Gå til innhold

Så en melding kjæresten sendte til en venn og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil gjerne høre andre sine meninger i forhold til en situasjon jeg befinner meg i, da jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre.

Lang historie kort viste kjæresten min meg noen morsomme meldinger han hadde fått fra ei venninne han har hatt i mange år. Jeg fikk da med meg at han hadde sendt et bilde som ikke lenger var tilgjengelig, der han skrev noe som «vi kunne tatt noen sånne bilder av deg ;P», der hun svarte med at det hadde hun ikke turt. Kjæresten er hobbyfotograf. Bilde var selvsagt fjernet fra Facebook, og mistanke om at det kan være fordi det ikke gikk helt etter retningslinjene.

Jeg konfronterte han med det, men han sa at han ikke husker hva bildet var.

Jeg føler at hvis jeg bare legger det fra meg så er jeg naiv, men hvis jeg ikke gjør det så overreagerer jeg.

Hva ville du gjort i en sånn situasjon?

Jeg så i forhold til meldingene (eller mere memes) han skulle vise meg, er det klart at venninnen og han har en litt vulgær sans for humor. Hun har alltid vært litt guttejente. Dette tenker jeg ikke så mye på, men akkurat den meldingen fra kjæresten min satt litt i. Jeg kunne ikke se noe lignende i historikken som var mer nylig.

Bare så det er sagt har jeg ikke sneket inne på mobilen hans, dette var i forbindelse med at han skulle vise meg noe. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis bildet ble sendt nå nylig, eller etter dere ble seriøse, hadde jeg ikke klart å legge det fra meg. Jeg hadde tenkt at det var en seksuell spøk/flørting. Sånt godtar jeg ikke fra partner når vi er i et forhold. Og dessuten, hvis det ikke er så lenge siden, så er det jo usannsynlig at han ikke husker hva slags bilde det var. Da lyver han rett og slett til deg fordi han vet at det ikke er innafor.

Men hvis dette ble sendt før din tid, hadde jeg lagt det fra meg. 

Anonymkode: ce1ce...e08

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingenting. Facebook flytter rundt på bilder fordi folk ikke skal linke til dem fra feks hjemmesider/blogger,  men laste dem opp selv. 

Anonymkode: c7287...6dd

• Liker 2
Skrevet

Synes du skulle ta en skikkelig prat med han. Fortell hvordan du opplever den hendelsen. Kan hende han ‘’klarer å spole tilbake’’ og gi deg  svar som er til å leve med. Det trenger ikke være så ille som du kanskje tror… Og du slipper å overtenke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

At du gidder og bruke tid på han der ts. Jeg hadde aldri godtatt noe sånt. 

Anonymkode: ccf2c...a7e

• Liker 5
Skrevet

Det første jeg tenkte var at hun skulle henge og dingle fra et skummelt sted eller noe, men det kan jo være sånn flashebilde i naturen eller lignende. Siden det var på Facebook er det vel offentlig for alle venner. Hvis det var på messenger, slettes ikke bilder som ikke møter retningslinjer til hva som er greit offentlig. Selvfølgelig litt skummelt at han sier han ikke husker, men kanskje han kan komme på ca. hva slags type bilde det var om du sier det lager vond følelse i magen?

Anonymkode: 91e2b...b94

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvis bildet ble sendt nå nylig, eller etter dere ble seriøse, hadde jeg ikke klart å legge det fra meg. Jeg hadde tenkt at det var en seksuell spøk/flørting. Sånt godtar jeg ikke fra partner når vi er i et forhold. Og dessuten, hvis det ikke er så lenge siden, så er det jo usannsynlig at han ikke husker hva slags bilde det var. Da lyver han rett og slett til deg fordi han vet at det ikke er innafor.

Men hvis dette ble sendt før din tid, hadde jeg lagt det fra meg. 

Anonymkode: ce1ce...e08

Takk for svar. Det ble sendt for en liten stund siden, så kan hende han ikke husket det, men ble sendt mens vi er sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ingenting. Facebook flytter rundt på bilder fordi folk ikke skal linke til dem fra feks hjemmesider/blogger,  men laste dem opp selv. 

