Gå til innhold

Hva motiverer deg til å gå på jobb hver dag?

Gjest Lija

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Penger. That's it. Finner ingen andre grunner til at jeg skal være motivert for jobb.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst penger, deretter vil jeg unngå konfliktene og gnålet som kommer hvis jeg lar være å møte opp.

Anonymkode: 54522...c07

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm… helt innerst inne syns jeg det er kult å se når folk feiler igjen og igjen når de velger å ikke gå for min metodikk. 🙃 Spesielt når jeg har fått mansplainet en prosess, og hele deres løsning med nedverdigende «du forstår ingenting av teknikk»-blikk. 
Superdeilig når vi har fått avvikelser på deres arbeid fra revisorer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mestringsfølelse, oppgaver, utfordringer, kolleger, lønn.

Anonymkode: 691aa...9dc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn selvfølgelig. Må ha mat på bordet. Men det som driver meg er mine fantastisk gode kollegaer. Vi har et ekstremt godt arbeidsmiljø. De er min 2. Familie på godt og vondt. På tredjeplass kommer arbeidsoppgavene. Jeg trives veldig med det jeg gjør! 

Anonymkode: 7a449...2a0

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontoret mitt er kult. TV, kaffemaskin, fine planter og bilder. Brukt tid på å fikse det kontoret.

Ja, så har jeg også kollegaer. Det er alltid et pluss å ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er vel kanskje grunnen til at jeg har en fast jobb. Men hadde tjent mye mer i en mindre fast og lettere jobb... så vet ikke.

Men spørsmålet er hva som får meg å gå på jobb hver dag. Det må være plikten. Jeg har en avtale med min arbeidsgiver. Liker å jobbe med mennesker av ulike sorter, og elsker jobben min. Men er nok plikten som gjør at jeg går på jobb hver dag. Men er bare så selvfølgelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mestringsfølelse, oppgaver, utfordringer, kolleger, lønn.

Anonymkode: 691aa...9dc

Dette ☝🏻 

Jeg var utenfor arbeidslivet i flere år, og det har vært så givende, sunt og godt å komme tilbake igjen. Å gå rundt hjemme er virkelig ikke bra for en. 

Anonymkode: f606f...0fb

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpenbart lønn til å kunne betale huslån og andre utgifter. Men har også høy grad av selvutvikling og mestring på jobben, så det bidrar til identiteten min og mye livsglede 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er min egen sjef og jeg jobber hjemmefra. Jobben er meningsfull, i den forstand at jeg hjelper andre, noen ganger folk som er ganske fortvilte, til å få en bedre hverdag og, faktisk uten å overdrive, et bedre liv.

Selv om mye av dagen går med på å svare på spørsmål av forskjellige slag så har jeg også veldig mye frihet til å velge andre og veldig varierte arbeidsoppgaver. Det kan være alt fra markedsføring, design, systemutvikling, osv. Alt dette gjør at jeg stadig mestrer nye ting og det er nok nøkkelen til å faktisk trives i en jobb, for de fleste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo også først lønn😂 Men alle dere som svarer lønn… 

Andelen unge uføre o.l. skyter i været..

Hva er det som gjorde at du ikke endte som umotivert ung voksen?. Som en som falt «utenfor» og nå mangler motivasjon/tiltak til å gå, eller holde på jobb. 

(Man får jo «lønn» om man står utenfor jobb også, så noe mer enn penger er det jo som gjør at folk møter opp på jobben.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...