig å ha blitt såpass mye bedre at jeg faktisk kan delta litt i arbeidslivet igjen. Dette har gitt meg et helt nytt perspektiv på hva en jobb kan bety. Anonymkode: ddd1c...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #135 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det tror jeg er helt normalt. Det er et moderne fenomen at jobben liksom skal være så selvrealiserende og givende. Lønn er min motivasjon, så bruker jeg disiplin for å stille opp hver dag. Lønnen gjør at jeg kan ha den livsstandarden jeg ønsker, dra på de feriene jeg vil og leve livet. Anonymkode: 6184b...09c Men hvorfor i alle dager bruke 40 timer i uka på noe du ikke liker? Jeg har god lønn, kan kjøpe det jeg vil, og reise mye. Samtidig som jeg stortrives gjennom arbeidsdagen. Anonymkode: de643...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #136 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg skjønner meg ikke på folk som spør om dette 😂 Jeg hadde selvfølgelig gjort ting som gav livet mitt mening. Det er ikke akkurat mangel på hobbier og prosjekter jeg kunne ramset opp. Og jeg hadde hatt mer tid med familien og vennene mine. Jobb suger livsgnisten ut av en, ihvertfall for meg. Anonymkode: 10018...67f Ja, helt enig😂. Det er alltid den at om en ikke jobber mååå en "sitte hjemme" 24/7😂. Folk forstår ingenting😝 Anonymkode: f2da9...7fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 14. januar 2023 #137 Del Skrevet 14. januar 2023 En arbeidsdag jeg liker var hobedmotivasjonen til å ta utdanning. Lønn hadde aldri kunne være en stor nok driver for å få meg til å studere i så mange år. Dere som klarer å gå på jobb, kun motivert av lønn er definitivt sterkere mentalt enn meg. Jeg hadde knekt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #138 Del Skrevet 15. januar 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Ja, helt enig😂. Det er alltid den at om en ikke jobber mååå en "sitte hjemme" 24/7😂. Folk forstår ingenting😝 Anonymkode: f2da9...7fc Er jo egentlig mer synd på folk som ikke liker fritiden sin, enn de som ikke liker jobben sin. Hva skal de som ikke fatter hva man skulle gjort uten jobb, finne på når de blir pensjonister? Anonymkode: 0afd5...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #139 Del Skrevet 15. januar 2023 GrønnNellik68 skrev (På 14.1.2023 den 10.17): ja er vel derfor en går på jobb for å få ett bra liv men skader ikke å kose seg på jobb heller...livet blir hakket bedre da. I hvertfall for meg. Tenkt på all tiden du bruker på jobb i livet? Reise og alt det er bare en liten prosent av hva det en bruker i tid på jobb. Så for meg er det viktig å trives på jobb og ha det moro. 🥴 folk velger vel ikke å "ikke kose seg" på jobb... men ikke alle jobber kan "koses" på. Ja selvsagt skulle jeg kunne ledd og tøyset og tullet hele jobbdagen, men slik er det ikke for alle. Anonymkode: 44440...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 15. januar 2023 #140 Del Skrevet 15. januar 2023 Lija skrev (På 12.1.2023 den 21.39): Sånn innerst inne.. Det som "motiverer" meg er at jeg vet at man ikke kan vente på motivasjon for å gjøre ting som ikke frister der og da. Over tid er jeg mer fornøyd med å være i arbeid og aktivitet enn ikke, så da kan jeg ikke lytte til motviljen de dagene jeg ikke føler meg så fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå