Gå til innhold

Aura uten hodepine..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som aura uten hodepine?? Jeg har de siste dagene hatt det hver dag, flere ganger til dagen.. får bare synsforstyrrelse, sånn som pleier å komme før en får migrene (hodepinen) men jeg får ikke vondt i hodet… 

Har sjekket det på legevakt, fikk vite at det kunne være øyemigrene. Noen andre som har det? Høres det ut som det? Synes det er merkelig å få det flere ganger til dagen… 

Kan det være pga stress? 

Anonymkode: 06b49...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde det i noen år. Begynte plutselig med aura, var nærmere 40 da... Hadde aura flere ganger om dagen på det verste, flere dager på rad. Fikk ikke hodepine etterpå, men fikk litt vondt i hodet og ble sliten på dag 4 med flere auraer pr dag, men det var anstrengelse og ikke migrenevondt liksom...

Nå har det endret seg. Nå har jeg migrene uten aura. Skjønte ikke at det var migrene først da, det tok en god stund. Men nå har jeg bare hodepinen uten aura....

Jeg ble særlig trigget, de gangene det kom mange ganger om dagen, av blinkende lys/skarpt lys. Husker jeg tilfeldigvis festet blikket på et lysrør på Meny en gang, og vips, så kom auraen mens jeg gikk rundt der...

Hvorfor det er sånn, med aura flere ganger daglig, det aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det i perioder, har inntrykk av at det er ganske vanlig. Blir så redd for smerteanfall, er fælt. 

Anonymkode: dea8c...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt kontroll hos øyelege, og ct, før jeg ble sendt til nevrolog som konstanterte migrene med aura, uten hodepine.

3-4 år etter synsforstyrrelser startet, så begynte jeg få hodepinen også.

Hadde aura flere ganger daglig i perioder, og noen ganger i flere dager i strekk.

Anonymkode: 0f032...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, men ikke så ofte. 

Har aldri hatt migreneanfall (vondt i hodet), men har auraen så voldsomt at jeg blir svimmel og kvalm.

Anonymkode: cd91f...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker den første gangen jeg fikk aura, den var så kraftig at jeg ble bokstavelig talt blind i noen minutter. Det var ganske skremmende, jeg trodde rett og slett jeg var i ferd med å få hjerneslag! Jeg fikk ikke hodepine etterpå. Siden har jeg ofte fått aura, heldigvis ikke like kraftig og stort sett alltid uten hodepine. Jeg får vanligvis ikke hodepine når jeg har migrene, men alt det andre; blir kvalm og lyssky og tåler ikke lyder. Av og til blir jeg veldig øm i hodebunnen. Og så blir jeg kjempestram i nakken og skuldrene, det kjennes som jeg har en jernklo som tar meg i nakken/skuldrene og klemmer til. Jeg føler meg generelt ræva selvom jeg er heldig og slipper hodepine og så føler jeg meg "fyllesjuk" i flere dager etter. 

Anonymkode: e7676...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Fikk tatt kontroll hos øyelege, og ct, før jeg ble sendt til nevrolog som konstanterte migrene med aura, uten hodepine.

3-4 år etter synsforstyrrelser startet, så begynte jeg få hodepinen også.

Hadde aura flere ganger daglig i perioder, og noen ganger i flere dager i strekk.

Uff..er du bedre nå? Hva var det som gjorde at du fikk det flere ganger daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være pga stress? 

Migrene er en nevrologisk sykdom. Den skyldes normalt ikke stress, men anfallene kan trigges av stress.  Stress er en av de vanligste migrenetriggerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalevala skrev (57 minutter siden):

Migrene er en nevrologisk sykdom. Den skyldes normalt ikke stress, men anfallene kan trigges av stress.  Stress er en av de vanligste migrenetriggerne. 

Jeg ammer, så kan ikke bruke medisin nå.. 

men nevrologisk? Kan det og være symptom på en annen sykdom ?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg det igjen.. nå varte det bare i 5 min?? Er det normalt?? Hvor lenge varer dere hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen varte det leeenge. Når jeg var gravid var det kanskje 15 minutter. Nå for noen dager siden varte det bare noen minutter. Ammer jeg også

Anonymkode: 103dd...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Uff..er du bedre nå? Hva var det som gjorde at du fikk det flere ganger daglig?

De undersøker ikke hvorfor man får det flere ganger om dagen. 
Jeg antar det egentlig handler mest om styrken på det som gjør at man opplever det som flere ganger daglig. 

Bedre og bedre... har som sagt begynt få hodepine i tillegg, så vil ikke påstå det er så mye bedre nei... Men medisiner hjelper godt på hodepinen, selv om det ikke tar aura. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og min mor har aura, men ingen har smerter heldigvis! Startet da jeg var 19-20. Jeg har det max en gang i året(min mor har begynt å få det flere ganger i mnd på sine gamle dager. Til meg varer det alt fra 15min til 2-ish timer. Noen ganger er det stort og store deler av synet "faller ut", andre ganger en liten flekk i sidesynet bare. 

Anonymkode: f79a7...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med meg da jeg ammet, og sleit veldig med søvn og angst en periode. Aldri hatt det før, så det var en veldig skremmende opplevelse. Var på legevakten og tok senere bilde av hodet. Alt var normalt, og fikk beskjed om at man fint kan få aura uten hodepinen. Sannsynligvis var det stress og søvnmangel som trigga det. 

Vet ikke om man er mer utsatt når man ammer også? Vet iallfall at det kan oppstå under graviditet.

Anonymkode: f5a37...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aura uten hodepine flere ganger til dagen da jeg var gravid. Skikkelig plagsomt. Har fra før av migrene med aura et par ganger i året, så var godt kjent med aura.

Googlet meg frem til at det ikke var farlig..

Anonymkode: 2f653...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde aura uten hodepine flere ganger til dagen da jeg var gravid. Skikkelig plagsomt. Har fra før av migrene med aura et par ganger i året, så var godt kjent med aura.

Googlet meg frem til at det ikke var farlig..

Anonymkode: 2f653...b04

Åh så «godt» å se at andre har det samme! Jeg sliter veldig ned helseangst, så er så redd for slag eller andre farlige ting.. 

i går begynte det å prikke veldig i fingrene (kun ene handa), gikk over etter 10 min. Så var helt sikker på at nå er det slag😅

men hadde det vært det eller noe annet farlig så hadde det vell ikke komt og gått??🤷🏼‍♀️

Har som sagt vært på legevakt, men sliter veldig med å stole på at det kun var øyemigrene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hodepine lenger etter at jeg begynte å rense (destillere) drikkevannet. Migrene pleide å komme samtidig i dagene med mensen. Nå drikker jeg store mengder destillert vann hver dag. Har kjent det har murret, men ikke brutt ut med smerter som før. 

Det er sykt mye greier i det kommunale drikkevannet. ( en cocktail av uorganiske mineraler, miljøgifter, tungmetaller, sprøytemidler, legemiddel rester)

Vi målte med måler; 187 ppm (parts per million) før destillering, og 000 etter. 

Merker det på spyttet også det har en ren smak nå. Generelt har vi mer energi og er klarere i hodet også. Påfallende forskjell. Det har iallefall hjulpet på migrene for min del her i huset. 

Anonymkode: 3ca46...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan det og være symptom på en annen sykdom ?😅

Ja det kan det, derfor er det viktig å få utredet det. Det starter hos fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig plaget med aura da jeg gikk på p-piller. Står i flere pakningsvedlegg at det er bivirkning. 

Anonymkode: 3ae10...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...