AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Hva slags type sko er det? Hvor har du kjøpt de? Er mot kulde eller mot tørre poter grunnet salting? Anonymkode: 52610...c35
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Sko har vi så sjeldent bruk for at de blir liggende i skuffen flere år i strekk. Vi har lite snø og når det er snø er det også is og det varer to dager så da bruker vi hagen. Ellers er det ikke saltede veier her annet enn på e39 og den går vi ikke langs. Anonymkode: bebcb...16f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Mye snø. Ikke salt. Nei bruker ikke sokker. Noen få ganger kladder det seg is mellom potene (kommer an på temp og type snø) Og også lurt å bruke sokker særlig i skare hvis du kjører strikk på ski evt slede. Anonymkode: 389f7...165
Troyamin Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Bruker potesokker på skare og hvis vi må gå mye på gruset asfalt/is. Har fra NonStop, Seleverkstedet og sikkert flere steder. Har både vanlig og i fleece. Kommer til å prøve V.I.P. potesokker etter å ha fått tips om at de er noe av det beste på markedet. Har også Ruff Wear Grip fra Widforss.no til bruk under søk hvor det kan være knust glass e.l.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Nei, bor et sted nesten uten snø og går nesten bare i naturen, så det har ikke vært nødvendig hittil. Kan være jeg skaffer noen til å ta med om vi skal gå lange turer deg det kan være skarpe steiner. Anonymkode: fe4cb...ddb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Ca 50/50 av turene, ser ann vær, grader og underlag. Men har en tynn kle-på rase, så potesokker er bare en del av pakka. Anonymkode: 64da3...3ac
Anonymbruker*** Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Jeg har brukt sokker lite opp igjennom. Brukte det november og desember grunnet ubehag på salte veier. Brukte da non-stop beskyttende potesokker. Om vi skulle være ute i mindre enn -15 over tid er også sokker aktuelt, men det har knapt vært tema. Blir sjeldent så kaldt hvor jeg bor. Nå i januar har det ikke vært behov. Jeg synes de er kronglete å ta på og blir lett dratt av, så unngår det viss jeg kan.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Hvis det er -10, ja. Har kjøpt av ei som syr sånt. Anonymkode: 35f41...dd7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #9 Skrevet 13. januar 2023 Har sokker som vi bruker om det er mye nysnø, siden det kladder en del rundt bena og mellom tærne til hunden. Og ellers om vi går lengre turer langs saltede veier. Bruker billige sokker fra Buddy, det er så fort gjort å miste de så jeg har ikke lyst til å bruke veldig mye penger på de! Anonymkode: 8c060...d0f
Norja Skrevet 13. januar 2023 #10 Skrevet 13. januar 2023 Her går det i lange fleecesokker med dobbel borrelås når det er kladdete snø eller veldig kaldt. Når vi går i fjellet bruker han helt vanlige tøysokker fra dyrebutikken som man kjøper for nesten-ingen-penger. Det viktigste da er jo bare å ta den verste slitasjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå