AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Del Skrevet 12. januar 2023 Datteren min blør fra nesen, mange ganger ila uken. Og hun blør veldig mye om gangen. Har vært hos legen med det men hun sier at noen barn blør bare ofte neseblod. Hun piller seg aldri i nesen så det har ikke noe med det å gjøre. Noen som har erfaring med dette? Jeg begynner å bli redd det er noe alvorlig. Anonymkode: 0bc01...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Del Skrevet 12. januar 2023 Kan være tørr luft pga vinteren. Prøv å bruke saltvannsnesespray hver dag og gjerne et par-tre ganger om dagen. Datteren min blør lett neseblod hun også og hun blør ikke like ofte når hun husker å holde nesa jevnt over fuktig med nesespray. Moren min og storebroren min blør også veldig lett i nesen, så mulig det er noe genetisk hos oss da. Anonymkode: 32c46...e53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Del Skrevet 12. januar 2023 Det kan være alt fra skjøre tynne hinner i nesa til Ehler danlos så det er greit å gå videre med det å sjekke hva som gjør at hun ofte får neseblødning. Anonymkode: ea564...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Del Skrevet 12. januar 2023 Hun piller seg garantert i nesa. Anonymkode: 6b090...7eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 12. januar 2023 #5 Del Skrevet 12. januar 2023 Trenger ikke være noe farlig. Hadde et barn som gjorde det. Og det kunne like gjerne begynne å blø når han sov, som når han holdte på med noe. Ingen sammenheng. Blødde også til dels mye. Det som hjalp han var akupunktur, samt trigging av akupunkturpunkter med laser. Tror han har blødd 4-5 ganger på 10-12 år etter bare 2-3 behandlinger 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Del Skrevet 12. januar 2023 Mine barn blødde også ofte i fra nesen. Noen perioder flere ganger i uken. Fikk fastlege til å henvise oss til øre, nese hals spesialist. Der tok de en grundig sjekk av både ører, hals og nese. De fikk også «svidd» blodkar/blodårer i nesen, med lokalbedøvelse, i form av en spray de fikk i svelget. Etter dette gikk det en lang periode uten neseblod. Vi har måtte gjenta behandlingen et par ganger. Eldste har ikke neseblod lengre. Yngste har fortsatt en sjelden gang, men er betraktelig bedre enn før. Anonymkode: b4a0a...042 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Datteren min blør fra nesen, mange ganger ila uken. Og hun blør veldig mye om gangen. Har vært hos legen med det men hun sier at noen barn blør bare ofte neseblod. Hun piller seg aldri i nesen så det har ikke noe med det å gjøre. Noen som har erfaring med dette? Jeg begynner å bli redd det er noe alvorlig. Anonymkode: 0bc01...060 Jeg ville gått tilbake til legen og bedt om henvisning til øre nese hals spesialist. Min gutt blødde også veldig ofte, og så masse at det så ut som rene massakren her når han hadde disse blødningene. Ene gangen måtte på legevakt , for det stoppet ikke uansett hva jeg gjorde. Det ble etterhvert et kjempe problem for han så klart, og også for oss. Ofte begynte det om natten. Han fikk til slutt svidd blodårene i nesen hos ØNH lege. Måtte gjøre det to ganger , men det ble mye bedre etter det ☺️ Anonymkode: d5ca8...0c8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Del Skrevet 12. januar 2023 Det er trolig ikke noe alvorlig, men et blodkar som må brennes/etses. Ville gått tilbake til legen og spurt om henvisning til å få det behandlet, eller bare tatt det privat. Det er en bagatell å behandle. Ubehandlet kan det ende i langvarig blødning som må akuttbehandles. Anonymkode: c2026...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Del Skrevet 12. januar 2023 Kan være alt i fra høyt blodtrykk til tynne hinner i nesa og bruk av kokain. Anonymkode: 0239c...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Del Skrevet 12. januar 2023 Hun har vært hos øre nese hals lege og vi har forsøkt å brenne neseborene der men hun bare sprellet. Alternativet er å gjøre det når hun er i full narkose. Ja det ser ut som en massakre her også. Blør ofte om natten og «ordner opp selv». Når jeg kommer opp på badet om morgenen ser det ut som noen har blitt drept der inne… Bra det er flere som har like opplevelser hvertfall så kanskje det ikke er så unormalt. Anonymkode: 0bc01...