Anonymkode: c7287...6dd

Tusen takk for svaret ditt. Ja, sitter å tenker på at det ikke er så ille, men var bare meldingen han sendte under, og svaret hennes som fikk meg til å stusse. 

Skrevet
Rødstrupa skrev (28 minutter siden):

Synes du skulle ta en skikkelig prat med han. Fortell hvordan du opplever den hendelsen. Kan hende han ‘’klarer å spole tilbake’’ og gi deg  svar som er til å leve med. Det trenger ikke være så ille som du kanskje tror… Og du slipper å overtenke.

Tusen takk for svar. Ja, tror nok vi skal ta er skikkelig prat. Han sier han ikke husker, og han er veldig konfliktsky, så redd det blir opp til meg om jeg skal være "godtroende" eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

At du gidder og bruke tid på han der ts. Jeg hadde aldri godtatt noe sånt. 

Anonymkode: ccf2c...a7e

Takk for svar. Har en klar stemme i hodet som sier akkurat det samme, men en annen som sier jeg overreagerer. Vi har nå vært sammen i 7 år, og har to stebarn inni bildet også. Er kanskje litt redd for å miste alt vi har bygget opp. Hadde dratt uten å nøle om det hadde vært tidligere i forholdet. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det første jeg tenkte var at hun skulle henge og dingle fra et skummelt sted eller noe, men det kan jo være sånn flashebilde i naturen eller lignende. Siden det var på Facebook er det vel offentlig for alle venner. Hvis det var på messenger, slettes ikke bilder som ikke møter retningslinjer til hva som er greit offentlig. Selvfølgelig litt skummelt at han sier han ikke husker, men kanskje han kan komme på ca. hva slags type bilde det var om du sier det lager vond følelse i magen?

Anonymkode: 91e2b...b94

Takk for svar. Det var et bilde på messenger, men det var5 linket til en post på fp, så sånn det ble slettet. Man måtte trykke inn på linken. Jeg skal snakke med han, så får vi se om han husker da, om han føler litt på at denne ikke bare kommer til å bli liggende. 

Skrevet

Om de har den type humor og hun er litt guttejente kan det jo like gjerne ha vært en spøk fra hans side fordi han vet det ville vært så utenfor hennes komfortsone og karakter. Jeg har flere kompiser jeg kunne dratt slike spøker med og vice versa, uten at det er ment seksuelt. Man skal selvfølgelig ikke være naiv, men om det ikke er andre tegn på at det er noe på gang ville jeg latt det gå, ev. sagt at jeg slet litt med å slippe det og om han kan prøve å huske. Det er typisk menn (eller konfliktsky mennesker generelt, jeg er en av dem) å unngå konfrontasjon om noe de tenker kanskje kan lede til en krangel. 

Anonymkode: 95162...38e

• Liker 4
Skrevet

Flertallet her legger opp til sånne situasjoner, i og med at de mener mobil, pc og nettbrett er mer hemmelig enn noe annet i verden. Da får du slike situasjoner hele tiden.

''Men jeg har ting fra jobben og/eller private meldinger som ikke er ment for noen andre enn meg''

For 99% av oss er det av null interesse hva samboeren skriver på jobbmail og med Tante Margrethe. Så den bekymringen trenger du ikke å fronte flere ganger. Poenget er så klart å ha full åpenhet til hverandre. Snakker ikke her om kjæresten du traff for 2 måneder siden, men folk som har vært kjærester og samboere over mange år, og som i tillegg har dannet familie. Det er helt merkelig at man ikke skal være åpen og transparent når man har barn og deler alt annet.

Anonymkode: acb85...a3b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Eh, som om han ikke husker. Han fjernet det til og med. Kjøper ikke den. 

Dette hadde jeg ikke latt ligge, dette er en fin anledning til å prate om hva man aksepterer. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Om de har den type humor og hun er litt guttejente kan det jo like gjerne ha vært en spøk fra hans side fordi han vet det ville vært så utenfor hennes komfortsone og karakter. Jeg har flere kompiser jeg kunne dratt slike spøker med og vice versa, uten at det er ment seksuelt. Man skal selvfølgelig ikke være naiv, men om det ikke er andre tegn på at det er noe på gang ville jeg latt det gå, ev. sagt at jeg slet litt med å slippe det og om han kan prøve å huske. Det er typisk menn (eller konfliktsky mennesker generelt, jeg er en av dem) å unngå konfrontasjon om noe de tenker kanskje kan lede til en krangel. 

Tusen takk for godt svar. Kan ikke se noe annet, men slike ting som det gjør at jeg føler jeg blir litt paranoid, i frykt for å være naiv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Flertallet her legger opp til sånne situasjoner, i og med at de mener mobil, pc og nettbrett er mer hemmelig enn noe annet i verden. Da får du slike situasjoner hele tiden.

''Men jeg har ting fra jobben og/eller private meldinger som ikke er ment for noen andre enn meg''

For 99% av oss er det av null interesse hva samboeren skriver på jobbmail og med Tante Margrethe. Så den bekymringen trenger du ikke å fronte flere ganger. Poenget er så klart å ha full åpenhet til hverandre. Snakker ikke her om kjæresten du traff for 2 måneder siden, men folk som har vært kjærester og samboere over mange år, og som i tillegg har dannet familie. Det er helt merkelig at man ikke skal være åpen og transparent når man har barn og deler alt annet.

Anonymkode: acb85...a3b

Godt poeng. 

Skrevet
Mona123 skrev (45 minutter siden):

Eh, som om han ikke husker. Han fjernet det til og med. Kjøper ikke den. 

Dette hadde jeg ikke latt ligge, dette er en fin anledning til å prate om hva man aksepterer. 

Skal ta en lang prat med han. "Husker ikke" kjøper jeg ikke, men bildet var en link fra en fb post, de kan bli fjernet inne på fb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tenkte også umiddelbart i disse baner, at det har vært en spøk hvor han har vært sikker på svaret og nettopp derfor har spurt. Det er jo du som kjenner ham, som vet hva slag humor og tone han har med vennene sine og om det er andre ting du har reagert på, men som enkeltstående episode ville jeg ikke tenkt at det var noe å reagere på her. Heller naiv enn paranoid (innen rimelighetens grenser), jeg tror man får det bedre da. 

• Liker 3
Skrevet
Alice89777 skrev (2 timer siden):

Jeg føler at hvis jeg bare legger det fra meg så er jeg naiv, men hvis jeg ikke gjør det så overreagerer jeg.

Akkurat det her kjenner jeg meg veldig igjen i, at man er usikker på om man har rett til å være opprørt eller om man er dramatisk. Jeg har vært i noen lignende situasjoner med min kjæreste da det viste seg å være helt uskyldig. 
Det er lett å male opp det værste av det værste og la tankene spinne vilt. 

Jeg tenker: hvor lenge har dere vært sammen, hvor godt kjenner du han? Har du noen gang tvilt på han eller hatt en mistanke før dette? 

Det som sier meg at dette ikke er så farlig er at han selv viser deg samtalen mellom ham og henne, noe som tilsier at det ikke er noe hemmelig som foregår der, om han visste at han hadde noe flørtende der som du ikke skulle se så hadde han nok ikke vist deg noe fra samtalen uansett. 

Samtidig skjønner jeg at det gnager. Derfor synes jeg det kan være en god ide å snakke med han igjen. Ta det opp med han, si typ litt causal en dag dere omgås: "du, jeg må bare lufte en ting som jeg har tenkt litt på. Du vet det der bildet du hadde sendt......... jeg vil ikke overreagere eller noe, men jeg fikk bare en klump i magen og begynte å tenke litt katastrofetanker og så ble jeg litt usikker og lei meg.." typ gi han muligheten til å forstå at du faktisk ble usikker og lei deg, og gi han muligheten til å forstå din side. 

Hvis han er som min kjæreste så tror han at du kan lese tankene hans og han tror at du selvfølgelig skjønner at det ikke var noe upassende fordi det skulle han vel aldri gjort.

Det trenger ikke være krise, men ta det opp med han! :) Om han er en fin fyr så kommer han til å forstå usikkerheten som ble skapt i deg og han vil betrygge deg.  

Anonymkode: fb7f3...486

• Liker 2
Skrevet

Det MÅ jo absolutt ikke være noe seksuelt han har sendt. Det kan jo være hva som helst..

Anonymkode: d27f1...36c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...