Gå til innhold

Har dere oppdaget nye sider ved partner langt ut i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kanskje har overrasket dere positivt eller negativt?

Etter vi fikk barn oppdaget jeg to ting ved min mann: at han har et komplisert forhold til sine foreldre emosjonelt, og at han er mye mer følsom på enkelte punkter enn hva jeg trodde. Det siste er veldig positivt synes jeg.

Anonymkode: 5a98f...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja at han hadde psykopatiske trekk etter at vi kjøpte hus. Han trodde jeg nå var så dypt i dritten at han kunne puste ut og være seg selv. Folk med problematiske trekk venter ofte til de har låst deg på ett eller annet nivå slik han gjorde med meg. Men jeg valgte heller et økonomisk tap på et par hundre tusen og ofret egen, og hans, økonomi og tvang frem et salg for å komme meg bort. 

Anonymkode: b18c3...e59

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er jo gjerne «langt ut i forholdet» man blir kjent. Tar lang tid før en blir kjent, vitenskap sier at man må ha bodd sammen 2 år+ før dens sanne jeg kommer ut. Jeg selv visste mye før jeg gikk inn å så klart fra både hans og min er det nok overraskelser 😀sånn er det med alle, derfor blir det gjerne brudd å før 2 år og som man sier det 3 året. Nå er vi på vårt 6 år så tror ikke det er noen fler overraskelser :)

Skrevet
Theresecsk skrev (3 minutter siden):

Er jo gjerne «langt ut i forholdet» man blir kjent. Tar lang tid før en blir kjent, vitenskap sier at man må ha bodd sammen 2 år+ før dens sanne jeg kommer ut. Jeg selv visste mye før jeg gikk inn å så klart fra både hans og min er det nok overraskelser 😀sånn er det med alle, derfor blir det gjerne brudd å før 2 år og som man sier det 3 året. Nå er vi på vårt 6 år så tror ikke det er noen fler overraskelser :)

Her tok det 14 år, huskjøp og 2 barn før overraskelsen kom 🥲

Anonymkode: 9fa2c...cba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her tok det 14 år, huskjøp og 2 barn før overraskelsen kom 🥲

Spørs hvem overraskelse det er. Så klart løgn, utroskap osv er jo en ting som kan skje når som helst men selve person tar nok ikke 14 år, eller? Vet ikke jeg. Gjeomsnitten sier noe, erfaring noe annet. 

Skrevet
Theresecsk skrev (Akkurat nå):

Spørs hvem overraskelse det er. Så klart løgn, utroskap osv er jo en ting som kan skje når som helst men selve person tar nok ikke 14 år, eller? Vet ikke jeg. Gjeomsnitten sier noe, erfaring noe annet. 

Var ikke noe løgn eller utroskap. Kanskje mer en tidlig midtlivskrise. Det startet vel etter ca 10 år og eskalerte bare. Jeg fikk se en helt nye side av han og den egoismen han utviste drepte all kjærlighet til slutt

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Men hva har dere oppdaget da damer? Om det som hovedregel kommer før eller etter to eller seks eller ti år er ikke helt det jeg var ute etter 😏

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var ikke noe løgn eller utroskap. Kanskje mer en tidlig midtlivskrise. Det startet vel etter ca 10 år og eskalerte bare. Jeg fikk se en helt nye side av han og den egoismen han utviste drepte all kjærlighet til slutt

Uff ja. Det kan jo skje. Håper alt er bra med deg i dag♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva har dere oppdaget da damer? Om det som hovedregel kommer før eller etter to eller seks eller ti år er ikke helt det jeg var ute etter 😏

Det er som regel noe med alle, sånn er det:) veldig mange har «typ» personlighetsforstyrrelser. Kan dreie seg om økonomi, penger, løgner, sosiale medier og kontakt, spill problemer, rusmisbruk, følelser, OL. Jeg jobber i psykiatrien og 80% av helt normale oppegående mennesker har noe. 

Skrevet
3 minutter siden, Theresecsk said:

Det er som regel noe med alle, sånn er det:) veldig mange har «typ» personlighetsforstyrrelser. Kan dreie seg om økonomi, penger, løgner, sosiale medier og kontakt, spill problemer, rusmisbruk, følelser, OL. Jeg jobber i psykiatrien og 80% av helt normale oppegående mennesker har noe. 

Du er veldig belærende 😂 Hva med deg selv og dine opplevelser?

• Liker 3
Skrevet

Jeg oppdaga at min er mye mer romantisk anlagt enn jeg (og han) trodde 5-6 år inn i forholdet. Mulig det har kommet av å vere i et forhold over lengre tid, han har kanskje plukka opp litt småtterier her og der uten at jeg har forventa eller lagt opp til det.

Vi er begge autister, romantikk er hyggelig men har aldri vert noe hverken jeg eller han har hatt så mye behov for. Det er ikke snakk om svulstige gester men små ting i hverdagen som er skikkelig fine.

• Liker 1
Skrevet

Du er veldig belærende 😂 Hva med deg selv og dine opplevelser?

