AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Vi har utsatt det i noen år da jeg ser for meg at huset mer eller mindre må tømmes. Lister av og skikkelig mye styr. Vi har skjeggkre (ganske sikker) i flere etasjer. Ikke så mye og hyppig men nok til at om vi en gang må selge så er det jo kjedelig å skrive at vi har observert det. Noen som vet gangen i dette? Tar man først kontakt med forsikringsselskap? Og hva gjøres?!! Anonymkode: 1ea0e...4ab
Drizzt Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 15.52): Vi har utsatt det i noen år da jeg ser for meg at huset mer eller mindre må tømmes. Lister av og skikkelig mye styr. Vi har skjeggkre (ganske sikker) i flere etasjer. Ikke så mye og hyppig men nok til at om vi en gang må selge så er det jo kjedelig å skrive at vi har observert det. Noen som vet gangen i dette? Tar man først kontakt med forsikringsselskap? Og hva gjøres?!! Anonymkode: 1ea0e...4ab Du trenger ikke tømme huset. Firma legger ut limfeller for å kartlegge bestanden og omfanget, så legger de gift langs listene. De spiser giften, dør, andre innsekter spiser dem, dør, osv. Det eneste du må gjøre er å flytte alt som er inntil vegg lengre inn på rommet for at de skal komme til alle lister og legge gift. Det har vært så mange tråder om dette allerede. Det er kjipere å ikke si om problemet ved eventuelt salg og la kjøperen finne ut av det selv. Da må du nok betale tilbake til kjøper deler av kjøpesummen eller betale for skadedyrfirma for dem. Gjør deg selv en tjeneste - ring skadedyrfirma og så kan du skrive i egenerklæringen at firma har vært inn og lagt gift.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Jeg har hatt sanering av skjeggkre, og det var veldig uproblematisk og greit. Kontaktet innboforsikring for å sjekke om jeg hadde det dekket via dem, og det hadde jeg. Ble så henvist til de som sanerer, så måtte jeg dokumentere at jeg faktisk hadde skjeggkre. Nå klarte jeg aldri fange disse i limfeller, men sørget for å ta bilde når jeg så noen spankulere rundt Nokas skadedyrkontroll kom i 2 omganger (6 mnd mellom hver gang) og la ut åte med gift. Betalte 2000 kr i egenandel. Hva det vil koste hvis du ikke har det i forsikringen vet jeg ikke. Men du kan uansett ta en prat med Nokas skadedyrkontroll for veiledning hvis det viser seg at du ikke har det dekket. N.B Det at du kun ser noen få kre betyr ikke at det ikke er mange. Når de først har blitt synlige og beveger seg rundt i boligen, så kan du banne på at du har større bestand inne i veggene. På denne tiden av året er de ekstra synlige pga mørketid. Anonymkode: 0155f...86b
_popcorn_ Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Ryddet for reklame og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Ring forsikringen så blir saken registrert og du får henvisning til firmaet du skal bruke. Vi hadde problemer med maur og da kom firmaet årlig og la ut gift. Funket fjell og etter tre år var alt borte, vi skiftet da kledning og så at tua var død. Anonymkode: 9a4d2...af8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå