Gå til innhold

barnerom..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal male barnerommet til vår lille prinsesse som kommer til verden om 2 mnd. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for farge..

Rommet er bare 5 kvm,lang smalt.Det er gips plater på veggene.Noen som har noen gode ideer til farge og evt annen innredning??

takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi valgte "barneromsgul" (fargen heter det) til ungene våre. De deler rom og er 5 og 7 år. Men så har de stort rom også da. Ca 26 kvm.

Kjempefint!

Til et mindre rom ville jeg nok valgt en lysere farge ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tre vegger med en lys farge, og en med en skikkelig "barneroms-farge". Vi har en flott blå-farge på den ene veggen på sønnen vår sitt rom. Kjempebra. Husker ikke hva den heter, men er på et av disse fargekartene.

Så kan du ta opp fargen fra den ene veggen i noe ton-i-ton i gardiner, en pute, lampeskjerm, sengetøy (?), rammer til bilder av besteforeldre og venner/familie (dette er stas når de blir eldre).

Så malte vi et skap i en eplegrønn farge. Sinnsykt, men knalltøft. Og de blå gardinene har biler og bamser i bla. denne eplegrønne fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å velge fargen "varmgul"? Vi har akkurat malt gjesterommet vårt med denne fargen. Den finnes på et fargekart over farger som heter "barneromsfarger", og vi er så fornøyd med den fargen. Den er ikke knall, men dus og nydelig gul. I tillegg har vi hvite lister. Nå skal vi få resten av rommet til å passe til veggene og bildene skal være i gult og hvitt, samt hvit seng og hvit kommode. Kjempelekkert!

Et stilig tips til barnerom er å lage små bilder av gardinene man henger opp, spesielt om det er barnegardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også malt en kremhvit (med en ørliten nyanse av gult) på veggene i barnerommet. Det er i underkant av 6 m2, langt og smalt, og jeg tror jeg lyktes bra i å få det "størst mulig". Beboeren er så gammel at hun må ha det hun kan få av gulvplass å boltre seg på, så vi har laget senga som en "hems" ca 1,60 over gulvet. Hemsen, gulvlistene, dørkarmen og vinduslistene er lys lilla, for å få litt farge, og samtidig "småpikepreg". Lillafargen har jeg tatt igjen i gardinene og bokhylla, samt i småting som rammer ol. Om jeg skal si det selv ble det absolutt brukbart :D !

Lykke til!

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da vi fikk vår første; nydelig lys gult tapet med bittesmå hvite blomster på tre vegger, søt barnetapet på den fjerde (med vindu), gardiner like den gule tapeten, hvite møbler og bamser og bilder i nydelige pasteller........jeg nikoste meg når jeg var der inne, og hadde en stor (kremgul) ørelappstol der jeg satt og ammet.....

Nå er jenta sytten, og jeg grøsser når jeg åpner døra for å legge inn rent tøy (er det eneste jeg gjør der inne.....)

Hva har skjedd?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...