Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg vet det er lett å kalle meg "gal" eller at jeg må "slappe av", men les hele teksten før du skriver.. (det værste kommer i slutten av innlegget)

Jeg og typen har vært sammen i 2 år (homofile), og i starten av forholdet fulgte han mange gutter (sånne med mange følgere, som kun postet bilde i baris osv..) Så hadde vi en samtale der begge ble enige om at vi ikke gjorde det, nettopp fordi det var ønsket til begge parter, helt ryddig. Men i løpet av det siste året har jeg sett mer og mer, han følger gutter jeg vet han syntes er kjekke, liker bilder osv..

Har også senest for noen dager siden sett at han driver og ser på de samme guttene om og om igjen på snapchat..

Og dette er gutter som KUN legger ut halvnakne bilder!!

Og det værste er, jeg kom over en gutt på tiktok i dag (kanskje 15-16 år), som la ut videoer fra en barnevernsinstitusjon (SOM JEG HAR BODD PÅ FOR MANGE ÅR SIDEN), så jeg gikk inn å så hva han hadde lagt ut om den institusjonen. Da ser jeg at kjæresten min følger han!!!!! Og denne tiktok-gutten kan karakteriseres som "kjekk" for de som er på hans alder (vi er 23 og 25, så ikke for meg!!).

Er dette grunn til bekymring? En ting hadde vært om begge var enige om at vi er komfortable med at vi "bare ser, men ikke rører", men når han selv sier at han ikke ønsker dette, er ikke det en form for manipulasjon?

Dette går helt ærlig litt inn på meg, jeg er slank, litt trent, men ikke like "flott" som de gutta han ser på på daglig basis, så det er litt sårt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo opprettet en lignende tråd før. Fikk du ikke svar der? 

Anonymkode: 6be0f...779

• Liker 2
Skrevet

Man ser jo på folk overalt gjennom hele livet og alle kanaler. Det er ikke personlig.

Hvis alle partnere skulle bli usikre og sjalu hver gang man så en film eller Tik-Tok så hadde verden kollapset😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har jo opprettet en lignende tråd før. Fikk du ikke svar der? 

Anonymkode: 6be0f...779

Nei! Pluss oppdaget noe nytt i dag

• Liker 1
Skrevet (endret)
Rotemor skrev (12 minutter siden):

Man ser jo på folk overalt gjennom hele livet og alle kanaler. Det er ikke personlig.

Hvis alle partnere skulle bli usikre og sjalu hver gang man så en film eller Tik-Tok så hadde verden kollapset😊

Les igjen! Jeg bryr meg katta om han ser en kjekk gutt på gaten, men å like, følge, kikke systematisk NÅR HAN SELV SIER HAN ER I MOT SÅNT, det reagere jeg på...

Endret av Serenahiis
Skrevet

Vel. Du er nødt til å slappe av.

Å kontrollere kjæresten din på denne måten vil på et eller annet tidspunkt gå galt. Enten fordi han føler at du kontrollerer og presser han, eller fordi du føler at dine grenser ikke blir respektert. Det vil aldri fungere i det lange løp.

Enten må du stole på at kjæresten din er glad i deg uavhengig av hvem han ser på eller følger, samtidig som du har tillit nok til at han ikke er utro mot deg, eller så kan ikke forholdet fungere. Da blir du nødt til å jobbe med deg selv først og få selvtilliten din opp og gå.

For det du skriver her er utelukkende utseende. Og som du sikkert har hørt før så handler et forhold om mye mer enn bare utseende.

Skrevet
Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Vel. Du er nødt til å slappe av.

Å kontrollere kjæresten din på denne måten vil på et eller annet tidspunkt gå galt. Enten fordi han føler at du kontrollerer og presser han, eller fordi du føler at dine grenser ikke blir respektert. Det vil aldri fungere i det lange løp.

Enten må du stole på at kjæresten din er glad i deg uavhengig av hvem han ser på eller følger, samtidig som du har tillit nok til at han ikke er utro mot deg, eller så kan ikke forholdet fungere. Da blir du nødt til å jobbe med deg selv først og få selvtilliten din opp og gå.

For det du skriver her er utelukkende utseende. Og som du sikkert har hørt før så handler et forhold om mye mer enn bare utseende.

Men da er du nødt til å lese hele innlegget, problemet ligger ikke at han gjør det nødvendigvis, men at han sier at JEG ikke får lov, men han kan...?

Skrevet
Serenahiis skrev (8 minutter siden):

Men da er du nødt til å lese hele innlegget, problemet ligger ikke at han gjør det nødvendigvis, men at han sier at JEG ikke får lov, men han kan...?

Beklager. Men dette har ikke kommet så veldig tydelig frem i innleggene her. Du skriver at dere i starten ble enige om at dere ikke skulle gjøre det, men du skriver ingenting om at han nå sier at han kan men du ikke får lov.

