Gå til innhold

Jeg er lei av bitre, sutrende folk på kvinneguiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg merket meg at det nesten pågår en krig mellom de som ikke er så godt bemidlet, og de som er det her på kvinneguiden. I tråden "leier du ut til uføretrygdede", tråden om konfirmasjon, og generellt tråder som omhandler økonomi, får jeg kjeft av folk som mener jeg hetser, er høy på pæra, mangler empati etc.. bare fordi jeg har god råd. Det med at man har god økonomi er ikke synonymt med at du er en drittsekk! Jeg er en god, snill mor for mine barn, en god venn for mine venner, og ser på meg selv som en hardtarbeidende arbeidstaker. Merker jeg begynner å bli skikkelig irritert på alle bitre medlemmer her inne som ikke unner andre å være vellykket. Vi betaler mye skatt, som kommer mange til gode. Vi leier ut leiligheter så folk får leid seg ett sted og bo, og vi skaper arbeidsplasser så folk får seg en jobb. Så, slutt å sutre.

Anonymkode: f0ce1...e0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da foreslår jeg at du tar deg en pause fra Kvinneguiden et par måneder, og melder deg inn på forum for rike, friske, lykkelige folk uten problemer her i livet. Problemet løst. 

Vil du ikke bli oppfattet som uempatisk og høy på pæra? Sett deg gjerne inn i hva minstesats på ung ufør utgjør i forhold til SIFO sine beregninger for levestandard, og sjekk gjerne matkøene i Oslo. Sånn, for egen opplysning.

Anonymkode: 91e5d...788

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da foreslår jeg at du tar deg en pause fra Kvinneguiden et par måneder, og melder deg inn på forum for rike, friske, lykkelige folk uten problemer her i livet. Problemet løst. 

Vil du ikke bli oppfattet som uempatisk og høy på pæra? Sett deg gjerne inn i hva minstesats på ung ufør utgjør i forhold til SIFO sine beregninger for levestandard, og sjekk gjerne matkøene i Oslo. Sånn, for egen opplysning.

Så jeg får ikke lov til å svare i tråder bare fordi mine svar kanskje virker provoserende for noen? Skal dette bli ett diskusjonsforum hvor alle skal være enige? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Logg av

Anonymkode: d0327...bcb

• Liker 2
Skrevet

Finn deg en annen hobby da? 

Anonymkode: dcc0c...93f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så jeg får ikke lov til å svare i tråder bare fordi mine svar kanskje virker provoserende for noen? Skal dette bli ett diskusjonsforum hvor alle skal være enige? 

Enig m ts. Det må vel være lov for alle mennesker å lufte sine tanker her, så lenge man ikke er ufin i kommunikasjonen. 

Etter et kort besøk her på KG er jeg for øvrig skremt over at mange virker bruke ekstremt mye energi på hvordan få flest mulig velferdsgoder = andres skattepenger uten å jobbe. Tenk om den energien kunne vært brukt til verdiskapende arbeid i stedet?

Anonymkode: 07b5a...e49

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig m ts. Det må vel være lov for alle mennesker å lufte sine tanker her, så lenge man ikke er ufin i kommunikasjonen. 

Etter et kort besøk her på KG er jeg for øvrig skremt over at mange virker bruke ekstremt mye energi på hvordan få flest mulig velferdsgoder = andres skattepenger uten å jobbe. Tenk om den energien kunne vært brukt til verdiskapende arbeid i stedet?

Link gjerne til disse påstandene dine.

Anonymkode: ca445...173

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selfølgelig får du lov til det. Men hvis du er lei noe, er det kanskje en ide å ta seg litt pause fra det som gjør deg lei?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn går det vel når  det er en overvekt av kvinnfolk på ett debatt-forum. 

På for eksempel Diskusjon.no er det veldig sjeldent noen sånne problemstillinger...  

Anonymkode: 22254...423

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

På for eksempel Diskusjon.no er det veldig sjeldent noen sånne problemstillinger...  

Ja, selvfølgelig når det er snakk om å være sutrende eller bitre, så er det automatisk kvinner som er problemet. 

Diskusjon.no har, om man skal vri fokuset bort fra kjønn, ikke like mange brukere som Kvinneguiden har. Jeg prøvde selv bli aktiv der for et par uker siden, og det var jo dørgende kjedelig der. Man får mange flere ulike meninger på Kvinneguiden framfor Diskusjon.no (eller andre forum for den saks skyld) rett og slett fordi Kvinneguiden er det forumet med flest aktive brukere.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De siste dagene har jeg merket meg at det nesten pågår en krig mellom de som ikke er så godt bemidlet, og de som er det her på kvinneguiden. I tråden "leier du ut til uføretrygdede", tråden om konfirmasjon, og generellt tråder som omhandler økonomi, får jeg kjeft av folk som mener jeg hetser, er høy på pæra, mangler empati etc.. bare fordi jeg har god råd. Det med at man har god økonomi er ikke synonymt med at du er en drittsekk! Jeg er en god, snill mor for mine barn, en god venn for mine venner, og ser på meg selv som en hardtarbeidende arbeidstaker. Merker jeg begynner å bli skikkelig irritert på alle bitre medlemmer her inne som ikke unner andre å være vellykket. Vi betaler mye skatt, som kommer mange til gode. Vi leier ut leiligheter så folk får leid seg ett sted og bo, og vi skaper arbeidsplasser så folk får seg en jobb. Så, slutt å sutre.

Pust dypt

Tell til 10

Så gå litt i deg selv

Jeg og er godt stilt men en bør og skjønne at de som allerede har hatt det tøft får det tøffere i disse dager.

Empati er viktigere enn penger

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og hva forventer man når man melder seg inn i KVINNEguiden? At det skal være masse logiske, fornuftige og supersmarte menn blant brukere?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 10.38):

Du høres ut som et gufs fra en svunnen tid. Grøss & gru😱

Anonymkode: eb68d...081

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du høres ut som et gufs fra en svunnen tid. Grøss & gru😱

Anonymkode: eb68d...081

Hvorfor det?

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.1.2023 den 10.55):

Unner du ikke folk som er for syke til å jobbe, penger å leve av?  Synes du at de får for mange penger?  Det er dessverre slik at mange må kjempe lenge for oppnå sine rettigheter etter folketrygdloven. Det står ikke på arbeidsviljen, men helsen. Sånn til orientering.  
Velferdsytelsene har aldri vært store, men det siste drøye året har det dessverre blitt mye dyrere å leve.

Når man sliter med å få endene til å møtes og bekymringene øker, så er det fort gjort å skrive/snakke om det.  Da hjelper det ikke så mye om de velstående skal analysere hvorfor den fattige har blitt fattig og påføre mer skam og sorg og bekymringer.
Se heller en film.

Det siste avsnittet i innlegget ditt er typisk ufint. 

Endret av Adobyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...