Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart termin. Jeg og mannen har flyttet til nytt sted, så ingen av oss har familie eller nære venner i nærheten. Men vi har blitt kjent med mange fine folk på nytt sted. Ei av de jeg har blitt kjent med omtaler babyen min som "vår baby" og at hun gleder seg sånn til den kommer og at hun vil besøke meg hele tida da. Selv kjenner jeg at det har jeg ikke behov for. For det første, i disse smittetider, ønsker jeg å unngå mye besøk de første ukene for å beskytte babyen. I tillegg regner jeg med å være ganske overveldet og sliten den første tiden og da fungerer jeg best uten masse besøk. Hadde dette vært ei nær venninne som jeg visste ville komme og være en god støtte og kanskje også hjelpe til med ting jeg trenger hadde jeg nok sett annerledes på det. Men denne personen sitter gjerne bare på stas når hun er her og jeg føler at hun vil forvente å holde og leke med babyen. Det er selvfølgelig hyggelig og jeg tror ikke det er vondt ment. men kjenner jeg blir dritstressa allerede nå av å tenke på at hun planlegger å invadere meg og komme på besøk flere ganger i uka. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Noen som har erfaring med dette? og er det ikke veldig spesielt å "gjøre krav på" babyen vår som utenforstående person og kalle den "vår"? 

Anonymkode: c35fb...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow. Hun prøver å være vennlig og er spent på dine vegne. Dette er bare godt ment! Ikke la det bli noe negativt 😊

Anonymkode: 358eb...07c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wow. Hun prøver å være vennlig og er spent på dine vegne. Dette er bare godt ment! Ikke la det bli noe negativt 😊

Jeg vet og jeg syns det er koselig på mange måter. Men kjenner samtidig at jeg blir stressa av tanken på å måtte sette foten ned og kanskje såre henne om det blir for mye - noe det fort blir for meg. Skal virkelig babyen min måtte være allemannseie..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette. Slapp av, de er glade på deres vegne. Hele nabolaget gledet seg til «å få» baby. De har knapt sett han. 

Anonymkode: 0a6d2...467

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet og jeg syns det er koselig på mange måter. Men kjenner samtidig at jeg blir stressa av tanken på å måtte sette foten ned og kanskje såre henne om det blir for mye - noe det fort blir for meg. Skal virkelig babyen min måtte være allemannseie..?

Det er ikke noe poeng i å bruke tid og energi på å bekymre seg for dette allerede! ☺️

Folk sier mye for å være støttende, for å vise engasjement, for å vise at de bryr seg. Få babyen først, så ser du fort hva slags rolle hun tar. For alt du vet, så kan hun vise seg å bli en superressurs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...