Gå til innhold

Kan klamydia ligge latent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan klamydia ligge latent i kroppen i mange år?? 🤔

Jeg gikk til legen pga småblødninger. Han tok en full gynekologisk sjekk, og en celleprøve. Jeg så at han var skeptisk i ansiktet da han studerte livmortappen, og han synes jeg var så lettblødende at det kunne være tegn på klamydia?! Så han testet meg for det også. Jeg spurte om man virkelig kan få klamydia når man har vært i samme forhold i 10 år++? Ja, han mente at det kunne ligge latent i kroppen... 

Synes det høres veldig rart ut?! Trenger forøvrig ingen sånn "samboeren din har vært utro" osv. Hverken jeg eller samboeren min testet oss da vi ble sammen, så vi gjorde en grunnleggende feil der 😂 

Jeg hadde celleforandringer for et år siden, men biopsi var fin, fikk beskjed om å ta ny celleprøve "om et år", altså nå. Så jeg lurer på om han fant på noe annet enn at det er tegn på livmorhalskreft bare for å berolige meg?! 🙄

Anonymkode: 6ca8e...a34

Skrevet

Hvilken grunn har du til å tvile på det legen sa? Tror ikke du får noen bedre kvalifiserte svar her blant KG-trollene...

Anonymkode: e7214...623

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk påvist clamydia da jeg var gravid. Jeg var 25 år og tok også celleprøve for første gang samtidig. 
Jeg hadde da vært sammen med mannen i 3 år og ingen av oss hadde noen symptomer. Hvem av oss som tok det med inn i forholdet vet vi ikke. Mannen ble ikke testet, men vi fikk tablettkur begge to.

Anonymkode: 218c7...e77

Skrevet

https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/seksualitet-og-helse/diag/om-klamydia/

Har du fått barn i løpet av disse ti årene med partneren din? Klamydia er kjent for å kunne forårsake sterilitet om den blir liggende ubehandlet. I tillegg står det hos FHI at den kan gå over av seg selv i løpet av ett år eller to. 

Det står ingenting om at den kan ligge latent i ti år. Jeg må tilstå at jeg hadde mistenkt mannen for utroskap her altså... hvis prøven slår ut positivt på deg nå.

Anonymkode: 5967e...c3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Ring Olafia klinikken å spør de som er ekspert på det 

Anonymkode: d51f8...0e7

Skrevet

Tror legen blander med herpes.

Anonymkode: 33fe7...6e3

Skrevet

Hvorfor kommer helsereletarte spørsmål på sexualforumet? 

Hvorfor går du til en lege du ikke stoler på? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...