AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Hei. Jeg får hjelp fra nav til å ordne opp i gjeldsproblemene mine . jeg har lønnstrekk som jeg skal be de justere da alle priser har økt. Da tenker jeg renovasjon , forsikring osv . men jeg lurte på : hvordan blir det når det er ferie penger ? Jeg har fastlønn så da trekker de en mnd lønn slik at jeg får vanlig lønn de andre mnd. Men hvordn blir det med lønnstrekk ? For det er ikke nok til at jobbe skal trekke lønn for en mnd , + lønnstrekk + livsopphold . Hvordan bruker man å løse det ? jeg skal ikke ha noe feriepenger , det er helt greit med trekk men jeg må jo få livsoppholdet mitt . Tenker jeg feil eller hvordan løser man dette ? Anonymkode: eb33e...063
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Mener du at du har en hel måned uten lønn, og ikke får noe feriepenger? Altså at inntekten din en måned er 0,- ? Og startet du jobbe nå i januar, siden du ikke skal få feriepenger? Anonymkode: 8b803...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Jeg begynte i mai ifjor. Så jeg får ikke full feriepenger i år. Feriepenger fra ifjor er gitt til kreditor. men det jeg prøvde å få frem er at når feriepenger utbetales så trekker de penger slik at jeg har vanlig lønn de andre mnd . feks : jeg har 38.000 i feriepenger. Så når juni kommer så trekker de av de pengene for at jeg skal få vanlig lønn de andre mnd. Så da blir det 38.000 minus trekket fra arb giver. så kommer lønnstrekk og da er det ikke mer igjen. eller misforstår jeg og det er vanlig lønn + feriepenger (som arb giver trekker ferieuker fra) dette er nytt for meg og jeg blir forvirra hehe Anonymkode: eb33e...063
TBergh Skrevet 12. januar 2023 #4 Skrevet 12. januar 2023 Hei. Dette kan variere noe fra namsmannsembete til namsmannsembete. Jeg anbefaler derfor at du kontakter det namsmannskontoret som har gjennomført trekket ditt. Men husk at du har krav på å sitte igjen med en disponibel inntekt slik at du får dekket livsopphold, pluss boligutgifter, + barnehage+SFO osv, hvis dette er aktuelt i din situasjon. Søk på nette på Livsoppholdsutgifter. Sjekk at det er riktig år du leser fra og at det er fra Regjeringen. Med vennlig hilsen TBergh 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå