AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Del Skrevet 12. januar 2023 På nettet kan man lese mye rart og jeg lurer på hvilke kjerringråd du har lest som skal hjelpe før/under/etter innsett? Eller har du erfaringer hvor du har gjort diverse og blitt gravid? Hva gjorde du? Selv gjør jeg nå følgende før sjette innsett: - Tar Fructus femina og Berberis Fructus D4 3 ganger om dagen. - Spiser ananaskjerne, granateple og grapefrukt daglig. - Spiser generelt veldig mye mer frukt og grønt. - Akupunktur og fotsoneterapi. En gang før innsett og rett etter innsett. - Har tenkt å ta baby aspirin. - Lurer på om jeg skal spise en fries fra McD på vei hjem fra innsettet, men det handler mer om overtro enn noe annet. 😅 Anonymkode: d3008...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Del Skrevet 12. januar 2023 Det beste tipset jeg kan gi er at du tar det helt med ro. Er kroppen og hjernen stresset så vil den ikke bære barn. Prøv å tenk at "jeg blir gravid når jeg blir det" og kos deg. God mat, god film, god dusj osv. Anonymkode: 8bb62...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg er uenig i at å ta det med ro har noen effekt for sjansene til å bli gravid. Det er noe mange tenker, og en hører det gjerne ofte når en holder på med IVF. Men det er ikke vist i noen vitenskaplige studier jeg Jar lest i hvert fall. Og de fleste av oss som måtte ja IVF først, har vel prøvd det óg. Vi tok det i hvert fall som det kon og helt med ro i rundt et år før vi begynte å bli bekymrede, kjøpte eggløsningstester og skrudde opp stressnivået. Det innsetter jeg ble gravid, var jeg fryktelig stresset, fordi vi nærmet oss et punkt hvor vi måtte si stopp, dette går ikke. Så jeg prøvde mye rart, selv om jeg vet det etter all sannsynlighet ikke har noe særlig å si. Jeg levde så sunt, jeg kunne, gikk lange turer i frisk luft, spiste mye grønt og droppet koffein helt. Jeg hadde også tatt q10 en stund, folat så klart og jern fordi jeg hadde påvist jernmangel. Jeg prøvde også akupunktur, noe jeg egentlig ikke liker å skrive fordi jeg ikke har tro på det og det var kostbart. Det sagt så var den akupunkturbehandlingen jeg fikk veldig behagelig og avslappende, og det var verdt noe i seg selv. Anonymkode: c0657...1d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det beste tipset jeg kan gi er at du tar det helt med ro. Er kroppen og hjernen stresset så vil den ikke bære barn. Prøv å tenk at "jeg blir gravid når jeg blir det" og kos deg. God mat, god film, god dusj osv. Anonymkode: 8bb62...b20 Takk for svar! Men jeg har vært rolig i 2 år. Det er først den siste tiden jeg har begynt å stresse fordi jeg blir eldre og tenker på eggkvaliteten. Blir 37år i år. 😬 Og det å oppleve å miste i november har gjort at jeg nå vil prøve alt jeg kan. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er uenig i at å ta det med ro har noen effekt for sjansene til å bli gravid. Det er noe mange tenker, og en hører det gjerne ofte når en holder på med IVF. Men det er ikke vist i noen vitenskaplige studier jeg Jar lest i hvert fall. Og de fleste av oss som måtte ja IVF først, har vel prøvd det óg. Vi tok det i hvert fall som det kon og helt med ro i rundt et år før vi begynte å bli bekymrede, kjøpte eggløsningstester og skrudde opp stressnivået. Det innsetter jeg ble gravid, var jeg fryktelig stresset, fordi vi nærmet oss et punkt hvor vi måtte si stopp, dette går ikke. Så jeg prøvde mye rart, selv om jeg vet det etter all sannsynlighet ikke har noe særlig å si. Jeg levde så sunt, jeg kunne, gikk lange turer i frisk luft, spiste mye grønt og droppet koffein helt. Jeg hadde også tatt q10 en stund, folat så klart og jern fordi jeg hadde påvist jernmangel. Jeg prøvde også akupunktur, noe jeg egentlig ikke liker å skrive fordi jeg ikke har tro på det og det var kostbart. Det sagt så var den akupunkturbehandlingen jeg fikk veldig behagelig og avslappende, og det var verdt noe i seg selv. Anonymkode: c0657...1d5 Takk for svar! 🤗 Jeg vil nettopp høre alle slike ting fordi det jo kan ha effekt. Man vet aldri, selv om legemiddelindustrien ønsker at vi skal ta deres medisiner, hvorfor skulle ikke alternativ medisin fungere. Jeg har tatt akupunktur selv i det siste og har nesten blitt kvitt ryggsmertene jeg har hatt i mange år og gått til ulike fysioterapeuter for å fikse. Tilfeldig? Kanskje. Men kanskje ikke. Anonymkode: d3008...1ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Del Skrevet 12. januar 2023 Droppe inntak av alt mulig. Det kan forstyrre medisineringen og hormonene. Aspirin er blodfortynnende, og øker sannsynligheten for kjemisk eller tidlig SA. Anonymkode: f1e5d...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg hadde mange innsett før den satt. Hadde da i hele perioden (1,5 år) kuttet ned på koffein og selvfølgelig holdt meg unna alkohol mellom uttak og test. I tillegg tok jeg multivitamin med omega 3 og prøvde å være litt aktiv (men det var jeg ikke så flink til). Gjorde ingenting spesielt den gangen det satt. Jeg tror suksess utelukkende handler om eggkvalitet, og at vi endelig traff gullegget. Anonymkode: 834e1...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #7 Del Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 16.34): Droppe inntak av alt mulig. Det kan forstyrre medisineringen og hormonene. Aspirin er blodfortynnende, og øker sannsynligheten for kjemisk eller tidlig SA. Anonymkode: f1e5d...da0 Vel, jeg må gå på blodfortynnende sprøyter de 2 første månedene pga det motsatte, altså for og hindre tidlig SA. Anonymkode: c0e47...aa4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
døgnflue Skrevet 19. januar 2023 #8 Del Skrevet 19. januar 2023 Lakris kan også redusere sjansene for å bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 19. januar 2023 #9 Del Skrevet 19. januar 2023 1 hour ago, døgnflue said: Lakris kan også redusere sjansene for å bli gravid. Hva er mekanismen bak dette? Ble litt nysgjerrig siden jeg er glad i lakris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
døgnflue Skrevet 19. januar 2023 #10 Del Skrevet 19. januar 2023 (endret) Jeg er også glad i lakris. Bare for å klarer det er snakk om lakris fra lakris rot. Det finnes også lakris smak fra en blomst som heter Anis den påvirker ingenting. Helt hva spesifikk mekanikken i lakris er ikke 100% dokumenter enda. Leste om det i historie og der damer har brygget en te damer har brygget i mange år te for å oppnå abort eller ikke bli gravid. Lakris har masse positive effekter og brukes enda den dag idag i forskjellige medisin. Men spise lakris ofte stopper det opptaket av kalium det er ikke kalsium og ja de kan påvirker blodtrykk, nerver, hjerterytme. Som igjen da har gått rykter i historie om at det har stoppet graviditet eller ført til spontanabort. Men finnes ikke noe faste bevis annet en at det er et flere tusen års gammelt rykte. Edit: Tenkte litt for sent at jeg sporet av tråden din TS. Ønsker deg lykke til og håper forsøket ditt blir vellykket ❤️ Endret 19. januar 2023 av døgnflue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #11 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg skjønner så inderlig godt hvorfor du ønsker å gjøre alt for å legge til rette. Men dette går veien dersom egget og alle andre biologiske og genetiske forhold holder gullstandard - og dette er noe som til en viss grad forsøkes å gjøre gjennom ivf-prosessen. Hormonene, uttak hvor de sammenlikner flere embryoer før tilbakesteg osv. De andre faktorene kan ikke legene påvirke (genetiske defekter på egget feks) - og ikke du heller. Poenget mitt er at det er fint lite du kan gjøre fra eller til. Har selv vært gjennom seks MA/SA og fire-fem forsøk med assistert befruktning, så jeg skjønner VELDIG godt hvordan du har det nå. Husk bare at dette lykkes kanskje, eller kanskje ikke, og du har ikke mulighet til å kontrollere utfallet. Ikke legg det presset på deg selv. Kanskje det beste er å forsøke å gjøre gode og fine ting for seg selv mens det står på? Hva enn det måtte være for deg. Kinotur, gå langrenn, besøke venner, ta en weekendtur til Køben, kjøpe en ny vinterjakke på salget? Jeg håper det klaffer 😘 (det gjorde det for meg til slutt). Anonymkode: be351...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå