AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #41 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 16.51): Er det? Vi skal bygge nytt, og er i prosessen med slike valg. Sort har jo vært veldig i vinden, men kommer det til å forsvinne litt fremover? Sort kjøkken, sorte trapper, sorte vinduer, sorte dører i smijern etc. Ville dere valgt sort eller hvitt? Anonymkode: 5e52a...dcd Det er vel hverken inn eller ut. Men en stil. Selv har jeg malt alle lister osv sorte og har generelt hvite eller lyse vegger igjennom hele huset. Ikke hvit i stua, det gikk ikke. Men lys grå med litt varme i. Fant ut at badromsplatene matcher stua 100%. Innimellom har jeg også litt tapet med mønster, fordi jeg liker en blanding av sterilt, stivt og mykt. Anonymkode: f75ec...a60 1
Ulla Ullsokk Skrevet 14. desember 2023 #42 Skrevet 14. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er ikke smijern. Anonymkode: d82c8...4e9 Ok, men det må jo være dette vedkommende mente? Det er det eneste jeg kommer på som kan være i smijern/tre/annet metall. Selv om akkurat mitt eksempel ikke er smijern er det ihvertfall lignende i smijern. Jeg tok første bildet jeg fant, for å illustrere. Endret 14. desember 2023 av Ulla Ullsokk 1 1
Chiubi Skrevet 14. desember 2023 #43 Skrevet 14. desember 2023 Svarte flater er for folk som elsker å tørke støv. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #44 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 16.51): Er det? Vi skal bygge nytt, og er i prosessen med slike valg. Sort har jo vært veldig i vinden, men kommer det til å forsvinne litt fremover? Sort kjøkken, sorte trapper, sorte vinduer, sorte dører i smijern etc. Ville dere valgt sort eller hvitt? Anonymkode: 5e52a...dcd Sorte detaljer har vært ute lenge. Anonymkode: 51b6f...1d2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #45 Skrevet 14. desember 2023 Jeg har hatt slike sorte detaljer som beskrevet, og kan bare underskrive på ar det er støvsamlere de luxe, det synes to minutter etter rengjøring. Vinduskarmene i solen, eller når solen treffer trappen.. grøss. Det er nok «ut» også, akkurat det hadde jeg ikke brydd meg om hvis jeg elsket den stilen. Nå er det myke og klare farger, med forskjellige farger til hvert rom, absolutt ikke hvitt, sort og grått, som gjelder. Det kan være fint, men jeg ser allerede at dette roper 2021-2023, så velg det du selv liker. Anonymkode: f1656...411
Rosa Dartle Skrevet 14. desember 2023 #46 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 19.50): Anonymkode: 5e52a...dcd Jeg synes ikke det var noe fint for to år siden heller. Vi valgte sort aluminium utendørs og hvitt på innsiden.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #47 Skrevet 14. desember 2023 Hadde valgt verken sort eller hvitt. Vi malte tak, vegger, dører, trapp og vinduskarmer blå i entreen/hallen. Kjøkkenet fikk hvite vinduskarmer (riktignok), med lysegrønn innredning. Jeg elsker farger (så lenge de harmonerer da) Så synes jeg svart er ganske traurig, og ikke minst upraktisk. Du ser skitt og støv med en gang. Vi har svart baderomsmøblement som stod der da vi flyttet inn, og der synes alt av flekker umiddelbart. Anonymkode: ee65b...3ee
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #48 Skrevet 15. desember 2023 Kvalitet skrev (På 13.12.2023 den 16.47): Man ble virkelig lei av brune vinduer etter 70 tallet. Ser heller ikke mange som setter inn brune/oransje toalett som var inn på 70- tallet, eller lysblå/rosa som var en stor hit på 80- tallet😊 Jeg har både rosa-brunt toalett og vask, samt sorte karmer 🥰 nytt i fjor! Tidligere var det lyseblå do og vask og gusjegule vegger på badet, samt eikevinduer. Huset er en funkis fra 1970, så valgte å ‘beholde’ stilen, men i en oppdatert variant. Helt perfekt match til arkitekturen, i mine øyne. Anonymkode: bb300...9b8 1
Million Skrevet 16. desember 2023 #49 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har både rosa-brunt toalett og vask, samt sorte karmer 🥰 nytt i fjor! Tidligere var det lyseblå do og vask og gusjegule vegger på badet, samt eikevinduer. Huset er en funkis fra 1970, så valgte å ‘beholde’ stilen, men i en oppdatert variant. Helt perfekt match til arkitekturen, i mine øyne. Anonymkode: bb300...9b8 Kan du være så snill og legge ut et bilde av dette rosa-brune toalettet og vasken? Høres spennende og usedvanlig ut. Morsomt å se andres stil, særlig når de ikke følger trendene.
aksase Skrevet 16. desember 2023 #50 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 16.51): Er det? Vi skal bygge nytt, og er i prosessen med slike valg. Sort har jo vært veldig i vinden, men kommer det til å forsvinne litt fremover? Sort kjøkken, sorte trapper, sorte vinduer, sorte dører i smijern etc. Ville dere valgt sort eller hvitt? Anonymkode: 5e52a...dcd Sort, og andre mørke farger blir jo veldig mørkt. Fanger mye lys og rommene blir mørke. Jeg ville valgt lyse farger og tidløst design. Kan være gøy å følge moten, men motene skifter fort og det blir forferdelig kostbart å hele tida pusse opp for å følge moten. Velg noe som står seg i 30-50 år. Ingen grunn til å pusse opp hvert femte år, men mindre du kjøper noe billig ræl som går i stykker med en gang. Gå for tidløst design og høy kvalitet i byggematerialer, og så kan du heller freshe opp rommene med billig interiør som lamper og veggdekorasjoner.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #51 Skrevet 16. desember 2023 Vi har sorte vindusomramminger og dører i dempet sort ( både ytterdør og innerdører) og sorte stikkontakter. Og vi har sortlakkert stålprofiler på glassdører som skiller kjøkken fra stue, og mellom soveromsavdeling og fellesareal. Jeg opplever det ikke som dystert, men synes det gir en kontrast som gir rommene mer liv. Hvis alt er hvitt/lyst flyter alt mer sammen. Vi har noen mørke vegger, vi har kunst som kommer veldig godt fram når bakgrunnen er mørk. Og vi har lys eik i tak i gangen samt en vegg kledd med eikefiner på rommet til ungdommene. Og det sorte er en fantastisk fin kontrast mot dette. Men jeg følger ikke trender når jeg innreder, jeg innreder ut fra hva som føles riktig for meg og hva vår familie trives med. Synes du sorte detaljer er fint, så velger du det. Liker du lyse farger, så velger du det. Ikke tenk på trender, det er hjemmet ditt og ikke et utstillingsvindu Anonymkode: cb341...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå