AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Inkluderer det også utenfor vagina, altså vulva, mellom leppene. Eller? Først, i noen år har jeg hatt flere problemer med huden, blant annet mellom beina. Jeg har elveblest/urticaria og noen allergier, så huden reagerer i varierende grad på diverse.. Det er vel derfor hverken fastlege, hudlege eller sykepleiere har sett nærmere på huden der nede. Selv om jeg har sagt at jeg føler det som har skjedd der er annerledes enn resten av kroppen. Men så er jo også huden noenlunde annerledes der. Nå er huden overalt mer eller mindre normal, men må passe ekstra på der nede. Jeg har prøvd å finne ut om atrofi kan være utenfor vagina.. altså bare der, eller både innvendig og utvendig, for den saks skyld. Men det står aldri noe om annet enn skjeden. Lurer på om andre er tørr utvendig.. hva dere gjør.. eller bruker..? I forbindelse med de tidligere problemene har jeg brukt Locoid, noen andre, og til slutt Ovixan etterfulgt av canoderm. Jeg lurer på om det er bedre hjelpemidler.. Vet ikke om det som brukes for vaginal atrofi er nødvendig eller behjelpelig for meg..? Har ikke hatt problemer med tørr skjede enda, men så har jeg også brukt glidemiddel nesten uansett. Forøvrig skal jeg ta det opp med legen neste gang. Går det regelmessig. Anonymkode: 2239e...69c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Reseptfri, billig og verdt å prøve. Den hjelper meg (har Sjøgrens): https://www.med24.no/personlig-pleie/intimpleie/intimkrem/-gel/aco-intimate-care-soothing-cream-50-ml?gclid=CjwKCAiA2rOeBhAsEiwA2Pl7QyUKySBc657RbGLSUBU8fnqqScyrpfwMR-ysPCteCEbJvW0k_G3c9BoCWn0QAvD_BwE Anonymkode: a5571...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå