AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Jobbmailen har eget system hvis dere skjønner. Vi sendte en mail fra mail jobben og den viste at den var sendt, eller vi sjekket ikke. Vi regnet med det siden det er slik det er. Så viste det seg at mailen var ikke blitt sendt fordi jobbmailen ikke oppdaterte seg og sendte oss en notifikasjon der en må bytte passord og logge seg inn på nytt! Mailen har ligget i "dvale" på en måte. Vi brukte den heller ikke i hele jula. De som skulle motta mailen påstår at det ikke har skjedd. Og at mailen var intakt. Men det kan ikke stemme. Kan det være mobil operatøren eller noe annet? Må liksom inn og sjekke før jeg får notifik om at det er en mail.! Anonymkode: c5db1...035
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Hæ? Tror du bør snakke med it-avdelingen. Det gir lite mening at du mener mailen ikke er sendt, og mottaker sier det ikke har skjedd og at mailen er urørt. Anonymkode: 971c0...c26
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Det skjer faktisk at Mail, eller sms eller annet klikker og ikke gå som det skal. Men hvis en restarter eller noe slikt, logger inn eller ut osv så går det seg til. Anonymkode: c5db1...035
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #4 Skrevet 13. januar 2023 Jeg jobber på en IT-avdeling, jeg har sittet på support for både offentlig og privat sektor... Men sliter med å skjønne hva du egentlig mener. Du skriver mobil operatør, så da tenker jeg at dere har en MOBIL som dere har en felles mailkonto på? Altså ikke en personlig ([email protected]). Bruker dere ikke PCer til å sjekke mail? Det er ikke vanlig at man får opp "Du må bytte passord på mailen din" på en mobil, det er vanlig at man får opp på en PC. Om det har vært behov for å bytte passord, når dere skrev den e-posten som skulle vært sendt ut, så vil det ikke være mulig at den er sendt nei. For mailen som ligger på mobilen, som ikke har oppdatert passordet sitt, vil ikke ha autorisasjon/tilgang til å sende noen e-post. Anonymkode: 59e20...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 13.37): Jeg jobber på en IT-avdeling, jeg har sittet på support for både offentlig og privat sektor... Men sliter med å skjønne hva du egentlig mener. Du skriver mobil operatør, så da tenker jeg at dere har en MOBIL som dere har en felles mailkonto på? Altså ikke en personlig ([email protected]). Bruker dere ikke PCer til å sjekke mail? Det er ikke vanlig at man får opp "Du må bytte passord på mailen din" på en mobil, det er vanlig at man får opp på en PC. Om det har vært behov for å bytte passord, når dere skrev den e-posten som skulle vært sendt ut, så vil det ikke være mulig at den er sendt nei. For mailen som ligger på mobilen, som ikke har oppdatert passordet sitt, vil ikke ha autorisasjon/tilgang til å sende noen e-post. Anonymkode: 59e20...b4b har også god erfaring med dette. Om man på Exchangeserveren går inn å velger at brukeren må skifte passord ved neste pålogging, så gjelder det pålogging når man er på en domenemaskin. Fra en telefon som har fått satt opp jobbmail via IMAP, så får man ikke mulighetene til å skifte passordet, men man får komme inn på mailkontoen og lese mailen. De mailene man skriver så, mens kontoen er satt i slik "skift passord modus" sender ikke mailene i utboksen før man har fått satt nytt passord. Mailene i utboksen vil ha datoen når de er skrevet/lagt i utboksen. Man kan derimot gå inn på Webmailen ( om bedriften har satt opp den muligheten) Der kan man forandre passordet på brukerkontoen, men det skal litt leting til for å finne det valget. En gang i tiden forandret man da bare passordet på Webmailen, men jeg tror dette skal være forandret nå. Enten det eller at det kun gjelder de som har Exchange i skyen. Anonymkode: c690e...d42
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 Vedkommende har exchange ja. Får opp passord oppdatering i noen uker i mellom hver gang. Anonymkode: c5db1...035
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vedkommende har exchange ja. Får opp passord oppdatering i noen uker i mellom hver gang. Anonymkode: c5db1...035 Da må passordet settes på kontoen, så får GPO innstillingene få lovt til å gjøre den jobben de er stilt inn til å gjøre. Men generelt sett er det å regelmessig be skifte av passord, nå ansett på som en svakhet i sikkerheten. Anonymkode: c690e...d42
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Så det er mulig at en slik hendelse kan komme at en mail ikke blir sendt pga vedlikehold eller at ikke noe passord er blitt oppgradert? Anonymkode: c5db1...035
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så det er mulig at en slik hendelse kan komme at en mail ikke blir sendt pga vedlikehold eller at ikke noe passord er blitt oppgradert? Anonymkode: c5db1...035 nei! Anonymkode: c690e...d42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå