Gå til innhold

Microtemp: Gulvet på badet blir aldri ordentlig varmt! Røde lyset slås av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har erfaring med denne gulvvarmeren fra microtemp?

Den lyste rødt (som jeg regner med betyr at den trekker strøm), fra kl 21.00 igår kveld og kl 18.00 idag var lyset ikke rødt lenger.

Hva betyr dette ?! Skal det ikke lyse rødt hele tiden når den hvite knappen til venstre er presset inn? Betyr det at den blir kald igjen når det ikke lyser rødt?

Vet ikke om tallene her viser temperatur eller prosent. Så er litt forvirra . 

324258195_701674234798961_957230240433293696_n.jpeg

Skrevet

Det er nok varmegrader. Har du mye på gulvet..som tepper,klær etc?

Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Det er nok varmegrader. Har du mye på gulvet..som tepper,klær etc?

sikker? hvordan ser du det? nei har nesten ingenting på gulvet! bare vaskemaskin, et lett teppe fra ikea og søppelbøtte... 

Skrevet

noen som vet leverandøren til denne her? håper ikke dette er tegn på at noe er defekt?? 

Skrevet

Termostaten (røde lyset) slår seg  på når temperaturen er under 25,5 (som det står på displayet). 
Røde lyset  går av når temperaturen er  25,5 

Anonymkode: 1ee2e...73f

• Liker 1
Skrevet
Lilo30 skrev (1 minutt siden):

sikker? hvordan ser du det? nei har nesten ingenting på gulvet! bare vaskemaskin, et lett teppe fra ikea og søppelbøtte... 

Ok for om det er som våre slår lyset seg av når den har nådd sin temperatur. Og det kan skje fortere meg tepper etc

Skrevet

Dette er en termostat. Når gulvet har oppnådd ønsket temperatur, så skrur den seg av. Så skrur den seg på igjen når gulvet har blitt kaldere. 

Du justerer ønsket temperatur med rød/blå knapp. 

Det er mye å spare på å bare kjøre gulvvarmen på natten nå, f.eks kommende natt så koster det ca. 5 ganger så mye på dagtid som på natten. Strømstøtten forsterker forskjellen. Jeg ville derfor skrudd opp termostaten på kvelden så kablene sto på hele natten, og så ned igjen på morgenen slik at de skrur seg av. Om gulvet er av betong holder det på varmen i mange, mange timer. Appen "strømpriser" kan hjelpe deg å finne de beste tidspunktene for å skru av og på. 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Ok for om det er som våre slår lyset seg av når den har nådd sin temperatur. Og det kan skje fortere meg tepper etc

-jk- skrev (4 minutter siden):

Dette er en termostat. Når gulvet har oppnådd ønsket temperatur, så skrur den seg av. Så skrur den seg på igjen når gulvet har blitt kaldere. 

Du justerer ønsket temperatur med rød/blå knapp. 

Det er mye å spare på å bare kjøre gulvvarmen på natten nå, f.eks kommende natt så koster det ca. 5 ganger så mye på dagtid som på natten. Strømstøtten forsterker forskjellen. Jeg ville derfor skrudd opp termostaten på kvelden så kablene sto på hele natten, og så ned igjen på morgenen slik at de skrur seg av. Om gulvet er av betong holder det på varmen i mange, mange timer. Appen "strømpriser" kan hjelpe deg å finne de beste tidspunktene for å skru av og på. 

Ja strømpriser følger jeg med på. men dette med ønsket temperatur opplever jeg jo aldri. gulvet blir jo aldri behagelig lunkent varmt, det blir alltid kaldt! og hva er en termotstat? er tallene varmegrader eller er det prosent? for noen mener at tallene viser prosent andel av et døgn for hvor mange timer det røde lyset lyser... mens andre sier det er varmegrader.. så jeg blir lsm ikke klokere...

Skrevet

høyeste tallet er fra 0-40 på denne... 

Skrevet
Lilo30 skrev (7 minutter siden):

Ja strømpriser følger jeg med på. men dette med ønsket temperatur opplever jeg jo aldri. gulvet blir jo aldri behagelig lunkent varmt, det blir alltid kaldt! og hva er en termotstat? er tallene varmegrader eller er det prosent? for noen mener at tallene viser prosent andel av et døgn for hvor mange timer det røde lyset lyser... mens andre sier det er varmegrader.. så jeg blir lsm ikke klokere...

