Gå til innhold

Få boliglån med inkasso i vanlig bank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Ønsker ikke noe dømming eller kommentarer som at man må ta seg sammen. Jeg er fullt klar over situasjonen, ønsker kun råd/tips og konkrete svar. 

Jeg har dessverre en fortid med ung og dum penge forbruk. Pådro meg en forbruksgjeld på 120.000, jobber nå med å bli kvitt alt og har nå kvittet meg med alle annmerkninger og forbruksgjelden er nå på 97.000kr. I fjor høst kjøpte samboer seg tomt og vi skal nå til og bygge, samboer vet også om inkassogjelden min og vi skal i utgangspunktet vente til alt er betalt ned og borte, men jeg lurer på om noen vet om det er mulig å få boliglån i vanlig bank når man har aktive inkassosaker? Samboer har ingen merknader og har veldig god kredittscore. Vi skal selvsagt ta lånet sammen. 

Anonymkode: e8db4...2ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er klin umulig.

Anonymkode: 981b6...de6

• Liker 1
Skrevet

Nope, du har større sjanse på å få penger ved å få 7 rette i Lotto. Uten betydelig egenkapital får du ikke lån selv uten inkasso.

Anonymkode: cac7c...a4d

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! Kan legge til at vi har kausjonist, vet ikke om det hjelper? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Kan legge til at vi har kausjonist, vet ikke om det hjelper? 

Kausjonist fjerner ikke betalingsanmerkninger... 

Banken vil ikke låne deg penger så lenge du har stående svart på hvitt at du ikke håndterer gjeld, at du ikke betaler når du skal, og nå ønsker du ta opp mer gjeld før du betaler ned det du allerede ikke har klart betale. 
Hvor lang tid har du brukt på å betale ned de 23 000,- på forbruksgjelden ? 

Anonymkode: 0a131...848

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei! 
Ønsker ikke noe dømming eller kommentarer som at man må ta seg sammen. Jeg er fullt klar over situasjonen, ønsker kun råd/tips og konkrete svar. 

Jeg har dessverre en fortid med ung og dum penge forbruk. Pådro meg en forbruksgjeld på 120.000, jobber nå med å bli kvitt alt og har nå kvittet meg med alle annmerkninger og forbruksgjelden er nå på 97.000kr. I fjor høst kjøpte samboer seg tomt og vi skal nå til og bygge, samboer vet også om inkassogjelden min og vi skal i utgangspunktet vente til alt er betalt ned og borte, men jeg lurer på om noen vet om det er mulig å få boliglån i vanlig bank når man har aktive inkassosaker? Samboer har ingen merknader og har veldig god kredittscore. Vi skal selvsagt ta lånet sammen. 

Du er i allefall ærlig. Er veldig mange i din situasjon så ikke tenk på det:) En mulighet er å ha en « kausjonist» om dere skal låne i normal bank. Ellers vil du få lån i bluestep OL. Du kan å spørre om refinansiering når du tar lån:) putte gjelda inn. Jeg hadde det samme med en mann som var gjeldsslave. Vi putta gjelda inn tok ett sånn startlån noen mnd å idag sitter vi med hus og lån i normal bank. Alt går å 97.000 er ikke mye:) Lykke til😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kausjonist fjerner ikke betalingsanmerkninger... 

Banken vil ikke låne deg penger så lenge du har stående svart på hvitt at du ikke håndterer gjeld, at du ikke betaler når du skal, og nå ønsker du ta opp mer gjeld før du betaler ned det du allerede ikke har klart betale. 
Hvor lang tid har du brukt på å betale ned de 23 000,- på forbruksgjelden ? 

Takk for svar. Har ikke tatt tak i det før nettopp, så begynte å betale ned i november. 

Skrevet

Du skriver du har kvittet deg med alle anmerkninger, da er det bare forbrukslånet igjen som bankene ser. Hvis du har betalingsevne for å låne mer samtidig som du har forbrukslån, så kan det gå. Bankene ser kun anmerkninger som er aktive nå, ikke historiske 

Anonymkode: d0022...932

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Har ikke tatt tak i det før nettopp, så begynte å betale ned i november. 

Men om du faktisk klarer betale rundt 10 000,- i snitt pr måned, så har du jo kvittet deg med omtrent all gjeld før jul. Fokuser absolutt alt på å betale ned gjelden, før du tar på deg mer gjeld... 

Skrevet

Hei.

Begyn også å føre budsjett og regnskap. Dette viser en fremtidig långiver at du vet hva du gjør og har kontroll over økonomien. De vil se at du vet hva pengene dine blir brukt på.

Ellers er det bare å ønske lykke til. Du har sett hva du har gjort feil, og retter feilen. Det viser at du har lært, så at du skal miste kontroll over økonomien din ifremtiden, tror jeg er heller liten.

Husk å tegn forsikringer, som dekker minst halvdel av gjelden dere tar opp, uføre, død., slik at dere kan fortsette å bo i boligen ved uførhet, eller hvis en av dere faller fra.

Skriv også samboeravtale, og testament, NÅ ikke vent.

Med vennlig hilsen

TBergh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...