Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å få småblødninger igår, ingen smerter, det kommer litt gjennom hele dagen. Det holder å bruke truseinnlegg. Er så redd for å miste😭

ved forrige svangerskap hadde jeg flere symptomer, denne gangen har jeg ingenting…

Noen med erfaringer? Når bør jeg oppsøke lege?

Anonymkode: 0f5eb...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I to av tre svangerskap har jeg blødd, og det har gått begge veier.

Første gang var det et svangerskap utenfor livmoren, men da hadde jeg også en del smerter. Jeg beskrev de nok dårlig, for jeg fikk til svar at det hørtes ut som ligamentsmerter. Etter å ha opplevd ligamentsmerter senere så skjønner jeg  jeg ikke var tydelig nok angående hvor vondt jeg faktisk hadde. Oppdaget ikke at det var utenfor livmoren før jeg var 8+5. Da kom det ut noe helt annet, smertene tok helt av den natten, og jeg reiste på privat ultralyd rett etterpå.

I svangerskap nummer to, som var vellykket, begynte jeg å blø rundt uke 6. Begge gangene jeg blødde så var det ikke mye, det var som regel litt brunt (gammelt), men også lyst rosa som i en dråpe med blod blandet med utflod. Beklager detaljer. Alt gikk fint, noen blør bare, og jeg blødde til uke 14 ca.

Pga. mitt første svangerskap så får jeg tilbud om tidlig ultralyd, så jeg var på ultralyd i uke 7 i svangerskap nummer to. Jeg hadde ringt legen før dette, men det var jo ikke stort de kunne gjøre. Det kan være helt normalt, og det kan være tegn på noe galt. Det er ikke så lett å vite.

Jeg hadde ingen andre symptomer i svangerskapet hvor jeg blødde, men i mitt nåværende svangerskap så var jeg kvalm ra uke 7 ca. Er nå i uke 33, og disse svangerskapene har vært heeeelt forskjellige. Ville derfor ikke tenkt så mye på det med symptomer😊

Siden du er 7 uker på vei så kan du ta en ultralyd, det vil jo være mulig å se om hjertet slår da. Du kan også ta HCG hos legen over flere dager og se om den stiger nok. Siden du bekymrer deg, og jeg vet hvor vondt det er å gå med den følelsen, så ville jeg ha tatt kontakt nå. Om det er det ene eller det andre så tenker jeg at det å få svar er bedre enn den gnagende følelsen.

Lykke til❤️

Anonymkode: 422ca...45d

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg begynte å få småblødninger igår, ingen smerter, det kommer litt gjennom hele dagen. Det holder å bruke truseinnlegg. Er så redd for å miste😭

ved forrige svangerskap hadde jeg flere symptomer, denne gangen har jeg ingenting…

Noen med erfaringer? Når bør jeg oppsøke lege?

Det er mange som små blør så lenge ikke det er som mens eller klumper OL. Da hadde jeg kontaktet lege. Det skjønner jeg godt at du er bekymra men det er også veldig normalt med noe blødning :) Ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Jeg blødde omtrent som p-pillemensen i første halvdel av første trimester. Var helt sikker på å miste, men det gikk fint. Hadde også mensmurringer, men ikke store smerter. Vanskelig å skille hva som er vondt-vondt og hva som bare er murringer synes jeg, men det skal altså være ganske vondt før det er bekymringsverdig. Men blødning i svangerskap er uansett veldig skummelt for den som opplever det, så ville kommet meg til legen asap og tatt hcg-prøver med to dagers mellomrom for å sjekke stigning, eventuelt fulgt opp med en tidlig ultralyd også. Man vil jo ha litt svar i en sånn situasjon selv om man ikke får gjort noe med det dersom det går galt. Lykke til!

Anonymkode: cf91e...9d8

Skrevet

Takk for svar, har ordnet legetime til i morgen🤞🏼

Ts.

Skrevet

Jeg blødde MYE i uke 13. Kom store koagler, og det "fosset" ut. Var 100% sikker på at jeg mister, siden jeg blødde såpass mye🥺Mye mer enn ved en vanlig menstruasjon. Men på UL så alt fint ut🥰Fortsatte å blø litt i noen uker. Fikk aldri noe svar på hvorfor🤔

Gutten er i dag 14 år gammel❤️

Masse, masse lykke til❤️

Anonymkode: fcb5a...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...