Hatt veldig mange dessverre. Vært mellom alt tror jeg fra A til Å😂noe kommer gjerne først etter 3 mnd bekjentskap men tror og har erfaring med at man kjenner person innen 2 år. Ingen kan gjemme seg lenger enn det. Det må være vanskelig å «ta på seg maska» å ikke vise sitt sanne jeg etter så lang tid

Skrevet
4 minutter siden, Theresecsk said:

Hatt veldig mange dessverre. Vært mellom alt tror jeg fra A til Å😂noe kommer gjerne først etter 3 mnd bekjentskap men tror og har erfaring med at man kjenner person innen 2 år. Ingen kan gjemme seg lenger enn det. Det må være vanskelig å «ta på seg maska» å ikke vise sitt sanne jeg etter så lang tid

Men HVA har du opplevd? 😂😂😂

Skrevet

Vært sammen i 25 år. Godt i 18 år. Mannen min tar aldri initiativ til noe. Han sitter hver kveld i god stolen og glor på tv/tlf sin. Siden han aldri tar inititativ så gjør vi aldri noe sammen som et par. Blir det en konflikt så tar han side med familien sin, og aldri meg. Selv om jeg har rett og var bevis. Men med en gang en komisk spør om å drikke øl/spille fotball, da drar han med en gang. Kommenterer jeg på at hva drar, så sier han: Jeg drikke ikke så ofte! Jeg svarer; Nei vi finner heller aldri på noe som et par. En evig diskusjon 😕

Anonymkode: d9149...e14

• Liker 1
Skrevet

Men HVA har du opplevd? 😂😂😂

Ett eksempel da: Da jeg traff barnefar i starten var han helt perfekt, han hadde alltid hatt ett godt øye til meg. Første ukene vi data var han ærlig, fortalte han var nylig separert osv, virket som han var så 100 ekte med meg, veldog positiv, snill, romantisk osv. etter ca 6 mnd var jeg gravid, han var sjeleglad jeg derimot begynte å mistenke han hadde personlighets forstyrrelser, han dro ut å kom aldri hjem i tide, men når han kom var alt bra, sjalusien begynte etter ca 1 år, begynte å bli kontrollerende, kom å gikk oftere, viste seg at han rusa seg, hadde masse damer og hemmeligheter som han nekta for. Han visste meg enorm kjærlighet og var alltid stolt av meg, men løy ofte om hvor han var, løgn om pillemisbruk, økonomi og gjeld. Men fikk ting til å være meg og min feil at jeg var gal å syk. Bare litt av det:)

Skrevet

Ja. Han har nesten ingen sexlyst. Han likte i begynnelsen at jeg elsket sex. Og han skrøt på seg at han hadde stor sexlyst. Jeg kan gjerne ha sex et par ganger om dagen, han kan gjerne bare gå uten sex. Utover det, har et trygt vennskap og felles interesser. Et ok forhold, med andre ord. 

Anonymkode: 6cac9...194

Skrevet

Etter 30 år i forhold oppdager jeg stadig nye sider ved mannen min hver gang vi opplever en ny "første". (Hendelser vi aldri har opplevd sammen før)

For eksempel hadde jeg ikke opplevd hvordan han håndterte personlig tap (dødsfall) før etter 20 år i forhold.

Første gangen jeg opplevde han riktig sint var etter 10-12 år sammen.

Anonymkode: 7c342...fbc

• Liker 2
Skrevet

I begynnelsen framstod hun som det var helt uproblematisk at jeg hadde 2 lange forhold og et sted mellom 80-100 sexpartnere før jeg traff henne. Etter 3-4 år kom det gradvis fram at det ikke var så greit likevel, og nå etter 8 år i lag, så er hennes sjalusi ødeleggende for forholdet. 

Til gjengjeld har jeg oppdaget at hun er en god mor :)

Anonymkode: 7809a...68c

Skrevet

Ja, det har jeg. Med eksen var det 10 år, da endret han seg og ble psykisk voldelig. 

Med mannen min har det bare vært positive ting som har gjort at vi kommer enda nærmere. F.eks støtten etter et dødsfall i familien, han er helt fantastisk.

Anonymkode: 10256...1c2

Skrevet

Jeg tror jeg opplever det nå - men håper det skyldes en krise vi står i. 

Han har fått en veldig høy sexlyst som ikke lenger matcher min, veldig selvsentrert men det er aldri han som er problemet. Sier mange ting som er direkte manipulative eller ufine, beklager seg aldri. Smiler når jeg sier jeg blir såret av hva han sier. Mener at jeg ønsker at han skal være en person jeg bare kan dilte rundt på. Når faktum er at jeg har ofret hele mitt liv til å blidgjøre han. 

Jeg håper det bare er en periode, men føler meg jo tildels naiv når venninnene mine kommer med røde flagg og sier at det begynner å høres ut som han har narsissistiske trekk. Men dette har vært det snilleste mennesket jeg noensinne har møtt de siste 8 årene, foruten nå det siste niende året.. håper ikke det er sant, jeg skal ikke gi opp riktig enda iallfall - for vi har det bra tross vanskelige dager.

Anonymkode: a1068...027

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...