Da må du sette ned foten med han og si at det ikke er et gjensidig forhold og du ønsker ikke å bli behandlet sånn. Dersom han da ikke vil endre seg så må du evnt vurdere å avslutte forholdet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke noe manipulasjon med "bare se ikke røre" avtale. Det er ikke sikkert han følger barnevernsgutten fordi han er kjekk men fordi han er interessant. Du må snakke med typen din om at du syns det er vondt at han følger og liker andres poster og spørre om han kan ta mere hensyn til følelsene dine.

Anonymkode: 0c272...0e7

Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten min holdt på slik. Eller, han måtte jo bare gjort hva pokker han vil, men jeg hadde gått ut av forholdet. Null respekt + dobbeltmoral.

Anonymkode: 1b49f...951

• Liker 1
Skrevet

Sitter i samme klemma med samboer. Vi ble også enige, så fant jeg ut han var inne å så på ting å tang i skjul. 

Det som føles kjipt er at jeg føler at han har på en måte manipulert meg til å ikke gjøre det og så gjort det bak min rygg. Så har jeg gått rundt å ikke gjort det selv..

Hadde satt så utrolig pris på at han heller kom å snakket med meg om det. Vi kunne sikkert blitt enige om noe annet og så hadde det aldri blitt et problem. Nå sitter jeg heller igjen med en følelse av at jeg ikke helt kan stole på han, vet aldri om det han sier stemmer eller bare er noe han sier for å oppnå noe selv eller fordi han tror jeg vil høre det..

Anonymkode: dcac7...13d

Skrevet

Tipper kjæresten din er den eldste av dere. Har inntrykk av at det som regel er den eldste som er mest på andre. Vet egentlig ikke hva du skal gjøre da:/ Jeg kommer aldri til å slutte å se på jenter, og det visste eksene mine før vi ble sammen. Samtidig fulgte jeg ikke fremmede jenter på sosiale medier da så vet ikke så mye om akkurat det der. Høres ut som dere manglet åpenhet.:(

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sitter i samme klemma med samboer. Vi ble også enige, så fant jeg ut han var inne å så på ting å tang i skjul. 

Det som føles kjipt er at jeg føler at han har på en måte manipulert meg til å ikke gjøre det og så gjort det bak min rygg. Så har jeg gått rundt å ikke gjort det selv..

Hadde satt så utrolig pris på at han heller kom å snakket med meg om det. Vi kunne sikkert blitt enige om noe annet og så hadde det aldri blitt et problem. Nå sitter jeg heller igjen med en følelse av at jeg ikke helt kan stole på han, vet aldri om det han sier stemmer eller bare er noe han sier for å oppnå noe selv eller fordi han tror jeg vil høre det..

Anonymkode: dcac7...13d

TAKK!!!! Det er nettopp det, det er ikke det at han SER PÅ ANDRE, men heller det at han sier han syntes det er ubehagelig at JEG ser på andre? Det er veldig forvirrende og dobbeltmoralsk, hvorfor kan han, men ikke jeg?

Føler masse med deg! ❤️❤️❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet

Look on the bright side, han ser i det minste ikke på damer 😁

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke se på gutter sammen? Hadde vært morro, spør du meg.. 🤪

Skrevet

Skrev ikke du et lignende innlegg for noen dager siden? Jo, det er bekymringsverdig at han ser på BARN. Sårbare barn også,  hadde gått fra han på sekundet om jeg fant ut av noe sånn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Tipper kjæresten din er den eldste av dere. Har inntrykk av at det som regel er den eldste som er mest på andre. Vet egentlig ikke hva du skal gjøre da:/ Jeg kommer aldri til å slutte å se på jenter, og det visste eksene mine før vi ble sammen. Samtidig fulgte jeg ikke fremmede jenter på sosiale medier da så vet ikke så mye om akkurat det der. Høres ut som dere manglet åpenhet.:(

Kudos til deg for å være åpen og ærlig om det, jeg hadde satt pris på å få vite sånt før jeg involverer meg seriøst med noen slik at jeg kan finne noen andre som passer meg og mine verdier bedre.

• Liker 1
Skrevet
Serenahiis skrev (5 timer siden):

TAKK!!!! Det er nettopp det, det er ikke det at han SER PÅ ANDRE, men heller det at han sier han syntes det er ubehagelig at JEG ser på andre? Det er veldig forvirrende og dobbeltmoralsk, hvorfor kan han, men ikke jeg?

Føler masse med deg! ❤️❤️❤️ 

Du ser ut til å overse helt at han ser på barn i en sårbar situasjon!!!

Anonymkode: 095f3...b34

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kudos til deg for å være åpen og ærlig om det, jeg hadde satt pris på å få vite sånt før jeg involverer meg seriøst med noen slik at jeg kan finne noen andre som passer meg og mine verdier bedre.

Takk! Kan forstå at folk ikke liker at kjæresten ser åpenlyst, men jeg har selv tatt en ex i å "smugtitte". Selv syntes jeg det var verre😅

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit.

Anonymkode: ed366...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...