Gå til innhold

Ray-ban solbriller, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid brukt billige solbriller, men har nå lyst å skaffe meg et par skikkelige solbriller som beskytter øynene bedre. Syns Ray-ban pilotbriller er veldig fine, men har skjønt at de har flere ulike typer? Kan selvfølgelig bare google litt, men vil gjerne høre erfaringer fra dere som har disse brillene og har litt kjennskap til dem😎

Anonymkode: 13882...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går til en Raybanbutikk så får du prøve alle linsene de har. Fargen på glasset er vesentlig.

Skrevet

Jeg har hatt ett par som jeg var storfornøyd med, klarte å miste dem. Kjøpte så noen på tilbud hos Get Inspired.. fant ikke heeelt tonen med fasongen på dem men jeg overlever.

Skrevet

Ja, fikk et par i gave for et par år siden. De gjorde sånn at det kom mindre solstråling direkte inn i øynene mine!
De var minst like behagelige som de på biltema til 79 kr, så fungerte utmerket altså 🙂. Litt kjedelig at man ikke kan enkelt ta ut glasset på hvert øye da, der vinner biltemabrillene.

Anonymkode: 352e5...2cb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, fikk et par i gave for et par år siden. De gjorde sånn at det kom mindre solstråling direkte inn i øynene mine!
De var minst like behagelige som de på biltema til 79 kr, så fungerte utmerket altså 🙂. Litt kjedelig at man ikke kan enkelt ta ut glasset på hvert øye da, der vinner biltemabrillene.

Hva mener du? Hva skulle være poenget med å ta ut glassene?

• Nyttig 1
Skrevet
Rotemor skrev (23 minutter siden):

Hvis du går til en Raybanbutikk så får du prøve alle linsene de har. Fargen på glasset er vesentlig.

Forundret.. skrev (19 minutter siden):

Jeg har hatt ett par som jeg var storfornøyd med, klarte å miste dem. Kjøpte så noen på tilbud hos Get Inspired.. fant ikke heeelt tonen med fasongen på dem men jeg overlever.

Takk for svar😊 Ja ser de kommer i mange ulike fasonger, jeg vil helst ha de ordinære pilotbrillene. Men det er nok ulik kvalitet på glassene, da prisene varierer en del. Og sånn helt estetisk: Tenker dere på om dere kler sølv eller gull-innfatning best? Tenker dere på om gull på brillene kan være finest hvis man bruker oftest smykker i gult gull, og sølvbriller dersom man bruker smykker i sølv eller hvitt gull? Eller er det helt på jordet å tenke på sånt? 😅 Jeg tror jeg kler best briller i gull, men bruker mest hvitt gull eller sølv i smykker😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar😊 Ja ser de kommer i mange ulike fasonger, jeg vil helst ha de ordinære pilotbrillene. Men det er nok ulik kvalitet på glassene, da prisene varierer en del. Og sånn helt estetisk: Tenker dere på om dere kler sølv eller gull-innfatning best? Tenker dere på om gull på brillene kan være finest hvis man bruker oftest smykker i gult gull, og sølvbriller dersom man bruker smykker i sølv eller hvitt gull? Eller er det helt på jordet å tenke på sånt? 😅 Jeg tror jeg kler best briller i gull, men bruker mest hvitt gull eller sølv i smykker😂

- skjønner at den estetiske siden i forhold til farger er mindre viktig enn glassene, altså😅

Skrevet

Farge er et individuelt ønske. Det får du se på selv😊

• Hjerte 1
Skrevet
Rotemor skrev (1 minutt siden):

Farge er et individuelt ønske. Det får du se på selv😊

Hehe, ja selvfølgelig. Det gjelder jo både merke og modell også, jeg ville bare høre hva dere tenker når dere kjøper briller😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, ja selvfølgelig. Det gjelder jo både merke og modell også, jeg ville bare høre hva dere tenker når dere kjøper briller😁

Skjønner. Du gleder deg jo😊

Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Du gleder deg jo😊

Ja sant? Mine første designer solbriller😎

Skrevet

Har ray ban som jeg bruker hver sommer, ligner på sådan andre "aviator" typer briller. Mine har blå glass med overgang/fade for å passe øynene mine. Betalte nesten to høvdinger for mine jafall. Husker jeg prøvde mange forskjellige farger selv dengang. Sørg for at du i det minste får ett godt etui sammens med dem, ellers tror jeg nok du vil bli fornøyd:)

• Liker 1
Skrevet
halloheihei skrev (4 minutter siden):

Har ray ban som jeg bruker hver sommer, ligner på sådan andre "aviator" typer briller. Mine har blå glass med overgang/fade for å passe øynene mine. Betalte nesten to høvdinger for mine jafall. Husker jeg prøvde mange forskjellige farger selv dengang. Sørg for at du i det minste får ett godt etui sammens med dem, ellers tror jeg nok du vil bli fornøyd:)

Takk for at du deler😊 Håper jeg finner en butikk som har mange modeller og de ulike glassene. Det fins vel egne rayban-butikker i storbyene? Jeg bor i en litt mindre by, og tror ikke det er egne rayban-butikker her. Brilleland og lignende har ofte bare en modell eller to. Hvor har dere kjøpt brillene deres?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for at du deler😊 Håper jeg finner en butikk som har mange modeller og de ulike glassene. Det fins vel egne rayban-butikker i storbyene? Jeg bor i en litt mindre by, og tror ikke det er egne rayban-butikker her. Brilleland og lignende har ofte bare en modell eller to. Hvor har dere kjøpt brillene deres?

Det var og er ingen direkte egen raybanbutikk her heller, lurer faktisk på om det var Brillehuset som hadde det i min "by"

Skrevet
halloheihei skrev (1 minutt siden):

Det var og er ingen direkte egen raybanbutikk her heller, lurer faktisk på om det var Brillehuset som hadde det i min "by"

Ok, greit å vite😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

😝😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du? Hva skulle være poenget med å ta ut glassene?

Lettere å vaske dem om de er blitt skitne, bytte med andre glass om man vil, bytte plass på glassene så man ser morsom ut osv.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lettere å vaske dem om de er blitt skitne, bytte med andre glass om man vil, bytte plass på glassene så man ser morsom ut osv.

Åja, og så kan man ta ut bare ett glass og se ut som en moderne pirat, det er gøy en gang i året.

Skrevet

Jeg har flere par aviators, det er ikke de beste solbrillene jeg har. De slipper inn mye lys på sidene siden de er ganske flate. 

Prisforskjellen ligger oftest i glassene, om de er polarisert eller ikke. 
Optikerne har solbrillesalg innimellom og da kan man gjøre et kupp. Jeg har to med speilglass og et med sundowner glass (mørke oppe som blir lysere lengre nedover)

Anonymkode: 32030...586

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kjøper dem i fargen jeg mener jeg kler best. 

Den siste gang valgte jeg glass i oliven, men jeg føler at de ikke tar sola like bra som de vanlig ordinære mørke som jeg hadde første gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...