AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Har en waterfall kran på badet, som har noen brune/hvite flekker i hjørene og langs kanten (der hvor vannet renner). Altså ikke på krana men inni. Jeg har prøvd det meste, men klarer ikke å vaske det vekk. Har dere noen tips til hva jeg kan bruke? Anonymkode: 79b8c...6ba
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Legger ved bilde, så ser dere hva jeg mener. Anonymkode: 79b8c...6ba
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #4 Skrevet 13. januar 2023 Jeg må si at jeg synes det ser ut som du har vasket bort emaljen. Anonymkode: 9c2ec...08e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #5 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg må si at jeg synes det ser ut som du har vasket bort emaljen. Anonymkode: 9c2ec...08e "Emaljen"? Det er ingen emalje å vaske bort på den krana. Emaljerte kraner er veldig uvanlig. Det matte du ser i hjørnene er kalkavleiringer. TS: For å få vekk kalk trenger du et syrebasert rengjøringsmiddel eller liknende. Eddik, WC-rens, spesialmiddel fra rørlegger, sitronsyre m.m. kan prøves. Smør inn, og la det virke alt fra en halvtime til over natten. Gjenta om det ikke er nok. Kalk er skikkelig gjenstridig når det først har satt seg, så du må nok være tålmodig og ta det over tid. Anonymkode: 09811...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #6 Skrevet 13. januar 2023 Del en sitron i to og gni/skvis sitronsaft over kalkflekkene. La virke og prøv så å vaske det vekk igjen. Syren i sitronen løser opp kalk. Anonymkode: b7e38...603 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå