AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Hei! Vi er begge i 20 årene jeg er 23 år og han er 25 år. nå skal jeg ikke gå til hele historien bak vår felles ex venninne, men denne venninna hennes la oss kalle henne (Lise). Begge to ble kjent med kjæresten min via meg når vi to var kun venner Lise var alltid med på våres fester sammen med våres ex felles venninne (kari) helt til vennskapet mellom meg og kari gikk i brudd, skal ikke gå mer i detaljer. Når det ble slutt mellom vennskapet til meg og kari mente kjæresten min at vi må jo kunne foresatt invitere Lise, hadde ikke hatt noe i mot det men disse punktene bekymret meg litt. 1. Når jeg og kjæresten min var kun venner har lise sakt veldig sentimentale ting til kjæresten min angående hennes fortid. 2. engang på fest når vi var i fylla kom kjæresten min at han hadde tatt lise på puppen og var helt i hodet.. nå håper jo jeg at dette var et uhell og ikke med vilje.. 3. følte han var veldig «touchy» med henne, altså holdt armen bak henne når de satt i sofaen «nei skulle jo bare se hva tid bussen gikk!» når de lo så lente jo hun seg veldig på han også. Men når jeg gjorde dette med en kompis etterpå da ga han seg såklart! Tror han synes litt synd på henne med fortiden hennes da hun ikke hadde så mange venner, men ofte når hun legger ting på facebook for hun var veldig glad i å dele om livet hennes, da nevner han til meg «ååå lise hun er helt lik som før.» jeg snakket med han etter det ble brudd mellom meg og kari at det ikke føltes komfortabelt for meg på måten han oppfører seg mot Lise. Etter det har han ikke spurt om å invitere Lise lenger men kommenterer en gang om hva hun legger ut han hadde jo ikke kjent henne mer en 7 måneder uansett. hva skal jeg si når han foresatt nevner henne noen ganger? Jeg bare sier «åja» til nå og tusen takk for at du tok din tid til å lese tråden min❤️ beklager for dårlig skriving men prøver mitt beste å få det ut, å skrive på en mest forståelig måte. frekke og unødvendige kommentarer blir rapportert og tatt opp Anonymkode: 57cff...8d4 4
Maestro Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Jeg tenker at. Er så sabla glad at jeg har bikka 30 år og ikke er 23 lenger. 🤭 Guri malla dere har det travelt med denne Lise 😳🥴 Selv om man er kjærest med noen, der det er en/ei felles venn, er det ikke naturlig og prate om denne personen? Og gutter/menn, har ofte ene armen langs en sofarygg uten det ligger noe bak. Blir svett av sånt som dette 😬🥵 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Maestro skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at. Er så sabla glad at jeg har bikka 30 år og ikke er 23 lenger. 🤭 Guri malla dere har det travelt med denne Lise 😳🥴 Selv om man er kjærest med noen, der det er en/ei felles venn, er det ikke naturlig og prate om denne personen? Og gutter/menn, har ofte ene armen langs en sofarygg uten det ligger noe bak. Blir svett av sånt som dette 😬🥵 Den var ikke bak sofaryggen men på lise 😛 eller hadde jeg ikke brydd meg Anonymkode: 57cff...8d4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Her er det jo bare å invitere hun, og se hva kjæresten gjør. Om du tror du kan miste han til henne, så er det best å bli kvitt han tidligst mulig. Evt finner han bare ut at hun er en oppmerksomhetssyk dramaqueen...er nok av de jentene som kommer med stakkars meg kortet...... Anonymkode: 41e11...a8f 1
Maestro Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): nok av de jentene som kommer med stakkars meg kortet Nok av menn også. Går inn i forklaring av ting fra fortid som offer. Har jo vist seg det at det har jo vært omvendt,.. Ene jeg var lenge sammen med, så skjønner jeg NESTEN at hun løp til en annen mann, altså utro. For han vi var sammen med, fant jeg ut etter lang tid at det er absolutt ikke en enkel kar og leve med. Bortmedseg 😬
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det jo bare å invitere hun, og se hva kjæresten gjør. Om du tror du kan miste han til henne, så er det best å bli kvitt han tidligst mulig. Evt finner han bare ut at hun er en oppmerksomhetssyk dramaqueen...er nok av de jentene som kommer med stakkars meg kortet...... Anonymkode: 41e11...a8f Når er jo det gått 6 måneder etter sist gang vi snakket og så henne. tror ærlig ikke hun var han sin type men tror han likte oppmerksomheten eller føle seg bra. Eller at han synes synd på henne. Ofte kommenterte han når hun fikser håret sitt i flette, da hun alltid har det samme stylingen. Han har jo fortalt meg om hennes fortid men for meg er ikke det en grunn til å oppføre seg slikt såklart Anonymkode: 57cff...8d4
Maestro Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Maestro skrev (Akkurat nå): Nok av menn også. Går inn i forklaring av ting fra fortid som offer. Har jo vist seg det at det har jo vært omvendt,.. Ene jeg var lenge sammen med, så skjønner jeg NESTEN at hun løp til en annen mann, altså utro. For han vi var sammen med, fant jeg ut etter lang tid at det er absolutt ikke en enkel kar og leve med. Bortmedseg 😬 Men, var alltid galt med alle andre. Helt til jeg fant ut ting og han ble konfrontert og jeg slo opp. Da var jo alt galt med HAN mente han. Hans feil osv. Guilt trip. Piss meg i øret og dra deg hjem 😬
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Når er jo det gått 6 måneder etter sist gang vi snakket og så henne. tror ærlig ikke hun var han sin type men tror han likte oppmerksomheten eller føle seg bra. Eller at han synes synd på henne. Ofte kommenterte han når hun fikser håret sitt i flette, da hun alltid har det samme stylingen. Han har jo fortalt meg om hennes fortid men for meg er ikke det en grunn til å oppføre seg slikt såklart Anonymkode: 57cff...8d4 Hvorfor spør du om oss om råd og mening når du bare lager unnskyldninger for han? Anonymkode: 5ea1b...92f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor spør du om oss om råd og mening når du bare lager unnskyldninger for han? Anonymkode: 5ea1b...92f Gjør ikke det står foresatt på mitt Anonymkode: 57cff...8d4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 Du virker veldig umoden og sjalu. Han kan vel synes at "Lise" er en gøy person selv om hun er kvinne? Anonymkode: 28949...73d 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #11 Skrevet 13. januar 2023 Så du er sjalu på en jente som er ensom og ble glad for at noen brydde seg? Og truer i hovedinnlegget med at du vil rapportere alle som svarer noe du ikke liker? Lite sjarmerende.. Anonymkode: a1506...557 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #12 Skrevet 13. januar 2023 Helt uaktuelt at mannen min skulle oppført seg sånn. Men nå er jo vi en del eldre. Jeg møtte ham da vi var i 20-åra, og gjorde det ganske tydelig at jentevenner og kontakt med tidligere ekser er helt uaktuelt. Og hvis det var et stort behov så ville vi ikke funke sammen. Det er lov å sette tydelige spilleregler fra start. Men du kan ikke tvinge eller bestemme hva andre skal gjøre, så du må si hvordan du er interessert i å ha det, og hvis ikke han er enig så må dere gå hvert til sitt. Og hvis han er enig - null jentevenner - så kan dere være sammen. Sånn er hvertfall jeg. Så kunne det ikke brydd meg mindre om resten av samfunnet river seg i håret og sier "herreguuuud får ikke mannen lov å ha jentevenner, det er jo heeeelt FEIL og sååååå kontrollerende!" Ryk og reis, sier jeg. Det er vårt samliv, og der er det vi som bestemmer hva som funker for oss. Han liker ikke at jeg henger med andre menn, og jeg liker ikke at han henger med andre jenter. Det har fungert ekstremt bra i 15 år. Anonymkode: 0e4ec...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #13 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du virker veldig umoden og sjalu. Han kan vel synes at "Lise" er en gøy person selv om hun er kvinne? Anonymkode: 28949...73d Umoden og sjalu eller at andre har grenser? Anonymkode: 57cff...8d4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #14 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt uaktuelt at mannen min skulle oppført seg sånn. Men nå er jo vi en del eldre. Jeg møtte ham da vi var i 20-åra, og gjorde det ganske tydelig at jentevenner og kontakt med tidligere ekser er helt uaktuelt. Og hvis det var et stort behov så ville vi ikke funke sammen. Det er lov å sette tydelige spilleregler fra start. Men du kan ikke tvinge eller bestemme hva andre skal gjøre, så du må si hvordan du er interessert i å ha det, og hvis ikke han er enig så må dere gå hvert til sitt. Og hvis han er enig - null jentevenner - så kan dere være sammen. Sånn er hvertfall jeg. Så kunne det ikke brydd meg mindre om resten av samfunnet river seg i håret og sier "herreguuuud får ikke mannen lov å ha jentevenner, det er jo heeeelt FEIL og sååååå kontrollerende!" Ryk og reis, sier jeg. Det er vårt samliv, og der er det vi som bestemmer hva som funker for oss. Han liker ikke at jeg henger med andre menn, og jeg liker ikke at han henger med andre jenter. Det har fungert ekstremt bra i 15 år. Anonymkode: 0e4ec...8c1 Dette. selv har ikke behov for å henge med andre gutter alene. tenker bare hva skal mannen med andre jentevenner? Nå gjør jo alle forskjell da. Anonymkode: 57cff...8d4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #15 Skrevet 13. januar 2023 Kan jeg spørre hva Kari egentlig har med historien å gjøre? Er det Kari sin feil at han nevner noen dere har blitt kjent med? Greit nok at jeg ikke hadde akseptert en slik oppførsel fra typen når jeg var yngre, men hvorfor poengterer du både i HI og tittel at Lise er venninne av Kari? Mener du at noe av problemet her er at dere fortsatt møter venner av Kari, og at dere egentlig burde ha brutt med absolutt alle venner av Kari også? Anonymkode: 17867...b6a
share123 Skrevet 13. januar 2023 #16 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jeg spørre hva Kari egentlig har med historien å gjøre? Er det Kari sin feil at han nevner noen dere har blitt kjent med? Greit nok at jeg ikke hadde akseptert en slik oppførsel fra typen når jeg var yngre, men hvorfor poengterer du både i HI og tittel at Lise er venninne av Kari? Mener du at noe av problemet her er at dere fortsatt møter venner av Kari, og at dere egentlig burde ha brutt med absolutt alle venner av Kari også? Anonymkode: 17867...b6a Jeg og kari har en til felles venninne som henger med oss i noen fester men der er det ikke noe fjas som det var med Lise. kjæresten var litt for mye med Lise følte jeg
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #17 Skrevet 13. januar 2023 share123 skrev (6 minutter siden): Jeg og kari har en til felles venninne som henger med oss i noen fester men der er det ikke noe fjas som det var med Lise. kjæresten var litt for mye med Lise følte jeg Men jeg skjønner fortsatt ikke hva Kari har med saken å gjøre. Har dere kuttet ut absolutt alle andre venner/bekjente av Kari også? Eller er det Kari som har bedt Lise om å oppføre seg slik? At Lise skaper drama for deg kan jeg skjønne, men hvorfor må du nevne Kari her? Du poengterer veldig at det er brudd mellom deg og Kari, og ulike problemer med Lise, men det må jo være noe med Kari som angår situasjonen med Lise også? Ellers hadde du vel ikke hatt behov for å poengtere at du og Kari ikke er venner? Anonymkode: 17867...b6a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #18 Skrevet 13. januar 2023 Jeg er 23, og har aldri vært i nærheten av noe så umodent Anonymkode: 25ead...24a 1
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 13. januar 2023 #19 Skrevet 13. januar 2023 Skjønner ikke helt Karis posisjon i dette?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #20 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg skjønner fortsatt ikke hva Kari har med saken å gjøre. Har dere kuttet ut absolutt alle andre venner/bekjente av Kari også? Eller er det Kari som har bedt Lise om å oppføre seg slik? At Lise skaper drama for deg kan jeg skjønne, men hvorfor må du nevne Kari her? Du poengterer veldig at det er brudd mellom deg og Kari, og ulike problemer med Lise, men det må jo være noe med Kari som angår situasjonen med Lise også? Ellers hadde du vel ikke hatt behov for å poengtere at du og Kari ikke er venner? Anonymkode: 17867...b6a Åja nei vi ble kjent med lise via kari, Lise er kari’s bestevenninne nei er kun Lise som vi ikke henger med lengere med andre bekjente av meg og kari henger vi foresatt med i noen fester. etter det er blitt brudd mellom meg og kari så har vi ikke invitert Lise Vet ikke hva mer jeg skal si Anonymkode: 57cff...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå