AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Det var få boliger til salgs i julen, men tenkte det ville ta seg opp etter nyttår. Kanskje er jeg for ivrig ettersom vi er to uker ut i der nye året. Er det bare i mitt område det er få boliger ute nå, eller gjelder dette generelt i landet? Anonymkode: 7290a...7d5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Boligmarkedet er litt fucka for tiden, tipper det normaliserer seg utover året (hvis det ikke kræsjer helt). Anonymkode: c4fbf...e76
Snok1 Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Det er et stort oppdemmet lager av usolgte boliger ifølge nyheter jeg har lest. Jeg kjenner selvsagt ikke ditt område.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Folk skjønner ikke at hus er mindre verdt og nekter å gå ned I pris. Da blir de sittende med husene sine. En vare er verd det markedet vil gi for den. Anonymkode: 4dc6e...236 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Folk skjønner ikke at hus er mindre verdt og nekter å gå ned I pris. Da blir de sittende med husene sine. En vare er verd det markedet vil gi for den. Anonymkode: 4dc6e...236 Nei, hvis man ikke må selge og flytte akkurat nå, er det vel ingen grunn til å gjøre det? De fleste har nok fått med seg at markedet ikke er veldig gunstig for selger nå, så dette er vel det motsatte av det du påstår. Anonymkode: cc376...9ef
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Veldig lite boliger til salgs i området vi vil kjøpe i Kristiansand. Tror mange sitter litt på gjerdet og ser hva som skjer. Vi vil kjøpe enebolig, men det er utrolig mange fra 70 år og oppover som tviholder på eneboligene sine. Kanskje fordi leiligheter er dyrt?(ikke avskrekkende dyrt i Kristiansand da) Med dagens strømpriser hadde jeg trodd flere eldre ville selge de gamle store boligene sine. Anonymkode: ff6f6...3bb
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Veldig lite boliger til salgs her også. Skal kjøpe enebolig nå. Anonymkode: 4be62...aa3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Snok1 skrev (På 12.1.2023 den 17.39): Det er et stort oppdemmet lager av usolgte boliger ifølge nyheter jeg har lest. Jeg kjenner selvsagt ikke ditt område. I mitt område forsvant en god del boliger fra finn i november og desember. Da gjerne de dyre. 2 av de er nå tilbake på finn. Men tror noen venter noen måneder til. Anonymkode: e6b20...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 17.35): Boligmarkedet er litt fucka for tiden, tipper det normaliserer seg utover året (hvis det ikke kræsjer helt). Anonymkode: c4fbf...e76 Tviler på at vi får noe boligkrakk. Her jeg bor har det vært få boliger lenge. Men det er fortsatt stor etterspørsel, slik at ting blir solgt fort og til en grei pris. Anonymkode: a69bc...768
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Slik som det er nå med økt rente og høye strømpriser er det bok mange som ikke tør å kjøpe seg oppover. Dvs kjøpe større bolig, og ei heller da selge nåværende. De ser vel at det de eventuelt hadde hatt av overskudd til å betjene et dyrere lån blir brukt på dyrere rente og strøm. Slik er det for oss i hvert fall. Har vært på utkikk etter større og kunne før prisøkningene betjent et lån på ca 5.000-7.000 mer enn det vi har nå. Men nå har renteøkningene ført til at vi betaler 4.000 mer i mnd der og strømmen er skitdyr. Så nå har vi rett og slett ikke mulighet lenger. Anonymkode: 58910...9ca
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Penger har blitt dobbelt så dyrt på et års tid.. da er det ganske naturlig at boligmarkedet er i litt kaos. Mange som ikke vil innse at boligen er blitt mindre verdt Anonymkode: bb9da...81c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Veldig lite her også.. Det kom mye i romjulen, så jeg tenkte at dette må jo bli bra. Så feil kunne jeg ta, forrige uke gikk det 4 dager før det kom ut noe nytt i området. Tidligere har det kommet minst 3-4 hver eneste dag, så vil tro mange venter å ser om rentene øker eller ikke. Det er nok de som ikke har noe å tape, eller som faktisk MÅ selge som selger nå. Anonymkode: bf3d7...20e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå