Gå til innhold

Er dette vanlig eller er det babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ALT er en kamp. Baby 9 mnd. Ender opp med å bruke makt for å få på bleie og klær, bare skriking og åling. 

Kamp for å få i mat, sitter ikke rolig verken på stolen, fanget eller gulvet,spiser lite fast føde nå pga det. Sluttet å spise selv/brødskiver må mates. 

Leker lite på gulvet, bare draing i buksebeina mine og grining. 

I senga er det bare kaving om jeg ikke treffer helt på leggetiden som varierer fra dag til dag da baby sover lurer til ulike tider, må samsove da baby blir hysterisk om den ligger alene. 

Aldri fornøyd. Krabber, sitter og står selv, men alt føles ut som kaos og kamp. 

Får aldri et sekund pause hvor baby er fornøyd og sitter litt uten at jeg er fullstendig delaktig.

Er dette normalt? Baby har vært krevende hele veien, men nå har jeg ikke så mye mer å gå på. Når blir det evt bedre?

Anonymkode: cefbd...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr.. ikke bruk make for å få baby på bleier etc...regner med at du er stresset og babyen kjenner dette. Hva med sette på musikk, at de. Har noe den kan se på etc..gjør det hyggelig når dere skifter ..

Om babyen vil bli matet ..sp gjør det . trenger ikke gjøre det vanskelig..

Om natten...sov med babyen din...om det er en ting som gjør at den sover bra ..

Babyer krever mye...noen mer en andre .men kan det være at du er sliten og stresset? 

Hvor mye er far i bildet 

Skrevet
Sofakona skrev (14 minutter siden):

Nr.. ikke bruk make for å få baby på bleier etc...regner med at du er stresset og babyen kjenner dette. Hva med sette på musikk, at de. Har noe den kan se på etc..gjør det hyggelig når dere skifter ..

Om babyen vil bli matet ..sp gjør det . trenger ikke gjøre det vanskelig..

Om natten...sov med babyen din...om det er en ting som gjør at den sover bra ..

Babyer krever mye...noen mer en andre .men kan det være at du er sliten og stresset? 

Hvor mye er far i bildet 

Jeg har prøvd å synge selv, å spille av musikk,jeg har prøvd mange leker, jeg har prøvd kiling og tøysing, ingen ting har nådd frem, baby ligger ikke i ro, bare vrir seg.

Jeg mater, men den sitter ikke i ro og begynner fort kavingen, så må avslutte da alt bare Flyt veggimellom.

Ja,vi samsover, men det er bare kaving med en gang baby åpner øynene og hvis jeg ikke legger baby akkurat når den er trøtt nok og ammer i søvn. 

Far er i bilde, men på jobb og sover på eget rom. 

Føler meg helt håpløs. Var deres sånn?

Skrevet

Tenker at det kanskje blir en vond sirkel hvor dere begge to blir stresset av hverandres stress.

Prøv å senke skuldrene og le litt (selv om du bare har lyst til å grine. Fake it till you make it!)

Har far gitt helt opp? Bidrar han når han er hjemme?

Kanskje snakke med helsesøster?

Anonymkode: 8c0df...482

• Liker 2
Skrevet

Kan du prøve å samle armene hans når han skal sove? Kanskje han faller lettere til ro da?

Kan det være noe som plager ham? At han ikke liker å ligge ned? Sitte ned i babystol? Tenker da på svak refluks eller stiv nakke .

Anonymkode: 46efc...f53

Skrevet

Vet om veldig mange som parkerer stellebordet i den alderen der. Trusebleier, skifte på gulvet er helt innafor. Ved bæsj så lær barnet til å ta i gulvet sånn at man får vasket det skikkelig. Men en samtale med helsesøster burde du gå for.

Når tar far over permisjonen? Snakk med han på forhånd i hvertfall. Om hva du forventer å komme hjem til, f.eks rydda hus og ferdig middag? Dersom du ikke ammer på natta burde du få nattero, ikke vekkes med mindre huset brenner og ikke gå inn selv om den lille skriker. Og nattamming nå er for kosens skyld, ikke av næringsmessige grunner.

Anonymkode: 5e695...cf2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet om veldig mange som parkerer stellebordet i den alderen der. Trusebleier, skifte på gulvet er helt innafor. Ved bæsj så lær barnet til å ta i gulvet sånn at man får vasket det skikkelig. Men en samtale med helsesøster burde du gå for.

Når tar far over permisjonen? Snakk med han på forhånd i hvertfall. Om hva du forventer å komme hjem til, f.eks rydda hus og ferdig middag? Dersom du ikke ammer på natta burde du få nattero, ikke vekkes med mindre huset brenner og ikke gå inn selv om den lille skriker. Og nattamming nå er for kosens skyld, ikke av næringsmessige grunner.

Anonymkode: 5e695...cf2

Vi skifter på gulvet og bruker trusebleie er ikke så mye lettere. 

Skrevet

Dette med bleieskift og styring. Vi testet alle leker i verden, tulling, synging, prating.. Det som løste det var å få holde i en tannkremtube, og det fant vi ut på slump etter at vi egentlig hadde gitt opp og godtatt at vi bare måtte holde frem et bukseben og sikte. Han fikk tak i en, vi la han tilbake på ryggen og plutselig var han fornøyd. Er nå straks et år og må fortsatt holde i tannkremtuben hjemme, men i barnehagen ligger han heldigvis pent på rygg og gliser til de ansatte mens de skifter på han. 😅

Anonymkode: 5e78f...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...