Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere gravide, eller som har vært gravide, som enten gledet dere hele tiden eller som meg, ble litt deprimert i løpet av graviditeten. Kan dere gi meg noen positive historier?😅 Der det ble bedre enn forventet, hva som ga/gir dere glede med barn osv? Har falt så dypt ned i et mørkt hull nå og klarer ikke komme meg ut for overalt møter jeg bare skrekkhistorier og advarsler.. 

Anonymkode: d9fd4...243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke spesielt «må ha barn». Så ble jeg gravid. Hørte bare skrekkhistorier og «bare vent» fra alle. Det var så mye negativitet. Syns det å få barn var MYE finere enn alle skulle ha det til. Satt og tenkte det gang på gang. Ja, det er litt mindre søvn, og noen ganger litt stressende, men det var brøkdel av tiden. Jeg skulle ønske at jeg stolte på at jeg ville håndtere det som kom på min måte, ved å være positiv og se det fine i ting, som annet stress jeg har håndtert i livet :) 

Anonymkode: b9051...167

Skrevet

Jeg gledet meg hele tiden i graviditeten, men jeg var også veldig bekymret for å bli deprimert. Har nok hatt litt antydninger til depresjon tidligere og var i tillegg på vei til å bli alenemor, så jeg fryktet det kom til å bli ‘for mye’ for meg og at jeg kom til å falle helt fra hverandre. Men det gikk faktisk helt fint! Tror nesten jeg var så innstilt på at jeg kom til å bli helt utslitt og bryte sammen at da jeg faktisk stod midt oppi det så var det jo ikke så ille som forventet, på en måte? Mistenker at det er mye verre hvis man forventer å kunne legge fra seg babyen og ta en kopp kaffe når det passer, og så får en baby som kun vil sove på deg. Innstilling har mye å si. 

Anonymkode: 1ad1e...2c4

Skrevet

Jeg var ikke forberedt på hvor kult det egentlig er å følge dette lille mennesket som skal lære seg alt mulig. Så mye som skjer på så få måneder/år! Fra hun bare var en liten klump som ikke hadde kontroll på egne hender, til hun trente iherdig på å få til å snu seg, til hun endelig kom seg fremover ved å åle, til hun lærte å krabbe og senere gå. Nå er hun 2 og det er stadig nye ord som kommer ut. Hun observerer så mye, hermer etter det vi gjør (ofte ting vi ikke tenker over at vi gjør). Så mye personlighet som viser mer og mer. Litt meg og litt faren sin, men aller mest seg selv. 

Anonymkode: 45b73...51f

Skrevet

Jeg hadde en forferdelig graviditet og falt ganske hardt ned i dette mørke hullet. Ekstrem fødselsangst gjorde at både jeg og min samboer etterhvert fryktet hva jeg kunne finne på å gjøre, jeg sleit virkelig. Etter 6mnd som gravid ble det bestemt at jeg skulle ha planlagt keisersnitt. I tiden etter dette ble det sakte, men sikkert bedre. Jeg overrasket meg selv, samboeren min og jordmor når jeg som høygravid fant ut at jeg skulle ordne et koselig babyrom. Dette hadde jeg jo ikke orket tanken på tidligere.. Det var akkurat som om noe snudde, og jeg begynte faktisk å kjenne litt på denne gleden som folk snakker om. 

I tiden etter h*n kom til verden følte jeg for første gang i livet at livet hadde fått mening. Jeg har alltid higet etter noe mer og bedre, aldri vært fornøyd med det jeg hadde. Men det å bli mor gjorde at jeg klarte å stoppe opp og nyte det jeg hadde. Jeg hadde oppriktig glede i livet og var fornøyd!

Babytiden har sine opp og nedturer, men jeg skal helt ærlig si at det har gått så utrolig mye bedre enn jeg så for meg, og jeg elsker å se utviklingen hos barnet mitt, gleden h*n har for verden og alle de fine minnene vi skaper!

Så fra en som har gått fra ene enden av skalaen til den andre; gled deg! Det kommer til å gå veldig fint ❤️

Anonymkode: 2c8b0...3f9

Skrevet

Har en på snart 13 og ei på 4 og venter nr 3 nå. Har vært igjennom en del faser til nå, og selv etter 13 år som mamma gleder jeg meg helt ENORMT til å få et barn til basert på erfaringene med de to jeg har fra før 🥰

Anonymkode: c7d04...21e

Skrevet

Hvor langt på vei er du?

Mot slutten er man så lei og plaget som regel, at alt man vil er å få ut den ungen og bli kvitt plagene. Så da gleder man seg til fødsel, hvertfall gjør jeg det.

Anonymkode: 3bb19...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...