AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Jeg og mannen har funnet kjempebillige billetter. Problemet er at jeg har akkurat begynt oppsigelsestiden, siste arbeidsdag er 07.04.2023. Har jeg fortsatt rett på å ta ferie? Kan arbeidsgiver nekte meg det? Er bare snakk om en uke, altså 5 arbeidsdager. Anonymkode: a9c0c...2b7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Arbeidsgiver har styringsrett og kan nekte uansett. Men du kan jo spørre. Anonymkode: 4890a...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 (4) (Rett til å kreve ferie lagt til oppsigelsestid) Arbeidstaker kan kreve at ferie avvikles før oppsigelsesfristens utløp, hvis det etter dette tidspunkt ikke er tid til å avvikle ferie innenfor hovedferieperioden eller ferieåret, jf § 7 nr. 1 og 2. Arbeidstaker som selv sier opp sin stilling etter 15 august, kan likevel ikke kreve at ferie legges til tiden før 30 september. https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/ferieloven/ii/8/ Anonymkode: 69b69...470
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): (4) (Rett til å kreve ferie lagt til oppsigelsestid) Arbeidstaker kan kreve at ferie avvikles før oppsigelsesfristens utløp, hvis det etter dette tidspunkt ikke er tid til å avvikle ferie innenfor hovedferieperioden eller ferieåret, jf § 7 nr. 1 og 2. Arbeidstaker som selv sier opp sin stilling etter 15 august, kan likevel ikke kreve at ferie legges til tiden før 30 september. https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/ferieloven/ii/8/ Anonymkode: 69b69...470 Den vil jo ikke gjelde da hun har rimelig god tid til å avvikle ferie i hovedferieperioden som er 01. Juni til 30.september. Siste arbeidsdagen hennes er i april… Anonymkode: 57d2e...8d3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå