Gå til innhold

Er sorte trapper og vinduskarmer inne på vei ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut så den største sorte trenden er påtur over. Rolige behagelige farger og materialer er mer in har jeg inntrykk av.

Anonymkode: fad09...278

Skrevet

Hvorfor velge det som er `ìnn``, hva med å velge det dere liker.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Slik jeg ser det så tar egentlig de svarte vinduskarmene oppmerksomheten fra utsikten?

Anonymkode: 5e52a...dcd

Det sorte rammer det inn. Er det hvite karmer og vegger, så blir alt mer en dvask flate

Anonymkode: bb300...9b8

• Liker 3
Skrevet

Bygger dere funkis er det klassisk, men bygger dere et ordinært hus med skråtak etc er det på vei ut. Jeg bor i et funkishus fra 60-70-tallet, og her var det originalt sorte karmer.

Anonymkode: c5dac...e26

• Liker 1
Skrevet

Vi har ny funkisenebolig, svart kjøkken og mørke/antrasitt vinduskarmer. Elsker det for vår del! Skjønner at det ikke passer for andre da 🙂

er sikkert «ut» i tradisjonelle eneboliger 

Anonymkode: 016e3...34c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde blitt veldig deprimert av svart. 😞

Anonymkode: ea63a...865

Jeg også. At noen i det hele tatt vil ha svart inventar, uansett nyanse begriper jeg ikke. De må ha noe mørkt i seg.

• Liker 1
Skrevet
Krist1an skrev (3 timer siden):

Hvorfor velge det som er `ìnn``, hva med å velge det dere liker.

Fordi mange,stort sett de yngere er sauer som må følge flokken. Livredd for å skille seg ut og ha egne meninger.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes svarte karmer er flott, men valgte å ikke ha det selv da jeg er født på slutten av 70 tallet og var med foreldrene mine i prosessen med å pusse ned/få vekk alt det sorte når det ble umoderne sist runde😂

Vil råde dere til å finne en stil dere liker, uten å være opptatt av at det er en trend.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi har ny funkisenebolig, svart kjøkken og mørke/antrasitt vinduskarmer. Elsker det for vår del! Skjønner at det ikke passer for andre da 🙂

er sikkert «ut» i tradisjonelle eneboliger 

Anonymkode: 016e3...34c

Det er ut over alt, og ikke bare i eneboliger, og det har det vært en stund også. 

Anonymkode: 3ca4c...2f8

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 8.33):

Det er ut over alt, og ikke bare i eneboliger, og det har det vært en stund også. 

Anonymkode: 3ca4c...2f8

Svart kan aldri bli «ut». Du blir heller ikke lei av det på samme måte som man kan bli av den grønne blomstrete tapeten. Det dumme med trender er at det er vanskelig å finne noe annet enn det som er trendy, siden markedet ikke er så stort i Norge.

• Liker 3
Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (37 minutter siden):

Svart kan aldri bli «ut». Du blir heller ikke lei av det på samme måte som man kan bli av den grønne blomstrete tapeten. Det dumme med trender er at det er vanskelig å finne noe annet enn det som er trendy, siden markedet ikke er så stort i Norge.

Man ble virkelig lei av brune vinduer etter 70 tallet. Ser heller ikke mange som setter inn brune/oransje toalett som var inn på 70- tallet, eller lysblå/rosa som var en stor hit på 80- tallet😊

• Liker 4
Skrevet

Kommer det litt an på om man har vinduer med treprofiler eller aluminium?

Anonymkode: 73461...d11

Skrevet

Det håper jeg virkelig

Skrevet

Jeg har utgamle vinduer med teak-rammer. Synes de er ganske fine. Det ser ut som om det koster en formue å få nye vinduer med det samme.

https://www.bovalls.no/vinduer/

Kanskje man kan få aluminiumsrammer med en pyntelist av edeltre?

Anonymkode: 73461...d11

• Hjerte 1
Skrevet
Kvalitet skrev (1 time siden):

Man ble virkelig lei av brune vinduer etter 70 tallet. Ser heller ikke mange som setter inn brune/oransje toalett som var inn på 70- tallet, eller lysblå/rosa som var en stor hit på 80- tallet😊

Men det er særere trender. Svart, hvitt og grått blir ikke ut på samme måten som et oransje toalett😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 16.51):

Er det? Vi skal bygge nytt, og er i prosessen med slike valg. Sort har jo vært veldig i vinden, men kommer det til å forsvinne litt fremover? Sort kjøkken, sorte trapper, sorte vinduer, sorte dører i smijern etc.  

Ville dere valgt sort eller hvitt?

Anonymkode: 5e52a...dcd

Sorte dører i smijern? Merkelig. Aldri fått med meg at det er «in». Høres dritstøgt ut

Anonymkode: 15d1e...8d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sorte dører i smijern? Merkelig. Aldri fått med meg at det er «in». Høres dritstøgt ut

Anonymkode: 15d1e...8d6

Aldri sett? Går det virkelig an? Godt jobbet😅
Disse er jo mer trend-trend enn f eks sorte dører.

IMG_8842.jpeg

• Liker 3
Skrevet

Vi har malt trappa i fargen Elegant, og er veldig fornøyd med det. Resten av rommet både oppe og nede er lyst.

Anonymkode: ab0d6...8d2

Skrevet

Eik er tidløst

Anonymkode: 686b8...e5c

Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (2 timer siden):

Aldri sett? Går det virkelig an? Godt jobbet😅
Disse er jo mer trend-trend enn f eks sorte dører.

IMG_8842.jpeg

Dette er ikke smijern

Anonymkode: d82c8...4e9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...