AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Der massseeee glatt ute. Jeg er livredd for å gå ut 😪 føler at brodder er for eldre damer. Jeg er 22 år gammel. Kan noen anbefale gode vinter sko til glatt føre? Anonymkode: 83a76...c12
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Der massseeee glatt ute. Jeg er livredd for å gå ut 😪 føler at brodder er for eldre damer. Jeg er 22 år gammel. Kan noen anbefale gode vinter sko til glatt føre? Anonymkode: 83a76...c12 Kjøp ordentlige brodder. Det er det ENESTE som hjelper på hålka. Anonymkode: 2b595...150 7 3
Navani Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Du trenger bare et par brodder, ikke noen spesifikke sko de har på apotek og diverse sportsbutikker. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Enda ei som føler så masse. Denne tar litt kaka, kan ikke bruke brodder fordi sko med brodder er for eldre damer.. Da får du fortsette å gå i glatte sko i visshet om at du faller og brekker håndleddene. Men det er vel bare eldre damer som faller og som skades, så samme hva så ender du opp som ei gammel dame.. Anonymkode: dc63e...5d0 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enda ei som føler så masse. Denne tar litt kaka, kan ikke bruke brodder fordi sko med brodder er for eldre damer.. Da får du fortsette å gå i glatte sko i visshet om at du faller og brekker håndleddene. Men det er vel bare eldre damer som faller og som skades, så samme hva så ender du opp som ei gammel dame.. Anonymkode: dc63e...5d0 Godt argument. jeg velger hvert fall å være gammel dame med brodder, enn gammel dame på legevakta! Anonymkode: 2b595...150 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Du har misforstått både hva en følelse er, og hvem som kan bruke brodder. Anonymkode: e5741...f70 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Du kan bruke sånne brodder, bare en enkel svart strikk, så synes nesten ikke. https://www.vitusapotek.no/sol%2c-fritid-og-reise/reiseeffekter/brodder/nordic-grip-mini-brodder-s-str-35-40-1-par/p/838702 Anonymkode: b4234...f7d
Majott Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Kjøp piggsko fra Icebug om du skal gå tur eller hente ved, eller hva du skal utendørs. Jeg har hatt to store hunder i mange år, så jeg må ut på tur uansett føre, og det er piggskoene som har reddet meg fra fall og beinbrudd i disse årene. Jeg går trygt og avslappet med dem i all slags føre. De finnes i mange fasonger, både til å gå tur med og løpesko. Jeg bruker heller ikke brodder. Det er tungvint og mye mindre trygt enn gode pigger i skoene. Men så er det at man ikke alltid skal gå tur. Jeg fant noe fint på apoteket som jeg skal prøve på mine litt finere støvletter og boots. https://www.apotek1.no/produkter/springyard-sandygrip-35-38-s-974932p Uten brodder, men det likevel er tryggere å gå på is. 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Disse: https://skomani.no/dame/boots/rieker/varmforet-med-brodder
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 Jeg også var der at brodder var for gamle damer, var ikke snakk om at jeg skulle vise meg ute med brodder. Helt til jeg tryna langflat på isen, og måtte sy 5 sting i panna. Så nå går jeg med brodder. Man har også mange typ sko med brodder. Anonymkode: daaa3...6c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Der massseeee glatt ute. Jeg er livredd for å gå ut 😪 føler at brodder er for eldre damer. Jeg er 22 år gammel. Kan noen anbefale gode vinter sko til glatt føre? Anonymkode: 83a76...c12 Brodder er for alle aldre som ikke vil falle på glatta. Føles som en drøm å kunne gå trygt uansett føre, bare prøv det. Anonymkode: dfad8...108 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #12 Skrevet 12. januar 2023 Majott skrev (5 timer siden): Kjøp piggsko fra Icebug om du skal gå tur eller hente ved, eller hva du skal utendørs. Jeg har hatt to store hunder i mange år, så jeg må ut på tur uansett føre, og det er piggskoene som har reddet meg fra fall og beinbrudd i disse årene. Jeg går trygt og avslappet med dem i all slags føre. De finnes i mange fasonger, både til å gå tur med og løpesko. Jeg bruker heller ikke brodder. Det er tungvint og mye mindre trygt enn gode pigger i skoene. Men så er det at man ikke alltid skal gå tur. Jeg fant noe fint på apoteket som jeg skal prøve på mine litt finere støvletter og boots. https://www.apotek1.no/produkter/springyard-sandygrip-35-38-s-974932p Uten brodder, men det likevel er tryggere å gå på is. Jeg personlig er veldig lite glad i piggsko. For folk skjønner ikke at de ikke kan gå inne med dem. Anonymkode: dfad8...108 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 Har brukt brodder siden 30-åra, bor en plass hvor det er dårlig med brøyting og strøing, og det hver vinter blir like glatt som folk har klagd over siste uken. Anbefaler brodder. Fordeler: billige i innkjøp, lette å ta av når du kommer til steder hvor du ikke får gå med brodder, og du kan bruke de på de vanlige skoene dine - til og med skifte mellom flere! Siden du er ung og syns brodder er for gamle damer, mener jeg løse broder fortsatt er bedre enn sko med faste brodder (de er nemlig for folk med bikkjer og som fast går turer ute osv). Kjøp brodder, så kan du nyte å småjogge lett til buss og bane, og suse forbi alle på fortauene som går krøkkete og forsiktig (uten brodder), bare fordi de tror brodder er kleint ❤️ Anonymkode: 9a1fd...17a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Skrevet 12. januar 2023 Se på disse. Brodder som slås ut etter behov. Jeg synes de ser fin ut til flere antrekk. Bedre enn brekte ankler. Minfot Piggsko Boden Semsket Skinn Ull Beige hos Myfeet.no Anonymkode: 7fee5...7a3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #16 Skrevet 12. januar 2023 Jeg slenger meg på - det er brodder som gjelder. Hvis du velger å være såpass overfladisk som du fremstår, TS, så får du nesten bare tryne på isen da - ditt valg Anonymkode: 7e465...01a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #17 Skrevet 12. januar 2023 XXL pigger skoene dine for en svært billig penge. Jeg tok at par jeg liker og som passer til det meste og fikk de pigget. Det gjør jo at jeg ikke kan bruke de når det er bart og fint, men det gjør ingenting. Jeg har masse sko;) Vet jeg at jeg skal inn et sted og ikke har mulighet til å ta av meg skoene så går jeg heller med brodder som tas av. Gjør meg ingenting, og jeg er ikke gammel. Kle deg stilig ellers og gå med selvtillit,ingen bryr seg.. Anonymkode: 8a4a8...677
Majott Skrevet 12. januar 2023 #18 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg personlig er veldig lite glad i piggsko. For folk skjønner ikke at de ikke kan gå inne med dem. Anonymkode: dfad8...108 Nei, de er jo beregnet for utendørs bruk. Og der gjør de at man kan gå trygt, noe som ts spurte om.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #19 Skrevet 12. januar 2023 Piggskoene fra Coop Obs var redningen for meg. Bedre å gå med piggsko enn å (i verstefall) pådra seg en TBI med sekvele. K25:) Anonymkode: a5a8f...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #20 Skrevet 12. januar 2023 Brodder er for folk i alle aldre. Jeg har i allefall hatt det siden tidlig 30-åra. Fordelen med brodder er at man kan gå i flere ulike sko, og man kan gå inn i butikker og hos venner uten å ødelegge gulvet om man er ubetenksom. Jeg har piggsko fra icebug som også er veldig bra kvalitet, men de bruker jeg kun når jeg skal på tur og ikke hvis jeg skal på tur pluss inn i en butikk. Anonymkode: cfc57...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå