AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Del Skrevet 12. januar 2023 Vi har en baby på 4 mnd som må starte opp med fast føde pga vekt. Hun har allerede kjempetreg mage, med avføring hver 4-5 dag, så nå frykter jeg naturligvis at det blir verre. Avføringen er ikke hard selvom den kommer sjeldent. Hun får mme fra før. Hva er deres beste råd mot treg mage? Vet svisker skal være bra, men fins vel sikkert andre ting også? Anonymkode: b804c...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Del Skrevet 12. januar 2023 Aprikosmos syntes jeg funket litt bedre enn sviskemos Anonymkode: f4ec5...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Del Skrevet 12. januar 2023 Sviskesaft, ikke mos, fungerte som en sil for oss. Anonymkode: a7fcb...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har en baby på 4 mnd som må starte opp med fast føde pga vekt. Hun har allerede kjempetreg mage, med avføring hver 4-5 dag, så nå frykter jeg naturligvis at det blir verre. Avføringen er ikke hard selvom den kommer sjeldent. Hun får mme fra før. Hva er deres beste råd mot treg mage? Vet svisker skal være bra, men fins vel sikkert andre ting også? Anonymkode: b804c...fc7 Kokt pære og sviskesaft / mos. Overmoden banan kan også funke bra, men den MÅ være overmoden ellers har den motsatt virkning Anonymkode: 87289...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Del Skrevet 12. januar 2023 Her får min mye luft av sviskemos, så her har vi best effekt av aprikosmos i grøten. Laget på økologisk aprikos. Lot det stå i vann over natten i kjøleskapet før jeg moste det. Fordelte i isbitform og fryste det. Genialt å bare ta ut en isbiter og putte i varmt vann, blir ca ok temp til grøten da. Anonymkode: 4d4ed...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bopera Skrevet 12. januar 2023 #6 Del Skrevet 12. januar 2023 Det eneste som har hjulpet jentungen vår, er å massere magen og korsryggen hennes i et varmt bad. Da slapper hun av, og avføringen passerer lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Del Skrevet 12. januar 2023 Vi bruker malt i melka. Fungerer fint det Anonymkode: 11da4...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #8 Del Skrevet 13. januar 2023 Maltekstrakt:) Hjelper veldig godt på vår jente, 4.5måned nå Anonymkode: 3f62e...90b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #9 Del Skrevet 13. januar 2023 Maltekstrakt, sviskesaft. Ellers vet jeg at mange har hatt nytte av å bytte mme. Om du bruker nan pro, så kan du prøve feks hipp eller nan sensilac som er mildere for magen. Anonymkode: 5fc8e...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #10 Del Skrevet 13. januar 2023 Smoothieposer eneste som har fungert bra hos oss. Verken sviskemos, sviskesaft, aprikosmos eller pære funket. Men med smoothies (uten banan) ble det fart på magen. Fins vel noen som kan gis fra 4 mnd. Anonymkode: c0726...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Del Skrevet 15. januar 2023 Litt rapsolje i grøten funket fint her. Maten blir ofte rett og slett for fettfattig for de små. Anonymkode: 8498d...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Del Skrevet 15. januar 2023 Maltekstrakt, aprikosmos (hjemmelaget). Unngå grøt. Anonymkode: 55c45...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Del Skrevet 15. januar 2023 Hjemmelaget sviskemos med kokkosolje i. Legg sviskene i vann i 12 timer, bytt vannet og kok i ca 10 min, til de er møre, så tar du de i en blender og kjører det mykt, ta oppi 1-2 ss kaldpresset kokkosolje. Mine hadde effekt av 2-4 ts daglig, gav det som dessert etter middag. Anonymkode: 07219...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 20.35): Vi har en baby på 4 mnd som må starte opp med fast føde pga vekt. Hun har allerede kjempetreg mage, med avføring hver 4-5 dag, så nå frykter jeg naturligvis at det blir verre. Avføringen er ikke hard selvom den kommer sjeldent. Hun får mme fra før. Hva er deres beste råd mot treg mage? Vet svisker skal være bra, men fins vel sikkert andre ting også? Anonymkode: b804c...fc7 Kefir! Dem sier dem ikke skal ha yoghurt enig i det pga sukker. Men det funker fjell å regulere og kikckstarte fordøyelsen! Er ikke alt man trenger høre på. Vi har gidd babyene våres kefir hundrevis av år. Ingen bivirkninger så langt. Anonymkode: 7b7ed...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Del Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt rapsolje i grøten funket fint her. Maten blir ofte rett og slett for fettfattig for de små. Anonymkode: 8498d...566 Rapsolje er jo transfett? Det har mye omega 6 som er inflamatorisk for hjernen. Masse studier! Hvorfor gi babyer det??? Dem trenger kolestrol sunne fettsyrer. Anonymkode: 7b7ed...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå