AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Etter diskusjon og uenighet har jeg valgt å bestridde faktura på Mail. har betalt litt av summen allerede som jeg er enig i. Men ikke resten da fakturaen er feil i følge meg. sendte inn klage til forbrukertilsynet og står det kan ta 5-6 mnd. kan dette forårsake purring? Og hvordan stopper faktura gebyr? Dem har jo ikke engang sett på saken? og hvor lenge kan man holde faktura på vent før en tar avgjørelse? mer det slik at forbrukstilsynet avgjør? Og jeg da enten betaler eller dem fikser? Anonymkode: 9beb3...2ec
Maskinfører Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter diskusjon og uenighet har jeg valgt å bestridde faktura på Mail. har betalt litt av summen allerede som jeg er enig i. Men ikke resten da fakturaen er feil i følge meg. sendte inn klage til forbrukertilsynet og står det kan ta 5-6 mnd. kan dette forårsake purring? Og hvordan stopper faktura gebyr? Dem har jo ikke engang sett på saken? og hvor lenge kan man holde faktura på vent før en tar avgjørelse? mer det slik at forbrukstilsynet avgjør? Og jeg da enten betaler eller dem fikser? Anonymkode: 9beb3...2ec Går den til inkasso så må den vel behandles av Finansklagenemda tidligere inkassoklagenemda
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Maskinfører skrev (14 minutter siden): Går den til inkasso så må den vel behandles av Finansklagenemda tidligere inkassoklagenemda Hva vil det si? Bekalger litt vanskelige begreper Anonymkode: 9beb3...2ec
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 En faktura som er bestridt skal ikke til inkasso. Har du fått svar fra kreditor om bestridelsen din? Anonymkode: 64de2...870
Maskinfører Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En faktura som er bestridt skal ikke til inkasso. Har du fått svar fra kreditor om bestridelsen din? Anonymkode: 64de2...870 Nei men den kan sendes til forliksråd der kommunepolitikere sitter som dommere uten juridisk kompetanse der vinner skyldner sjelden da de fleste selskaper sender Advokat
Maskinfører Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva vil det si? Bekalger litt vanskelige begreper Anonymkode: 9beb3...2ec Inkasso (finkn.no)
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Nei men den kan sendes til forliksråd der kommunepolitikere sitter som dommere uten juridisk kompetanse der vinner skyldner sjelden da de fleste selskaper sender Advokat Hæ i alle dager. Dette stemmer ikke. men TS må selvfølgelig ha gode argumenterer. Hvis hun har betalt inn hele beløpet hun er enig i, og kreditor ikke svarer på henvendelsene hennes eller bestridelsen så har TS han god sak. forliksrådet er neste steg, TS. Anonymkode: 64de2...870
Maskinfører Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hæ i alle dager. Dette stemmer ikke. men TS må selvfølgelig ha gode argumenterer. Hvis hun har betalt inn hele beløpet hun er enig i, og kreditor ikke svarer på henvendelsene hennes eller bestridelsen så har TS han god sak. forliksrådet er neste steg, TS. Anonymkode: 64de2...870 Jo det stemmer jeg satt i politiske møter jeg i 2011 hvor jeg fikk ett innblikk i hvor viktig det var å bli leder av forliksrådet og hvor mye penger man fikk av dette 3 500,- pr møte og ved domfellelse ennå bedre betalt Gammel artikkel tviler på at ting har blitt så mye bedre Det finnes om lag 450 forliksråd i Norge, og disse behandlet i fjor nærmere 150.000 sivile søksmål. Rådsmedlemmene oppnevnes av kommunestyrene, og utvelgelsene bærer ofte preg av å være en del av en politisk kabal. Medlemmene har sjelden juridisk utdannelse. Ifølge det offentlige utvalget risikerte partene å få sine saker dømt i råd som neppe lever opp til kravene i Europas menneskerettighetskonvensjoner. Forliksrådene er en fare (aftenbladet.no)
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 så kort sagt, hva bør jeg gjøre? Bare betale Anonymkode: 9beb3...2ec
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): så kort sagt, hva bør jeg gjøre? Bare betale Anonymkode: 9beb3...2ec Nei, da godkjenner du kravet. De får bare sende den til inkasso, når den går dit så henviser du til at kravet er bestridt og sender over dokumentasjon til inkassoselskapet. Saken må da stilles i bero fram til saken er avgjort. Anonymkode: 82572...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå