Gjest blåveispiken Skrevet 16. desember 2005 #1 Skrevet 16. desember 2005 Jeg falt i skibakken sist helg og er kraftig blå rundt det ene øyet og på kinnet. Er oppskrapet på nesa og leppa. Hva tenker dere når dere ser en dame med blåveis? Tenker dere automatisk at hun er blitt mishandlet av sin mann? Jeg er nødt til å handle før jul, og dekkstift vil ikke klare skjule alt (har prøvd)... Egentlig gir jeg blaffen i hva folk tenker. Selv kan jeg ikke huske at jeg har sett en dame ute med blåveis. Gjemmer de seg inne, eller er det rett og slett for pinlig å gå ut...
Cuba Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Tror egentlig ikke det om jeg bare hadde sett en dame ute på tur.. Men om jeg hadde kommet i snakk med en og hun ikke hadde sagt hvorfor hun var full av blåmerker hadde jeg nok kanskje gått ut i fra det.. Hm.. er egentlig litt vanskelig å sette seg inn i... For som du sier, så er det ikke mange av dem.. Som jeg har lagt merke til.. Så er faktisk litt usikker!
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #3 Skrevet 16. desember 2005 Jeg fikk en saftig blåveis og kutt på øyelukket etter å ha (dette høres jo helt tullete ut) stanget med en veldig glad hund. Jeg var på jobb hver dag, og kun 3 personer "turte" å spørre om hva som hadde skjedd. Den ene personen nektet å tro at jeg hadde stanget med en hund. Hun ville vite hvem som hadde vært slem mot meg. Fikk mange lange blikk. Stakkars samboeren min, han følte seg nesten stemplet som en som slo.
Tusseline Skrevet 16. desember 2005 #4 Skrevet 16. desember 2005 Jeg klarte å pådra meg selv blåmerke (snuflet i en stol osvosv.), og det var faktisk flere som spurte hva som hadde skjedd, også ukjente. Blåmerke var ganske synlig og heftig, så kanskje en grunn til det.
@lfa Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 Jeg innbiller meg at kvinner som har blitt slått, prøver og holde det skjult så godt de kan. Så om jeg hadde sett deg ute på shopping og kroppsholdningen din ikke hadde antydet noe spesielt, hadde jeg nok bare lurt på hva i all verden du hadde gått deg på. Jeg hadde (for lenge siden) skikkelig blåveis i konfirmasjonen til søskenbarnet mitt og det var første gangen eksen skulle møte slekta mi. Ingen som spurte om noe, da. Og nei, det var ingen som hadde slått til meg.
hecuba Skrevet 16. desember 2005 #6 Skrevet 16. desember 2005 Jeg tenker på venninnen min. Hun har alltid hatt lyst på en skikkelig blåveis, men aldri lykkes. Hvorfor hun vil ha det vet jeg ikke..
Gjest Kålungen Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 For en stund siden hadde jeg streptokokker på ene øyet, det var voldsomt opphovnet, rødt og sammenklistret, det så rett og slett ikke ut Det så faktisk ut som jeg hadde fått meg en! Jeg merket at folk kikka veldig på meg, og bort på mannen min, tydelig at de lurte. Han klarte ikke dy seg da, måtte komme med kommentarer som: "hvis du ikke skjerper deg nå kliner jeg til deg på det andre øyet også!" Fikk en del blikk da ja
Gjest Aloha Skrevet 16. desember 2005 #8 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har hatt en stor blåveis selv etter et uhell i beruset tilstand... det var ikke morsomt kan jeg love dere! Husker jeg følte et behov for å forklare til alle jeg møtte, slik at de ikke skulle tro jeg ble mishandlet hjemme. Jeg skjønner at folk kan begynne å lure, det er ikke så ofte man ser jenter/damer med blåveis ute. Måtte det aldri skje meg igjen. Var så flaut...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå