Gå til innhold

Er orio kjeks vegansk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja? Annet tips til kaffe? får besøk i morgen, baker ikke

Anonymkode: 67a21...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde et kjapt søk på Google og fikk opp at de i utgangspunktet er vegansk, men at de produseres på samme fabrikk som produkter med eksempelvis melk i, så det kan ikke garanteres 100%. (Som med nesten alt annet da, tenker jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreo ja 🙂 tror dere en Veganer spiser det da? For sent å sende melding. Ser det står spor av melk.. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oreo ja 🙂 tror dere en Veganer spiser det da? For sent å sende melding. Ser det står spor av melk.. 

Ts

Det står spor av melk fordi det er laget i et lokale/fabrikk der det også lages matvarer med melkeprodukter. Er noe de skriver på sånne produkter (samme med feks. gluten) pga. allergikere. 

Anonymkode: 0ed12...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegansk ja,men jeg hadde satt mere pris på noen bakst.Rema1000 og Findus sine frosne er veganske og det samme er bakerhuset ferske kanelboller.Donuts med sukker som selges i Norgesgruppen er også veganske. Skillingsboller på butikken er også trygge 

Anonymkode: fb33c...24b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be besøket ta med egen mat.

Er man såpass sær at man må ha vegansk, kan man godt ta med egen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Er veganer og spiser det selv om det kan inneholde spor av melk. Noen er strengere med segselv da

Men uansett så er du en knupp, som tar initiativ til ditt veganske besøk 😊 Syns sosiale situasjoner har blitt et mareritt, tar som regel med noe selv eller sier jeg er mett osv, men får jo hundre evige spørsmål rundt hva man spiser 

Anonymkode: b750e...d1e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste veganere spiser Oreo. Hva med å sette frem litt druer og oppkuttet frukt i tillegg? Nøtter?

Når jeg er på besøk synes jeg det viktigste er at det serveres ett eller annet jeg kan spise, det spiller ikke så stor rolle hva det er. Jeg kommer jo ikke for å få gratis mat, men for å ha det hyggelig med venner. 

Hadde jeg vært den veganeren du får besøk, hadde jeg satt stor pris på at du har tenkt på meg :)

Anonymkode: 23555...2bc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge så er både de lyse (blonde), vanlige sjokolade, de med dobbelt fyll, og de små i porsjonsposer sett på som veganske av de aller aller fleste veganere. Det finnes også en brownie og en med jordbær som også er vegansk. Sett en med peanøtt i som hadde melk i seg. «Kan inneholde spor» er for allergikere, og de fleste veganere spiser det. 

Gjendekjeks, og Ritz er andre lett tilgjengelige kjeks som er gode og faller i samme gaten. 

Jeg har vært veganer i over 15 år og må også bare si det er utrolig fint av deg å legge til rette 💚 

(Oppskriften på Oreo er ulik i ulike land så googler en Oreo kan en finne at det ikke er vegansk i andre land. Bare en heads up) 

Anonymkode: 422e9...5c5

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...