AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Det angis alt fra 4,5-10% nedgang. Vi skal kjøpe leilighet, og er nå på leiemarkedet. Men- det er jo ikke uendelig med ledige aktuelle boliger heller, så på ett tidspunkt må man jo bare gå inn i budrunde. Hva er den gjengse oppfatningen om prisene i Oslo? Anonymkode: a5986...981
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Når jeg følger med på Finn virker det som leiligheter og særlig eneboliger går unna. Noen ligger lenge, men det virker ikke som selgere akkurat har dårlig tid heller. Ser få som går veldig mye under. Kan se ut som at selgere venter på bedre tider, og de tror jeg kommer. Jeg tror ikke boligmarkedet vil synke så mye som enkelte påstår. Anonymkode: f751c...a77
Snok1 Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Jeg tror bunnen er nådd i de populære områdene. I de mindre populære områdene vil det ta litt mer tid. Slik vil forskjellene fortsette å øke.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 I Oslo nei. Å vente er å kaste bort penger på å leie. Noen jeg kjenner har ventet på et krakk i 6-7 år, og venter fortsatt, og drømmer at "en dag kommer den....". Okay. Anonymkode: 8eca6...a73 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Det er jo mulig det kan synke noe, men om dere tenker på å bo noen år vil det antageligvis lønne seg å kjøpe uansett tidspunkt. Anonymkode: deac9...201
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I Oslo nei. Å vente er å kaste bort penger på å leie. Noen jeg kjenner har ventet på et krakk i 6-7 år, og venter fortsatt, og drømmer at "en dag kommer den....". Okay. Anonymkode: 8eca6...a73 Det er jo i Oslo det synker mest? Jeg spurte ikke om krakk, men reduksjon Anonymkode: a5986...981
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo i Oslo det synker mest? Jeg spurte ikke om krakk, men reduksjon Anonymkode: a5986...981 Spørs hvor i Oslo og type leilighet. Anonymkode: 8eca6...a73
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Det er jo få grunner til at prisene skal opp, og mange grunner til at prisene skal ned. Men fremtidig pris spiller bare en rolle om du skal bo i Oslo i kort tid (da er det jo ikke særlig lurt å kjøpe uansett) eller om du skal investere. Om du skal konsumere bolig (bo i primærbolig), bør du bare vurdere om du har råd til det du kjøper, og ikke spekulere i fremtidig pris. Anonymkode: dd64a...cde
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Ut ifra mine kalkulasjoner vil det bli en nedgang på ca 20% i Oslo i 2023. Anonymkode: 6b575...2d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 Boligprisene i Oslo gikk jo allerede nominelt 0,1 prosent opp i desember 2022, med den gamle utlånsforskriften. Med den nye utlånsforskriften er det lettere å lånet, i tillegg er det spådd kun en liten renteøkning før de begynner å kutte. Det jeg vil fram til er at boligprisene i Oslo skal OPP, ikke vent. Anonymkode: e6efe...418
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 Hvorfor tror alle de vil kutte i rentene? Det vil stabilisere seg på et nivå som er ett knepp høyere enn i dag, eller som i dag. i Oslo går de aller minste høyt, små som normalt uten de villeste budrundene. De store (100kvm+) på gode adresser går til antydning eller noen 100 over, dårlige planløsninger eller totalrenovering blir liggende usolgt, eller går langt under prisantydning (1mill). Kjøperne er kresne. kjøp hvis dere kan, det går opp igjen fordi det bygges ikke nok, og de mindre leilighetene til 3.5-6/7 mill er alltid ettertraktet. Er dere smarte så kjøper dere en leilighet med uforløst potensiale, og casher ut om noen år. Anonymkode: 37c36...804 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå