Gå til innhold

Hvordan kan jeg innvolvere nære venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne jeg har tenkt å spørre om vil lese et vers i kirken, men har i tillegg noen andre jeg gjerne kunne tenke meg å innvolere litt mer enn de andre gjestene i dagen vår (dette er ikke forlovere, men nære venninner jeg setter stor pris på og som jeg tror ville bli glade for å gjøre "noe"). Har vært inne på tanken om gaveåpning, men det er vel kanskje bare stress?

Har dere noen gode tips, forslag?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg valgte forlover hadde jeg 2 valg. Jeg ville ikke ha to forlovere siden mannen kun ville ha en, så derfor spurte jeg hun jeg hadde kjent lengst. Så spurte jeg hun andre om hun vil være toastmaster, og det ville hun :)

Ellers har jeg like så godt tatt med andre venninner for å se på brudeting som forloveren. Men jeg maser ikke på dem, sier hva jeg skal, og da sier de selv ifra hva de vil være med på. Hva med å spørre dem, om de kunne tenke seg å være mer involvert og hva de ønsker å involvere seg i. ?

Skrevet

Nå er jeg ikke gift da, og har ingen planer om det med det første. Men har tenkt en del på hvem jeg vil ha som forlover av venninene mine om det en gang skulle bli aktuelt, og hvordan jeg ellers ville hatt bryllupet mitt.

Har en vennine som elsker å fotografere, hun er kjempeflink. Så om jeg noen gang skal gifte meg, vil jeg spørre om hun vil være fotograf. Vet hun ville følt seg beæret med en slik forespørsel.

Så har jeg et par venniner som er kjempeflinke til å synge, og de vil jeg spørre om de kan synge en sang i kirken, og kanskje senere på dagen også.

En vennine er flink til å spille piano, kanskje jeg ville spurt om hun kunne spille til sangene under middagen og kaffien.

Ellers er det mye jeg gjerne ville involvert dem i. Valg av brudekjole, selve feiringen - spurt dem til råds om forskjellige ting. Og det går fint an å bruke dem til å åpne gaver, servere velkomstdrinker osv., men i min familie (stor) bruker vi søsken og svigersøsken til slike ting.

Skrevet

Gaveåpning er vel lett bare stress ja...

Jeg hadde også to å velge i mellom, hun ene ble spurt om å være forlover og hun andre toastmaster.

Ellers.. Hjelpe til med å lage innbydelser, borkort, pynte etc.. Hvis de selv vil da!

Skrevet

Husk at noen synes det er helt greit å ikke bli involvert. Dagen din er ikke like spesiell for alle andre - det er veldig viktig å huske!

Kanskje du kan be dem om å hjelpe til med utdrikkingslaget, det er en "lett" oppgave, som ikke er for stressende.

Skrevet

Glemte heeelt vekk å skrive at ei venninne av meg er råflink å synge, så hun ble spurt om hun vil synge i kirken. Dette ble hun veldig beæret og rørt over å bli spurt om å gjøre.

Har også ei venninne som skal frisere meg på den store dagen, og ei annen venninne som skal sminke meg. :)

Fint å ha venninner som kan hjelpe en med forskjellige ting!

Skrevet

En venninne av meg leste et nydelig dikt under middagen. Dette var en overraskelse til oss, noe jeg satt stor pris på. Kanskje det ikke er nødvendig å dele ut oppgaver? men bare la vennene vite at de står fritt til å ordne små prosjekter selv?.. ;)

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke likt å bli pålagt oppgaver i ett bryllup....

Skrevet
Jeg hadde ihvertfall ikke likt å bli pålagt oppgaver i ett bryllup....

Tror kanskje ikke det er så mange som pålegger vennene sine oppgaver heller, men derimot spør mange av sine venner om de vil hjelpe til med ting.

Slik er det iallfall hos meg. Jeg spurte frisøren og solisten, mens sminkøren tilbød seg selv. Jeg spurte også toastmasteren om hun ville være det.

Skrevet

Jeg har blitt spurt av en venninne om å spille i kirken, sammen med min mann, når en nær venninne gifter seg i august. Synes det var veldig koselig å bli spurt!

Jeg hadde to venninner som åpnet gaver, en som leste bibelvers og en venninnes far som var sjåfør og lånte ut bilen sin. Synes det er naturlig å få hjelp av venner/familie, men de må ikke føle noe press! Hyggeligst er det når de tilbyr å hjelpe selv, kanskje noen hint er bedre enn å spørre rett ut?

Gjest Gjest_nuwanda_*
Skrevet

Hva med å invitere alle venninene med til frisøren når du skal friseres/sminkes, om det lar seg gjøre?

Skrevet

Jeg tenker også at jeg ønsker å innvolvere nære venner i dagen vår, og det tror jeg de vil bli glade for også! (Og gjest over: klart dagen ikke er like spesiell for de rundt oss som den er for oss. Men jeg velger å tro at det tross alt er en dag de vil glede seg over sammen med oss).

Syns selv det har vært koselig å delta i venninners bryllup, blant annet ved å lese bibelvers i kirken. Setter pris på at de har villet inkludere meg i deres store dag, og ser slett ikke på dette som noen pålagt oppgave!

Gode tips i denne tråden til hvordan nære venner kan delta på bryllupsdagen, skriv gjerne flere!

Skrevet

Da en nær venninne giftet seg var vi 5 i 'gjengen' (som har kjent hverandre siden barndommen) brudepiker! Det vil si, vi hadde samme type kjoler, og gikk inn i kirken etter bruden og hennes far. Det høres kanskje rart ut da vi alle er voksne, men det var litt gøy. Og ikke noe stress for vår del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...