AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Har du noen tips? Hva var motivasjonen din, har du det bedre? Anonymkode: 32a78...189 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Tja, jeg har litt hoarding-tendenser. Blir fort "bitt av basillen" og skaffer meg ting. Men jeg har lært meg å kvitte meg med ting jeg bruker. Hvis jeg får veldig lyst til å kjøpe noe venter jeg 2-3 dager. Ofte glemmer jeg det, og da har jeg spart meg for det. I tillegg kjøper jeg veldig mye fra Finn og Tise når jeg først skal kjøpe meg noe. Så det er penger spart Det tar mye tid og krefter å rydde og kaste ting. Så når jeg skaffer meg noe tenker jeg "Denne må jeg en gang kvitte meg med. Får jeg så mye glede av den at det er verdt "rotet" og det å kaste den?" Anonymkode: 51721...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Kvitte meg med ting jeg ikke bruker* Anonymkode: 51721...7ba
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tja, jeg har litt hoarding-tendenser. Blir fort "bitt av basillen" og skaffer meg ting. Men jeg har lært meg å kvitte meg med ting jeg bruker. Hvis jeg får veldig lyst til å kjøpe noe venter jeg 2-3 dager. Ofte glemmer jeg det, og da har jeg spart meg for det. I tillegg kjøper jeg veldig mye fra Finn og Tise når jeg først skal kjøpe meg noe. Så det er penger spart Det tar mye tid og krefter å rydde og kaste ting. Så når jeg skaffer meg noe tenker jeg "Denne må jeg en gang kvitte meg med. Får jeg så mye glede av den at det er verdt "rotet" og det å kaste den?" Anonymkode: 51721...7ba ja enig i det, lurt å tenke seg om. Jeg holder på å rydde, gi bort, selgerl på Finn o.l. Merker at jeg får det bedre og at det er gøy å rydde. Har mye å ta av , så....men har bestemt meg for å ikke kjøpe noe frem til mai i første omgang. ts Anonymkode: 32a78...189 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Jepp. Mista alt da en tidligere utleier urinerte på alle eiendelene våre og la igjen diverse i kjelene våre. Måtte kaste alt. Verste var bamsene til ungen. Han hadde gjort det der og… Dette er et par år siden nå, men jeg kommer aldri til å få råd til alt vi mista igjen, så lever litt ufrivillig minimalistisk. Hadde masse fine klær… Nå har jeg tre bukser, to langermede topper og en strikka genser. Én bh. Det er alt, og funker på sitt vis. Men gøy er det ikke. Kaldt og sterilt, hyggeligere med bøker og planter rundt seg, egentlig. Slipper å ta death-cleaning da, og å vaske og tørke støv tar tre minutter. Anonymkode: a15b3...dc6 2
Navani Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 (endret) Ja, for 6 år siden ca ble jeg minimalist. Ikke ekstrem, men jeg kvittet meg vel med kanskje 80% av eiendelene mine. Nå har jeg det jeg trenger, og det jeg ønsker å ha til hobbyene mine. Jeg gjorde det fordi jeg innså hvor dumt det er å oppbevare ting du aldri bruker som andre heller kan få bruk for, for å få det bedre mentalt, bruke mye mindre tid på å holde huset ryddig, og ikke minst det økonomiske. Bare fordeler. Det er absolutt koselig her, har noen puter og lys og farger, men jeg har ikke overflod eller sofaen full av puter liksom. Endret 12. januar 2023 av Navani 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jepp. Mista alt da en tidligere utleier urinerte på alle eiendelene våre og la igjen diverse i kjelene våre. Måtte kaste alt. Verste var bamsene til ungen. Han hadde gjort det der og… Dette er et par år siden nå, men jeg kommer aldri til å få råd til alt vi mista igjen, så lever litt ufrivillig minimalistisk. Hadde masse fine klær… Nå har jeg tre bukser, to langermede topper og en strikka genser. Én bh. Det er alt, og funker på sitt vis. Men gøy er det ikke. Kaldt og sterilt, hyggeligere med bøker og planter rundt seg, egentlig. Slipper å ta death-cleaning da, og å vaske og tørke støv tar tre minutter. Anonymkode: a15b3...dc6 Det høres helt sykt ut, men hvorfor har du ikke innboforsikring? Anonymkode: 17cc7...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Et tips er at når man må kjøpe noe, så kjøper man kvalitetsting. Anonymkode: 2847a...038 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Kjøper på Finn og selger det når jeg er ferdig med det. Spesielt leker til barna, og merker st for meg så betyr det mindre og jeg føler ikke at jeg må ta vare på «kvalitetsleker til barnebarn» som jeg har litt tendens til (jeg har små egne barn nå). Kjøper jeg en kasse med duplo/dukkevogn/kaptein sabeltann båt ol så bruker vi det et par år og så selges det. Kjøpes brukt og selges brukt og da er jeg mindre knyttet til det enn om det blir kjøpt nytt i gave. Gjør det samme til meg selv, kjøpte dyr vinterjakke brukt som jeg solgte til samme pris etter ett år istedetfor å ha den som ekstra (jeg likte den ikke allikevel). Jeg synes det er vanskelig å kaste, men godt å selge/gi bort. Ryddet i kjøkkenskap og alt jeg ikke trengte la jeg ut på gi bort, og da kom det en som ville ha alt fordi han akkurat hadde flyttet for seg selv. Feks jeg hadde to pizzahjul, men trenger bare en så gav bort en. Gav bort masse ulike kopper/glass/tallerkner som bare var ekstra og vi har et annet servise og kopper vi velger å heller bruke. Anonymkode: 5da6e...e00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå