AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Hei, jeg fant idag ut at jeg er gravid. Jeg fyller 19 i år, og partner fyller 20. Han dro nettopp for å tjene i førstegangstjenesten, og har 12 mnd tjeneste. Det vil si at baby kommer(hvis jeg beholder) i september, mens han kommer ikke hjem igjen før januar 2024. Jeg har ikke fortalt noe til han enda, vil vente til jeg er 200% sikker. Det jeg egentlig lurer på er om det er mulighet for han å dimittere tidligere for å komme hjem til fødsel og få være ilag med baby? Anonymkode: ec4bc...a63
AnonymousBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Som jeg har forstått så er milla plikttjeneste som man bare må fullføre uansett hindringer. Eneste er om han selv blir skadet eller er skadet som er "godkjent" grunn, men jeg råder deg til å ta kontakt med Forsvaret for å høre med dem. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Dette må han ta med Forsvaret selv. Du kan ikke i ramme alvor planlegge barselomsorgen ut i fra fikse ideer folk på KG måtte ha om saken. Anonymkode: 6e3b8...5a7 3
Tulla25j Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette må han ta med Forsvaret selv. Du kan ikke i ramme alvor planlegge barselomsorgen ut i fra fikse ideer folk på KG måtte ha om saken. Anonymkode: 6e3b8...5a7 Det kan vel være noen som har vært borti samme problemstilling? Det er vel det et forum er til…? Spørre om tips og lignende? (Ikke meg som er TS, men merker jeg ble litt irritert av svaret) 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Forsvaret må betale ham mer penger med en gang baby er født (bidrag), så da blir han sikkert dimmitert. Vet at de helst ikke vil ta inn de som allerede har barn av samme grunn. Når du er 100% sikker ber du ham bare sjekke opp hvordan reglene er. Gratulerer med baby 🥳 Anonymkode: 2eb54...4f1 1
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Han bør absolutt spørre Forsvaret for å få sikkert svar. Om dere har et sted for førstegangstjeneste i nærheten kan han forøvrig søke om «hjemmeboertjeneste», som vil si at han bor og spiser hjemme mens han avtjener førstegangstjenesten. Står litt om det her: https://www.forsvaret.no/soldater-og-ansatte/soldat/okonomi-permisjon-og-andre-gode
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Jeg var 18 da min eks gikk ut i militæret. Han fikk hyppig perm i utgangspunktet. Så ble jeg dårlig og han fikk komme hjem dagen etter. Jeg mistet barnet i SA og han fikk være hjemme i 2-3 uker pga aborten. Hvis du føler seg klar for baby, så går det nok helt fint. Han får permisjon for å være med på fødsel og tiden etterpå. Så må han gjøre ferdig tjenesten og kommer da på hyppige permisjoner frem til dimming. Anonymkode: c6bc9...5fe 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Jeg ville definitivt ventet mange år til før jeg fikk barn! Anonymkode: 1cfb4...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville definitivt ventet mange år til før jeg fikk barn! Anonymkode: 1cfb4...eb8 Det var jo ikke helt det hun lurte på da. Anonymkode: 81166...427 4
Topsi Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 Cisco skrev (46 minutter siden): Abort Blir kvalm av abortpresset her inne
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #12 Skrevet 13. januar 2023 Han vil få perm, men ikke dimmes. Anonymkode: e39f0...06d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #13 Skrevet 13. januar 2023 10 hours ago, Topsi said: Blir kvalm av abortpresset her inne Er man 18 år er man knapt nok voksen. Jeg mener det er ALTFOR tidlig å få barn, man er ikke ferdig utviklet selv en gang. Jeg har selv unge foreldre og kan skrive under på at de ikke var modne nok til å få barn i den alderen. Veldig sjeldent at unge foreldre holder sammen. Lev livet først, få seg en utdannelse, bli kjent med deg selv - så kan man få barn. Anonymkode: 1cfb4...eb8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå