AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Min datter på 18 år har veldig tynt og sprøtt hår (håret hennes blir aldri lenger for det bare faller av/brekker av). Det har hun vel egentlig alltid hatt. Hun ønsker seg jo langt, tykt hår, så hun har brukt en del penger på extensions oppigjennom. Men, det finnes jo sikkert noe hjelp til å få sunnere hår (skjønner at hun ikke kan få langt og tykt hår, da det ikke er sånn håret hennes er). Problemet er bare, hvor skal man henvende seg for å få god hjelp?? Man blir jo bombardert av reklame for vitaminer som skal være bra for håret, rosmarin-vann, hårmasker og alskens produkter.. Jeg har veldig liten tro på at noe av dette hjelper i det hele tatt (hun derimot, tror at ALT hjelper...). Er det frisører som er ekspertene? Føler at det er veldig variabelt hvor oppdatert de er, og om de bare sier at man må gjøre slik og sånn for å selge sine produkter. Det er ikke noen andre som er eksperter på dette? Type "hårlege", lissom.. 😅 Trenger ikke tips og råd om hva hun kan gjøre, for de rådene tror jeg like lite på som vitaminer og hårmaske. Men vil gjerne ha råd om hvor vi kan henvende oss for å få seriøs hjelp 🤗 Anonymkode: 0f826...004
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Nå er jeg sikkert veldig enkel men jeg vil nå tro at beste måten å bedre hårkvaliteten på er å se hva hun spiser. Altså med dyr som katter og hunder så selges det jo for som gir god pels og hud. Da inneholder disse som regel en del fettstoffer. Hvorfor skal vi mennesker være annerledes? Få henne til å spise sunt, variert og mat med gode fettstoffer i. Drit i extentions og annet ytre som skader håret. Anonymkode: 55098...d8e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Hva med å starte hos fastlege, få tatt noen blodprøver? Anonymkode: 0aacc...254
Tonjemor74 Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Ja ta en blodprøve for å sjekke etter mangler. Hårgener spiller jo absolutt inn her. Dere må tenke to ting; Næring innenfra, og unngå det som sliter håret utenifra. Innenfra; jeg (og mange av mine venner og kollegaer) har merket veldig god effekt av Priorin hårtilskudd. Jeg tar en morgen og en kveld, og etter noen måneder begynte jeg å se merkbar effekt. Nå etter litt over et år har jeg sunnere, litt tykkere og lengre hår enn jeg noensinne har hatt Jeg hadde også tynt pistrete hår som bare knakk av og aldri vokste. Nå har håret vokst betraktelig lengre enn jeg noensinne har hatt det tidligere og jeg kan sette opp og lage masse fine frisyrer jeg bare kunne drømme om før. (og tro meg, jeg har prøvd ALT av kosttilskudd med ingen/minimal effekt. ) Men det tar tid for håret å utvikle seg, så det tar tid før man ser effekt. Så man må ta dette regelmessig over lengre tid. Jeg kommer aldri til å slutte! Og hvis hun røyker/snuser, så vil næring innenfra fungere dårlig pga de små karene som når hårrøttene strammes inn av nikotin, så det bør hun slutte med (uansett da egentlig) Utenifra; Alt som sliter på håret må unngås i en lang periode. Varmebehandlibg, bleking, exstensions, gre håret ofte osv - alt dette sørger for at håret brekker.. Jeg invisterte i gode hårprodukter for mitt hårproblem (kerastase Genesis serie er for tynt hår som brekker lett). Jeg bruker alle deler av den serien; shampoo og balsam, serum, kur. Kurer fast hver søndag, og ellers maks vaske håret 1-2 ganger i uken (hårvask daglig sliter veldig). Aldri gre håret vått - aldri. Bruk fingrene isteden til å "gre igjennom". Aldri bruke tynne strikker med metallbit, jeg bruker utelukkende sånne tykke strikker (vet ikke hvordan det skrives, men de med tykt stoff). Unngår ellers å fikle, gre og dra i håret. Over tid vil disse tiltakene gi god effekt. I mellomtiden bruke hårbånd og sette opp håret på en skånsom måte - da det er ubehagelig å slutte med ekstensions, man føler seg jo helt naken med sitt eget pistrete hår. (Jeg vet alt om det også) Men for meg har ihvertfall disse ounktene hjulpet betraktelig, men det tok 1-2 år før man virkelig så effekten. Nå får jeg utrolig mye kommentarer på håret, hvor langt det har blitt og om jeg bruker extensions igjen. Så den tålmodigheten det er å stå i å unngå alt som sliter på håret er SÅ verdt det. Og ikke minst Priorin har vært en gamechanger for meg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå