Gå til innhold

Er sorte trapper og vinduskarmer inne på vei ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det? Vi skal bygge nytt, og er i prosessen med slike valg. Sort har jo vært veldig i vinden, men kommer det til å forsvinne litt fremover? Sort kjøkken, sorte trapper, sorte vinduer, sorte dører i smijern etc.  

Ville dere valgt sort eller hvitt?

Anonymkode: 5e52a...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig så hadde jeg gitt litt blanke i hva som er i vinden og ikke. Trender forandrer seg jo innmari fort. Skal man gjøre om på hele huset fordi det er in å ha en annen farge på ting? Jeg hadde heller valgt utseende på kjøkken, trapper, vinduer, dører og lignende som jeg synes er fint, uavhengig om det er trendy eller ikke.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart trapp inviterer folk til å ramle ned trappen og brekke både bein og nakke.

Anonymkode: 4831c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stilig, klassisk. Velg det dere selv vil, dere skal vel bo der og trives. 

Anonymkode: 3e0dd...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte hva du spør om, men vi malte i mørke farger, blant annet muren og peisen i dempet sort. Mørkt kjøkken i tillegg. Angrer i dag. Ble så mye penere og lysere inne med lys farge. Trappa var mørk fra før av, og ble lys. Helt forskjellig hus nå. Det var selvsagt stilig, men det spiste rommet. 

Anonymkode: 2c9ad...7fb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg visste ikke at svart har vært en trend etter svart-hvitt sjakkmønster i rockevideoer fra 80-tallet.

You do you.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte vinduer hadde jeg definitivt gått for uansett mote.

Stort neinei for meg på både trapp og kjøkken. 

Anonymkode: 5c0aa...607

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bygget hus, og har sorte vinduskarmer. Alt annet er i lyse farger. Jeg liker ikke sorte kjøkken/vegger/trapper/bad. Dystert og hadde nok blitt fort lei. 

Anonymkode: 232a2...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Jeg visste ikke at svart har vært en trend etter svart-hvitt sjakkmønster i rockevideoer fra 80-tallet.

You do you.

Husker mine foreldre bygde nytt hus og alt skulle være brukt. Brun kjøkkeninnredning, brun/orange/hvit tapet. I stue brukt heldekkende teppe. Brune lister og karmer. Brunt overalt. Hadde flere venninner hvor det var brunt i deres hjem også.

Så gikk den perioden over og det skulle bli hvitt. Husker foreldrene mine holdt på en god stund med å pusse og male alt i lysere farger.

Jeg liker veldog godt dempet sort, men å ha det på innredning, karmer og lister blir uaktuelt i mitt hus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer dempede farger som skal være inn i år, dempede og naturlige farger.

Jeg for min del skulle hatt MYE betalt for å male vindu eller trapp i sort. Hadde jeg kjøpt ett sted med sorte vindu, trapp eller kjøkken, så hadde jeg prøvd rekke pusse opp før overtagelse. Har gjerne interiørting i sort, og noe i smijern, men det hadde ikke vært sjans i helvette for at jeg hadde ville bodd ett sted med svart trapp, vindu eller kjøkken.

Men jeg vil nok alltid være en av de som foretrekker at boligen er min egen, framfor å følge trender.

Anonymkode: fdd21...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorte vinduer fremhever utsikten utenfor, er det stygt utenfor så ville jeg ikke valgt sort.

mvh ei som har sorte vinduer og spennende utsikt.

Anonymkode: bb300...9b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det så tar egentlig de svarte vinduskarmene oppmerksomheten fra utsikten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, AnonymBruker said:

Slik jeg ser det så tar egentlig de svarte vinduskarmene oppmerksomheten fra utsikten?

Ikke nødvendigvis, de sorte vinduskarmene gir det hele et inntrykk av å være innrammet. Men det forutsetter at man ikke har allslags nips og caps i vinduskarmen da. 

Anonymkode: b76a0...411

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det vært ut i noen år allerede? 🤦‍♀️

Anonymkode: 617ff...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...