Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ha bryllup og snakker om hvilke venner vi skal invitere. Venner fra barndommen og venner vi har regelmessig kontakt med skal naturligvis inviteres. 

Vi ble sammen da vi var studenter, og ble ferdig utdannet for omtrent 5 år siden. På disse årene har kontakt med enkelte venner fra studietiden naturligvis minsket. Jeg hadde en veldig nær vennegjeng på 6 jenter, hvor jeg fortsatt er nær 4 av de, også hadde jeg venninner og kompiser utenfor gjengen hvor kontakten har minsket. Han hadde en stor vennegjeng som besto av en guttegjeng og en jentegjeng, totalt 10 stk, hvor han kun er nær noen av guttene fra gjengen.

Jeg vil kun invitere de venninnene jeg har hatt regelmessig kontakt med og som jeg fortsatt er nær med. Han vil invitere alle i hele gjengen. Jeg syns det er litt unødvendig å invitere de fra gjengen som han egentlig ikke har noe kontakt med lenger, spesifikt 1 kompis og jentene. 

Vi har begge stor familie som skal inviteres, så bryllupet er dyrt allerede. Jeg er ikke interessert i å ha det enda dyrere for venner han ikke lenger har kontakt med og er god venn med lenger…

Er jeg urimelig?

Anonymkode: 702fe...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal være ærlig og også si at jeg kjenner litt på ubehag rundt at han skal invitere dobbelt så mange venner som jeg skal invitere. Da han har mange flere venner fra både barndommen og studietiden. Hadde de vært gode venner hadde det vært greit, men det er de ikke lenger. Jeg skal også være ærlig og si at jeg kjenner litt på ubehag av at han skal invitere så mange jentevenner, spesielt siden de egentlig ikke har kontakt lenger.

Er jeg grusom?

Skrevet

Dyttt

Skrevet

Tro meg. Ingen gidder å gå i et bryllup til folk man ikke har kontakt med lenger. Det er kjedelig nok å være der som familie eller nær venn.

Skrevet

Ville foreslått at han heller kunne prøve å få til et eller annet felles med de gamle vennene, om de har interesse av å ha en mimre-fest og gjenoppta kontakt.

Men det funker fryktelig dårlig med bryllup som gjensynsfest for gamle venner en har mistet kontakten med. I den settingen har en jo alle de andre gjestene en også skal underholde og se til at har det fint.

Anonymkode: 9ccda...63a

• Liker 3
Skrevet
Macro skrev (15 minutter siden):

Tro meg. Ingen gidder å gå i et bryllup til folk man ikke har kontakt med lenger. Det er kjedelig nok å være der som familie eller nær venn.

Dersom hele gjengen blir invitert vil nok alle komme bare for gjensynsglede, ikke for bryllupet…

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville foreslått at han heller kunne prøve å få til et eller annet felles med de gamle vennene, om de har interesse av å ha en mimre-fest og gjenoppta kontakt.

Men det funker fryktelig dårlig med bryllup som gjensynsfest for gamle venner en har mistet kontakten med. I den settingen har en jo alle de andre gjestene en også skal underholde og se til at har det fint.

Ja du sier noe der, man skal jo ha tid til alle de andre som en faktisk fortsatt har en relasjon til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom hele gjengen blir invitert vil nok alle komme bare for gjensynsglede, ikke for bryllupet…

Ja du sier noe der, man skal jo ha tid til alle de andre som en faktisk fortsatt har en relasjon til.

Det er superkleint å være vanlig gjest i en sånn setting, når bryllupsfesten blir en gjensynsfest.

For det blir ofte til at de gjestene paret ellers har minst tilstede i livet sitt som får mest oppmerksomhet på festen, blir gjort stas på, og verten forsvinner inn i mimring om gamle historier med gjengen - som ingen andre har noe forhold til.

Mens de folka som har en viktig rolle i livet til paret ellers, kanskje hjulpet til med å arrangere bryllupet, pusse opp hus eller andre ting føler seg som B eller C gjester 😕 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker man får et antall man inviterer fra begge sider. Også får det være opp til han hvem. Og deg på din side. Hadde aldri sagt «Nei, denne personen får du ikke invitere for jeg tror ikke dere er gode nok venner og det er en jente». Det er like mye hans bryllup som ditt. 

Anonymkode: 17ca4...aef

Skrevet

Vennskap mellom kvinner og vennskap mellom menn kan være ganske forskjellige. At du ikke opplever dem som nære betyr ikke at de ikke er nære for mannen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...