Gå til innhold

Ray-ban solbriller, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har alltid brukt billige solbriller, men har nå lyst å skaffe meg et par skikkelige solbriller som beskytter øynene bedre. Syns Ray-ban pilotbriller er veldig fine, men har skjønt at de har flere ulike typer? Kan selvfølgelig bare google litt, men vil gjerne høre erfaringer fra dere som har disse brillene og har litt kjennskap til dem😎

Anonymkode: 13882...c1a

Ray-bans har de beste glassene, så det er ingenting å lure på. Ta en tur til optiker og prøv flere. Modellen Erica er en veldig populær versjon av pilotbrillen, men med plastramme i stedet for metall. Den er lekker og behagelig på, og er innimellom p åtilbud på Brilleland.

Anonymkode: 421e3...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk for at du deler😊 Håper jeg finner en butikk som har mange modeller og de ulike glassene. Det fins vel egne rayban-butikker i storbyene? Jeg bor i en litt mindre by, og tror ikke det er egne rayban-butikker her. Brilleland og lignende har ofte bare en modell eller to. Hvor har dere kjøpt brillene deres?

de fleste optikere fører ray-bans. Stemmer at Brilleland kun har noen få modeller, så jeg handler hos en selvstendig optiker som har et bredt utvalg.

Anonymkode: 421e3...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2023 at 1:09 AM, AnonymBruker said:

Jeg har alltid brukt billige solbriller, men har nå lyst å skaffe meg et par skikkelige solbriller som beskytter øynene bedre. Syns Ray-ban pilotbriller er veldig fine, men har skjønt at de har flere ulike typer? Kan selvfølgelig bare google litt, men vil gjerne høre erfaringer fra dere som har disse brillene og har litt kjennskap til dem😎

Har pilotbriller fra rayban og liker dem godt. For plastbriller bruker jeg nå bare tom ford.

Hadde noen plastbriller fra Ray ban og likte dem ikke i det hele tatt. Greia med Ray ban er at for det første så bruker de ekte glass istedet for plast, som gjør at de blir unødvendig tunge. For det andre så bruker de ikke metall inni plasten i stengerne, så derfor må plasten være hardere for å være sterk nok, som gjør det begrenset hvor mye de kan formes. Resultatet ble at brillene var tunge foran, og jeg fikk ikke formet stengerne til å holde ordentlig så de gled ned nonstop, og derfor kjøper jeg ikke plast fra rayban lengre. 

Men, pilotbriller har neseputer så de griper nesen riktig, og metallstengerne kan lett formet, så da holder de seg på ansiktet veldig bra, og fordi de holder så godt så er ikke vekten av glassene noe problem.

Så vil du ha pilotbriller så kjør på. Hvis du vil ha plastbriller, vær veldig nøye med at de sitter riktig på nesen og ikke glir ned, du du får gjort mindre med dem for å fikse det. Og sjekk at dette fortsatt er tilfelle når du er svett i ansiktet. Beste er nok å kjøpe et sted du har 30 dager retur eller noe, så du får testet dem over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...