Det er grader. Behagelig temperatur på et baderomsgulv er etter min mening 27-28 grader. Så om den står på 25,5 nå ville jeg trykket på den røde knappen noen ganger. Da blir forhåpentligvis gulvet ditt varmt nok. 

Prosent gjelder effektregulatorer. Dette er ikke en slik, tallene på din er grader.  

• Liker 1
Skrevet
-jk- skrev (27 minutter siden):

Det er grader. Behagelig temperatur på et baderomsgulv er etter min mening 27-28 grader. Så om den står på 25,5 nå ville jeg trykket på den røde knappen noen ganger. Da blir forhåpentligvis gulvet ditt varmt nok. 

Prosent gjelder effektregulatorer. Dette er ikke en slik, tallene på din er grader.  

Det er jo rart da for selger av boligen sa at tallene nettop ikke er grader.. ! 

Men hvor lenge lyser det før lyset slås av da ? 

Skrevet
Lilo30 skrev (19 minutter siden):

Jeg har en slik og min elektrikerbekjent som var innom sa noe om at den viser hvor mange prosent den er på. At temp-innstilling ligger «bak» i programmeringen når man installerer, og så styrer man hvor mye den skal være på rett og slett. Virker som den funker slik her i alle fall, står på mellom 30 og 35 stort sett

• Liker 1
Skrevet
Lilo30 skrev (23 minutter siden):

Google microtemp bruksanvisning 

Anonymkode: 594f9...fb7

• Liker 2
Skrevet

Skru den opp på maks da? Hvis gulvet ikke blir varmt da, er noe ødelagt. Enten termostat, føler eller kablene. 

Anonymkode: e2daa...6e9

Annonse
Skrevet
Fjugur skrev (22 timer siden):

Jeg har en slik og min elektrikerbekjent som var innom sa noe om at den viser hvor mange prosent den er på. At temp-innstilling ligger «bak» i programmeringen når man installerer, og så styrer man hvor mye den skal være på rett og slett. Virker som den funker slik her i alle fall, står på mellom 30 og 35 stort sett

kan du ta bilde av den du har ? 

Skrevet
-jk- skrev (22 timer siden):

"Funksjonen er fabrikkinnstilt til 5 °C (2-8 °C MTC2). Lysdioden lyser grønt når økonomisignalet er aktivt og rødt når oppvarmingen er aktiv." 

Jeg har aldri sett no grønt lys, bare rødt... hva er forskjell på termostat, gulvføler, romføler og hvordan vet jeg hva jeg har om det er temperatur grader eller prosent?? det er vel ikke sånn at den som viser prosent og den som viser grader er helt identiske utseendesmessig? fordi noen mener de ser identiske ut... 

igår kveld feks lyste det rødt, og i dag morges var det helt av. men da var ikke gulvet iskaldt. men samtidig ikke godt og varmt heller. det var veldig "mindre kaldt" istedet. så da fungerer den jo på et vis.. skjønner bare ikke hvorfor den ikke er varmere hele tiden,- for hvis lyset slås av så vet jeg ikke hvor lang tid det tar før den drar strøm igjen ??

Skrevet

Hvor  måler den da? Vi har en lik, men måleren står i et annet rom, så det er naborommet som styrer. 

Anonymkode: ab8a2...5dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor  måler den da? Vi har en lik, men måleren står i et annet rom, så det er naborommet som styrer. 

Anonymkode: ab8a2...5dc

Har en god nyhet folkens!! varmen fungerer på badet!! har brukt flere dager på å gi den flere timer (1-2 dager)  på å se hvor mye varme den avgir på enten 10 grader,- så 25 grader, og så 35 grader. syns 35 gir best varme, men igjen vet ikke om jeg skal kalle det grader eller prosent. denne måleren står da på veggen utenfor badet,- dvs ved baderomsdøren på veggen. så jeg føler når jeg går inn i badet at hele baderommet kjennes varmt og behagelig liksom. det var virkelig deilig å se at det ikke er noe galt med varmekaplene...  lettelse.  og at flisene på veggene ikke er iskalde. og at varmen på gulvet på nivå 35 kjennes som IKKE kaldt i det hele tatt, og bare behagelig varmt (så ikke kokende varmt om det gir mening...).  

vil bare skjønne mer hvordan den egentlig fungerer mtp de andre spm jeg stilte lenger oppe.. det grønne lyset har jeg ikke sett mao.. enten rødt lys eller at den er helt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...