Gå til innhold

Hvor lenge vente at utleier skaffer vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskinen i leiligheten jeg leier ble ødelagt sist helg. Utleier sa at han skulle kjøpe ny da det ikke lønte seg og reparere den. Det er nå gått en uke, men ingenting har skjedd og har heller ikke hørt noe fra han.

Hvor lenge hadde du venta før du eventuelt hadde etterspurt om om han snart ordna dette. Klesvasken hoper seg opp og har ikke bil så jeg kan ta med klesvasken og vaske hos venner heller. Jeg hater og mase på folk og hva skulle jeg evt sagt i mld. Han bor ikke i samme hus, så møter liksom ikke tilfeldig på han heller så jeg kunne tatt det da. Da jeg snakka med han sa han at han skulle ordne det i løpet av et par dager......

Anonymkode: 40149...327

Skrevet

Jeg tenker det er greit å purre på etter ei uke. 

Anonymkode: 0261d...c45

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er greit å purre på etter ei uke. 

Anonymkode: 0261d...c45

Tenkte det samme, tenker det er helt innafor at du etterspør vaskemaskin nå ts - men jeg vil heler råde deg til å ringe utleier, sånn at du spør direkte og får svar med en gang enn at du sender en melding som gjør at han kan bruke tid på å svare deg

Anonymkode: c5b1d...06c

Skrevet

Hadde skrevet noe sånt ca:

"Hei, hvordan ligger det an med den vaskemaskinen? Det begynner å hope seg opp her, så hvis det tar lang tid må jeg vurdere å finne på noe annet."

Foretrekker å ta alt skriftlig med utleier så jeg har dokumentasjon på hva som er sagt.

Man trenger heller ikke være superhyggelig når utleier sa et par dager og det er gått en uke. Du betaler for en tjeneste du ikke har fått, og det går rett i lomma til utleier.

Anonymkode: bb6de...038

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde skrevet noe sånt ca:

"Hei, hvordan ligger det an med den vaskemaskinen? Det begynner å hope seg opp her, så hvis det tar lang tid må jeg vurdere å finne på noe annet."

Foretrekker å ta alt skriftlig med utleier så jeg har dokumentasjon på hva som er sagt.

Man trenger heller ikke være superhyggelig når utleier sa et par dager og det er gått en uke. Du betaler for en tjeneste du ikke har fått, og det går rett i lomma til utleier.

Ts ja tenker vel også det er greit og ta det skriftlig, så det ikke er noe tvil. takk for svar. 

Skrevet

En uke? Da vaskemaskinen røk hos leietakerne våre, fikk de en ny senere på kvelden. 

Makan til utleier!

Anonymkode: f8ccb...27b

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Hadde etterlyst etter tre dager max. Inngår vaskemaskin i leien, så inngår den. Du skal ikke måtte vente i evigheter. Bare send sms og spør når du kan forvente å få den i hus.

Anonymkode: 9deb0...35e

• Liker 4
Skrevet

Når utleier sier et par dager så hadde jeg mast på dag 3, og hvis det framdeles tar lang tid før det blir ordnet så hadde jeg ved neste kontakt sagt at jeg holder tilbake litt husleie per dag det går fram til det er i orden.

Penger er det eneste språket noen utleiere forstår,  dessverre...

Anonymkode: 0004a...01d

• Liker 3
Skrevet

Innafor å purre, ja. Dersom du har midler til det, kan du også foreslå at du selv kjøper inn den nye maskinen, levering og montering inkludert, og trekker beløpet fra neste husleie. Kanskje får utleier ut fingeren og ordner selv, eller kanskje du får klarsignal til å anskaffe maskin. Skriftlig, så klart.

Anonymkode: 4e731...7d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får si til han at du nå har brukt alle trusene  på begge sider, så hadde vært kjekt om han fikk ut finger’n😅

Anonymkode: 3ba14...7df

Skrevet

Heldig da med ny eller så hadde det vært ditt ansvar!

hvis en vaskemaskin må skiftes ut fordi det ikke lønner seg å reparere den, er det utleiers ansvar. Men hvis vaskemaskinen kan bli reparert ved å skifte én del, er det du som har vedlikeholdsansvaret

Anonymkode: f40a0...a3e

Skrevet

Hvis utleier ikke svarer etter ei uke, så kan du bare informere om at du kommer til å kjøpe en ny vaskemaskin om 24 timer og trekke summen fra neste måneds leie. Så får du se om utleier får fart på seg. Hvis ikke så bare bestiller du en maskin og får den levert om du ikke har bil eller bærehjelp.

Anonymkode: 7ef25...91a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

En uke? Da vaskemaskinen røk hos leietakerne våre, fikk de en ny senere på kvelden. 

Makan til utleier!

Anonymkode: f8ccb...27b

Han er litt treg av seg ja. Du var sikkelig rask ja. 

Endret av rorodinbåt
ble ikke anonym
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldig da med ny eller så hadde det vært ditt ansvar!

hvis en vaskemaskin må skiftes ut fordi det ikke lønner seg å reparere den, er det utleiers ansvar. Men hvis vaskemaskinen kan bli reparert ved å skifte én del, er det du som har vedlikeholdsansvaret

Anonymkode: f40a0...a3e

Jeg vet

Skrevet

Får ikke vaskemaskin før om en uke, dvs jeg har vært uten vaskemaskin tre uker. Har måtte vaska klær andre steder. Jeg spurte om jeg kunne få litt avslag i leien. Han sa at skatter og slik hadde øka så mye at han tjente ikke så mye på og leie ut. Jeg har nok billig husleie i forhold til mange andre, men dette har jo skaffa meg mye ekstra jobb.

Men fikk litt avslag da(1000 kr og jeg godtok det?). Var jeg for snill? er jo en vesentlig feil og skjønner ikke helt at det skal ta tre uker og få skaffa nye vaskemaskin.

Annonse
Skrevet

Det høres helt greit ut for meg, spesielt når du sier det er lav husleie der.

Du kan jo velge å gå til sak mot utleier, men da ville jeg syntes det hadde vært ubehagelig å bli boende etterpå. Og det er ikke sikkert det vil bli gitt mer avslag heller.

Hvis problemet gjentar seg så kan du vurdere om du vil flytte, eller leve med det. Men å gå i konflikt med utleier er ikke verdt det i mine øyne.

Skrevet

Når jeg kjøpte ny maskin då var det nesten to ukers leveringstid fra butikken. 

Anonymkode: 73f4c...550

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det høres helt greit ut for meg, spesielt når du sier det er lav husleie der.

Du kan jo velge å gå til sak mot utleier, men da ville jeg syntes det hadde vært ubehagelig å bli boende etterpå. Og det er ikke sikkert det vil bli gitt mer avslag heller.

Hvis problemet gjentar seg så kan du vurdere om du vil flytte, eller leve med det. Men å gå i konflikt med utleier er ikke verdt det i mine øyne.

Nei hadde ikke tenkt og gå til konflikt da, jeg har jo sagt at det var greit for meg. 

Skrevet

Fristen er 2 uker. Om du ikke får bekreftelse på at vaskemaskinen er kjøpt innen 2 uker, så kan du trekke det fra husleien.

Anonymkode: c2ab2...ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...