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Del Skrevet 12. januar 2023 Har du prøvd med neseolje? Det fungerer godt på nesene her i huset. Anonymkode: ec81b...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #12 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du prøvd med neseolje? Det fungerer godt på nesene her i huset. Anonymkode: ec81b...dd6 Nei. Hvor kjøper man det? Anonymkode: 0bc01...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #13 Del Skrevet 12. januar 2023 Barnet mitt blødde mye og fort fra nesen, spesielt om høsten/vinteren. Vi var hos legen flere ganger og fikk kun beskjed om at barnet hadde tynne hinner i nesen. Barnet er halv afrikansk og har derfor en relativt flat nese i tillegg. H*n er nå voksen og sliter litt med det samme. Anonymkode: c8b49...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 12. januar 2023 #14 Del Skrevet 12. januar 2023 Samboeren min og jeg blør lett neseblod, spesielt om vinteren. Vi begge har gjort det siden vi var barn. Det blir helt knusktørt inni nesa, så det sprekker veldig fort. Det hjelper med en luftfukter og neseolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #15 Del Skrevet 12. januar 2023 Neseolje får du kjøpt på apoteket Men tror det bare er raps eller solsikkeolje i nesesprayflaske. Men mulig den er steril. Det fikk jeg anbefalt av ØNH-lege. Det finnes og en krem for inni nesa men tror den er reseptbelagt. ØNH-lege er sikkert lurt, ville bedt om henvisning! Søsteren min blødde i perioder mye neseblod, gjerne om natten så da var det jo ikke noe hun gjorde for at det skulle skje. Det gikk over av seg selv og var ikke alvorlig hos henne.. Vet ikke om de fant noe grunn. Anonymkode: 3cedf...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 12. januar 2023 #16 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren min blør fra nesen, mange ganger ila uken. Og hun blør veldig mye om gangen. Har vært hos legen med det men hun sier at noen barn blør bare ofte neseblod. Hun piller seg aldri i nesen så det har ikke noe med det å gjøre. Noen som har erfaring med dette? Jeg begynner å bli redd det er noe alvorlig. Anonymkode: 0bc01...060 Jeg blødde mye og ofte som barn og ungdom. Jeg ble henvist til sykehuset og ble brent i nesen. Kjente ikke noe da det ble gjort og nå blør jeg ikke om jeg skaller nesen inn i noe. Anbefaler å brenne blodkarene i nesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #17 Del Skrevet 12. januar 2023 Prøv luftfukter, eller be om råd på apoteket til noe som fukter nesen. Tørr vinterluft kan gjøre det. Jeg var sånn da jeg var liten, men vokste det av meg.b Kan være hun piller uten at dere ser det. Eller har litt skjøre slimhinner i nesen. Feks etter mye forkjølelser? Eller allergi? Ta ny tur til lege og spør om det er mulig å få henvisning til øre nese hals + ta blodprøver for å berolige dere. Hvis det hadde vært noe alvorlig hadde hun sikkert hatt andre symptomer også. Anonymkode: 67adb...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #18 Del Skrevet 12. januar 2023 Badet hun mye i klor og tar inn vann i nesen. Min datter hadde svømming på skolen ifjor og blødde ekstremt mye neseblod, spesielt på dager med kald tørr luft og vind. Da sa legen at det var nok en kombo av vinteren og kloren som tærte på slimhinnene. Tror det stemmer for dette skoleåret hvor hun ikke har svømming har hun ikke blødd neseblod en eneste gang. Anonymkode: 80330...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 12. januar 2023 #19 Del Skrevet 12. januar 2023 Ta henne med til en ØNH lege. Der kan de sjekke nesen hennes, eventuelt brenne noen blodkar. Blødde mye selv da jeg var liten. Måtte brenne av blodkar. Ble bedre da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #20 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg blødde ekstremt mye neseblod som ung. Måtte brenne i nesen på begge sider. Nesten ikke blødd neseblod etter det. Anonymkode: 983cc...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå